Toon posts:

Welke HDD is oké???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil voor mijn computer een extra HDD gaan kopen ivm met het voor iedereen bekende probleem van ruimtegebrek ;) Ik wil een 20 gig schijf gaan kopen maar nou was mijn vraag wat nou de goede en degelijke merken zijn voor HDD's. Quantum, Maxtor, IBM, Seagate...ik weet het niet als jullie het weten hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Verwijderd

De IBM's zijn vrij goed, reliable, snel en stil, weet wel zeker dat je een 7200rpm neemt, en ATA-66 of 100, tenminste als je mobo dat ondersteunt, anders kan je beter je geld sparen.

Maar waarom zo weinig GBtjes? neem toch gewoon 3x 75GB like me :)

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 18:57
Ik heb de Maxtor DiamondMax Plus 40 20,4Gb UDMA-66 7200Rpm,
die is oké olé olé :) !

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je hem er toch bij hangt voor data opslag dan is 7200 vrij overbodig. ik zou zeggen ga voor een seagate U5, die is heel erg betrouwbaar (ik heb er veel ervaring mee)
hij is ook niet zo heel erg snel maar whatever, hij is ook super goedkoop en voldoet prima als data opslag. en nogmaals, heel betrouwbaar.

Verwijderd

IBM DESKSTAR 30GB??
Hier wil ik m`n main disk upgraden. Heb verdomde weinig pieken. (debet saldo) maar daar is wel een oplossing voor. Het wordt immers m`n main disk. heb niet gigantisch veel ruimte nodig, 30Gb is zat. alleen WEL PERFORMANCE! VEEEL SNELHEID. heb een mobo die ata-100 sports.
IBM maar doen? kan em voor 436,- inc btw kopen. goed idee??????

[sharky extreme]The 30GB Barracuda ATA II also delivers plenty of speed and plenty of storage, which makes it our favorite all around choice.
Another great IDE option is IBM's Deskstar 75GXP. The 75GXP is a blazing fast drive available with ATA/100 support that we have noticed in several high-end Dell systems. IBM also has a great reputation for quality, but we are still a bit partial to Seagate.
[/sharkyextreme]