Toon posts:

Raar lan ftp probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal.

Mijn vraag gaat over het volgende.
Ik maak deel uit van een lan, ik kan wel een programma als dc++ gebruiken en mensen kunnen daardoor ook downloaden via het programma bij mij.
Maar als ik een programma zoals serv-u instaleer en het op die manier probeer, kan er niemand verbinding krijgen met mij via dit programma.
En ja ik zit achter een router maar dat lijkt me logisch als je deel uitmaakt van een netwerk die ook verbinding heeft met internet.
Wie o wie heeft er een oplossing of verklaring voor mijn probleem?

Alvast bedankt voor de aandacht.
Groet.

Verwijderd

je moet hoogst waarschijnlijk je poort op de router ( 21 standaard anders welke je ingesteld heb ) forwarden naar je pc binnen lan

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Proberen ze via je lan te connecten over je externe IP adres? Je moet namelijk wel testen met het interne ip , anders gaat het namelijk niet werken. Ikzelf heb een tijd terug hetzelfde pobleem :
Poortmappen wil niet

Maar geef ook eens wat info over je subnet mask/ipadressen en dergelijke. Ik ga ervanuit dat je het ftp programma goed geconfigureerd hebt namelijk.

//edit

Misschien lees ik je probleem verkeerd. Willen mensen op je eigen netwerk connecten met je ftp of mensen van buiten je netwerk (internet) ?

Voor intern moet je het bovenste stukje maar eens lezen , voor extern moet je even naar dit topic kijken:

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 31% gewijzigd door Raku op 27-06-2004 02:03 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de bedoeling is om mensen van mij af te laten kunnen downloaden, externe verbindingen dus.
Wat ik ook al heb geprobeerd is met dat programma tcip view ofzoiets, te laten kijken welke poorten er door het dc++ programma werden gebruikt.
Ik heb hierna serv-u op dezelfde poort gezet, maar nog steeds kan er niemand verbinding maken.
En nee, ik kan de router niet instellen.
Het ip waar mensen verbinding mee willen maken is overigens het externe ip.

Erg snel reacties overigens. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 02:12 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 02:08:
Nee, de bedoeling is om mensen van mij af te laten kunnen downloaden, externe verbindingen dus.
Wat ik ook al heb geprobeerd is met dat programma tcip view ofzoiets, te laten kijken welke poorten er door het dc++ programma werden gebruikt.
Ik heb hierna serv-u op dezelfde poort gezet, maar nog steeds kan er niemand verbinding maken.
En nee, ik kan de router niet instellen.

Erg snel reacties overigens. :)
Weet je zeker dat je je router niet kan instellen? Heb je toevallig een merk/type? Dan kan ik eens een manual opzoeken. Routers hebben meestal wel een webbased control panel. Als het om een speedtouch 510 oid gaat kun je naar http://10.0.0.138/ gaan om daar het een en ander te veranderen :)

//edit

Als ze extern willen verbinden kun je mijn vorige reply negeren ;) Tenminste het eerste stukje :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raku op 27-06-2004 02:13 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik geen netwerk admin ben kan ik niet bij de router en maakt het merk ook niet uit neem ik aan.
Wat ik niet begrijp is, waarom kan er via dc++ wel gedowload worden en via serv-u niet, terwijl ik die toch op dezelfde port zet.

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 02:22:
Aangezien ik geen netwerk admin ben kan ik niet bij de router en maakt het merk ook niet uit neem ik aan.
Wat ik niet begrijp is, waarom kan er via dc++ wel gedowload worden en via serv-u niet, terwijl ik die toch op dezelfde port zet.
Misschien is die poort of het ftp-verkeer juist geblocked. Het lijkt me niet geheel onverstandig om dan toch maar met je netwerk-admin om de tafel te gaan zitten. Zonder toestemming of medeweten van de netwerk admin een ftp opzetten is niet echt het beste wat je kan doen. Gewoon even vragen of hij een poortmap wil maken.

