Toon posts:

Externe USB CD-drive bootable?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De CDRW drive van m'n Acer Aspire 1300 notebook is kapot.

En vervangen is teringduur, dus ik dacht: als ik er nou es een externe USB-cdrw aanhang. Maar is mijn systeem dan nog wel bootable te maken? Of ondersteunt het BIOS geen booting via USB?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eens in het BIOS of de handleiding. Zal best wel te vinden zijn.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
In het BIOS zit geen optie die erop lijkt en ik kan in de manual ook niks vinden.

Komt het uberhaupt wel eens voor dat er van een USB device wordt geboot? Het lijkt me namelijk dat eerst de USB drivers moeten worden opgestart, en dat kan niet zonder het OS.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er zijn genoeg bootable USB-geheugensticks, dus dat zit wel goed. Ik kan ook gewoon van mijn externe FireWire-harde schijf booten. Je zou denk ik je externe cd-rom drive wel moeten vinden in je BIOS, onder boot-devices ofzo :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tsunami op 27-06-2004 10:31 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Het hangt er dus vanaf of je Acer wel vanaf een usb device kan booten, dat is een biosinstelling of het bestaat helemaal niet. Kijk maar eens in je bootorder lijst, als je daarbij niet kan kiezen voor booten van usb dan gaat het niet werken

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Weet je zeker dat er geen garantie meer op je laptop zit?
Voor oktober 2003 gaf Acer 2 jaar garantie, en naar mijn weten werd er 2 jaar daarvoor nog geen 1300 serie geleverd :)

Verwijderd

Topicstarter
Hee, goed punt. Ga ik even achteraan. Maar ik zit nu in Australië. Es kijken of dat van hieruit ook te regelen is.

Verwijderd

Topicstarter
Nog één extra vraagje: is het wel mogelijk om te booten vanaf diskette, om vervolgens de USB cd-drive te kunnen benaderen?

Met andere woorden: kun je vanuit DOS een USB cd-drive benaderen?

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:10
Op je laatste vraag:
Meestal wel

Probeer http://www.bootdisk.com/usb.htm eens...

Only when it is dark enough, can you see the stars

Pagina: 1