via wifi je laptop laten inbellen

Pagina: 1
Acties:

• manon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 19:55

manon

het leven gaat niet over rozen

Topicstarter
SInds kort heb ik een laptop. In deze laptop zit een modem. Deze modem kan alleen met analoge lijnen over weg. De reden dat ik mijn laptop gebruik is oa dat ik bij andere bedrijven kan inbellen om de klimaat installatie op afstand te kunnen bij sturen. In veel kantoren is het telefonie netwerk digitaal en loopt via een server. Dus hier kan ik niet even een lijntje pakken om ergens anders in te bellen.

Nu zat ik te denken kan ik niet via een draadloos PCMCIA kaartje een hotspot op sporen, daarmee mijn laptop, modem, laten inbellen zodat dat ik toch een verbinding kan maken?
Heeft hier iemand ervaring mee ?

Verwijderd

schaf dan gewoon een isdn kaartje aan. Gokken dat er een hotspot is komt niet erg profesioneel over :o
Dan komt er nog het inbel verhaal overeen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 10:42 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

eensch met roys... de kans dat je zomaar op een openbaar WiFi netwerk komt is niet echt heel erg groot. Je kan nog 2 andere oplossingen gaan gebruiken:
* via mobiele telefoon inbellen (verbinden via infrarood, bluetooth of kabel), nadeel is dat het niet zo snel is
* zorgen dat je via html interface bij de bediening kan komen (van mijn part laat je op je eigen kantoor een pc met VNC server draaien die verbinding heeft met je klima mocht dat niet zonder meer lukken). Internet is vrijwel overal aanwezig, ófwel door je laptop in het bedrade netwerk te hangen, ófwel door een pc die ter plekke staat aangesloten te gebruiken.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ISDN kaart heeft geen nut. Meeste kantoren gebruiken intern een custom protocol, omdat het makkelijker doorschakelen is etc... (meerdere lijnen ed) dus met een isdn kaart kom je er niet.

Dan rest er nog mobiel, ik gok dat dat wel redelijk goed moet werken, ik weet niet hoe je het veranderd, maar ik denk niet dat je al te veel data moet uitwisselen, en dan kom je met gprs toch aardig in de buurt (is analoge inbel snelheid, dus datgene wat je nu hebt)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als jij van je baas Climate control systemen moet configureren lijkt het me dat jouw baas jou een laptop geeft en je deze niet laat kopen. Dit vooropgesteld.

Daarnaast lijkt het me dan, dan als jij een ISDN connectiviteit nodig hebt dat jouw baas je een ISDN PCCARD in je laptop bijplaatst..

Of lul ik nou weer dom :?

Of ben je eigen baas 8)7