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt.
Hoe kan de poort nou geblocked worden als er mensen zijn die via diezelfde poort wel kunnen downloaden.( dc++ )
En dat is toch ook ftp verkeer lijkt mij....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 02:36 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 02:35:
Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt.
Hoe kan de poort nou geblocked worden als er mensen zijn die via diezelfde poort wel kunnen downloaden.
En dat is toch ook ftp verkeer lijkt mij....
Nee , want ftp verkeer kun je aan de hand van het protocol eruit vissen. Ftp verkeer gebruikt namelijk het ftp protocol. Als je een router hebt kan die dat verkeer er afaik eruit vissen. Maar nogmaals , ga eens om de tafel met je netwerk admin , die behoort van dit soort dingen te weten. Die kan dan poort 20 en 21 forwarden , ben je van alle problemen af :)

offtopic:
/me stamps MINE! on this topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 27-06-2004 02:39 ]

Raku

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
DC++ werkt op een andere manier dan een ftp server.
en waarschijnlijk werkt DC++ ook niet 100% (als in volledig zichtbaar oid, ben niet zo goed thuis in DC++)
Een ftp server word benaderd van buiten af en DC++ verbind van binnenuit.

probeer anders eens een ander programma op die poort te laten draaien (webserver oid) zo kun je gemakkelijk zien of die poort echt wel openstaat of niet.

offtopic:
SZ: dan kom ik ook in jou topics ;)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
dc++ werkt 100%.
dc++ luisterd naar poorten, net zoals vele ftp programma's.
Ik hoef niks te doen om mensen verbinding te laten maken met mij in dc++.
Mensen moet toch eerst verbinding maken van buitenaf om dc++ te laten reageren met toestemming tot verbinding, net zoals een ftp programma.
( vandaar dus ook het luisteren van het programma )

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 02:44:
dc++ werkt 100%.
Mensen moet toch eerst verbinding maken van buitenaf om dc++ te laten reageren met toestemming tot verbinding, net zoals een ftp programma.
Er is een compleet verschil tussen de manier waarop de verbinding gemaakt word tussen DC++ en een ftp progsel :) Het ligt misschien nieteens aan de poorten die gebruikt worden. Ik heb wel een poort die ws wel gebruikt kan worden , en ook wel een mogelijke oplossing , maar imho is dit toch een beetje grijs gebied , aangezien je netwerk admin er niets van weet. Ga eens met hem om de tafel , daar is hij ervoor :)

Raku

• messi
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 02:44:
dc++ werkt 100%.
En als je nou een andere applicatie (shoutcast oid maakt niet uit wat) op die poort zet en dan iemand laat connecten?
Mocht dat werken dan word of het ftp verkeer geblocked of je hebt serv-u verkeerd ingesteld

in geval 1 zie post hierboven

[ Voor 3% gewijzigd door messi op 27-06-2004 02:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grijs is overigens nog geen zwart en ik was ook niet van plan om het zwart te maken of welke kleur dan ook.
Met de netwerk admin kan ik niet erg opschieten.
Het heeft te maken met, wanneer de 1 macht heeft en de ander niet zijn er altijd mensen die deze macht op een hele rare manier kunnen gaan gebruiken. ( baasje spelen bijvoorbeeld of stommerdje spelen als je ze nodig hebt )
Erg onvolwassen overigens maargoed ik heb het niet voor het zeggen in iedergeval.
En ja het is altijd erg makkelijk om te roepen dat er oplossingen zijn, en deze daarmee vanuit een soort machtspositie ( wijzend naar het andere opperhoofd, de netadmin ) voor jezelf te houden terwijl je weet dat deze informatie voor een ander zeer belangrijk is en hem vele uren van zoeken kan schelen.
Erg bedankt hiervoor.....
Of die "oplossing" werkt is natuurlijk altijd de vraag aangezien ik hem niet uit kan proberen.....
Macht is een goed ding als je er maar mee weet om te gaan.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 03:06 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 03:03:
Met de netwerk admin kan ik niet erg opschieten.
Het heeft te maken met, wanneer de 1 macht heeft en de ander niet zijn er altijd mensen die deze macht op een hele rare manier kunnen gaan gebruiken. ( baasje spelen bijvoorbeeld of stommerdje spelen als je ze nodig hebt )
Erg onvolwassen overigens maargoed ik heb het niet voor het zeggen in iedergeval.
En ja het is altijd erg makkelijk om te roepen dat er oplossingen zijn, en deze daarmee vanuit een soort machtspositie ( wijzend naar het andere opperhoofd, de netadmin ) voor jezelf te houden terwijl je weet dat deze informatie voor een ander zeer belangrijk is en hem vele uren van zoeken kan schelen.
Erg bedankt hiervoor.....
Of die "oplossing" werkt is natuurlijk altijd de vraag aangezien ik hem niet uit kan proberen.....
Macht is een goed ding als je er maar mee weet om te gaan.....
Tja , life sux get used to it :) Dat je niet met hem kan opschieten of niet met hem op wil schieten is niet aan mij om over te oordelen. Het feit dat je zulke informatie achterhoud is imho nogal een grijs gebied. Ik zou je best de mogelijke oplossing willen geven , maar doe dit niet aangezien zoiets toch misschien niet helemaal legaal is. Je mag nu mij best de schuld geven over het feit dat ik je niet help , maar de beste manier is toch echt simpelweg overleggen met die kerel. Als hij het niet wil heb jij je daar waarschijnlijk aan te houden. Wie ben ik om dan een illigale manier aan je te geven om alsnog een ftp te draaien?

Raku

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Begrijp ik het goed dat je dc++ draait op een bedrijfsnetwerk ?

En dan ook nog ftp er bij wil gaan servicen ?

Zo ja, dan is dat in veel gevallen reden genoeg voor ontslag op staande voet.
En dat is verwijtbaar werkloos, dus geen uitkering.

Wees dus voorzichtig met wat je wilt en doet.
Zeker als je al niet met de netadmin door één deur kan, en je zonder zijn medeweten dit soort aktiviteiten aan het ontplooien bent.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
"Ik zou je best de mogelijke oplossing willen geven."
Nou begint het grappig te worden, je wil het wel maar je doet het niet.
Hahaha, das de grappigste tegenstrijdigste verklaring tot nu toe.
Je wil het niet. ( punt )
En waarom begint iemand over een oplossing terwijl hij deze toch niet bekend gaat maken.
Om te laten zien dat hij "wijs" is?
Heeft vooral te maken met wat jij wil dat andere van je moeten denken en niets met wat of wie je bent.
Die smilies ook bij je post, erg grappig, zo van ik weet het allemaal.

Ja je bent op de goede weg hoor met het helpen van mensen....
Ga zo door, dan kom je erg "wijs" over.... :Z

Verwijderd

Topicstarter
Nee aZuL2001 je begrijpt het verkeerd.
Ga maar weer lekker slapen....
Oplossingen!!! geen comentaar!! of tips die nergens op slaan....

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Welkom op GoT.

Neem even rustig de tijd om wat Faq's en richtlijnen door te lezen.

En over het algemeen wordt het hier, en in de real world, niet echt op prijs gesteld als je zo strak afgesteld staat.

* aZuL2001 gaat slapen :Z

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 27-06-2004 03:35 ]

Abort, Retry, Quake ???

• messi
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 03:28:
Dan vrees ik dat er niets anders opzit dan DC++ te gebruiken, want zo komen we ook nergens. Ik heb je meerdere tips gegeven die je zou kunnen proberen, maar daar krijg ik geen antwoord op, je blijft doorgaan op het feit dat DC++ wel werkt, maar je probeert geen andere programma's en je negeert de verschillende tips over dat DC++ niet hetzelfde is als Serv-U. Ten tweede is het minder legaal gebruiken van een bedrijfsnetwerk (want deze suggestie wek je) niet iets waar ik me te maken wil hebben.

Wij willen je graag helpen en wij verwachten er niet veel voor terug, behalve een beetje medewerking en een normale houding TOV degene die je proberen te helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 03:28:
Joh, zo hoeft het al niet meer. Er wordt hier terecht aangegeven dat dit een grijs gebied is, en daar houden wij niet zo van. Als je dan ook nog eens op zo'n manier reageert is het wat mij betreft klaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.