Toon posts:

ibm wordt gezien als 2 ipv 20 gb

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een chaintech ltm chipset zegt mijn leveranv=cier maar volgens mij is dit niet zo
hoe kan ik dat nachcken?
mijn hd van 20 gb word gezien als 2 gb iemand ideeen flushen had dus geen zin en ik draai fat32

Verwijderd

moet je dan niet eerst gewoon je partities ff nakijken en updateten

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Bios al gechecked of die groter als 8 gb aan kan en en heb je niet een jumper zo gezet op de schijf dat ie als 2 gb word gezien om comptable (weet ik verkeerd geschreven, ga maandag op school wel weer leren hoe ik het moet schrijven) te blijven. Heb zelf een seagte en door een bepaalde jumper instellingen geeft de schij fniet meer als 2 gb vrij.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
LBA aanzetten in je bios wil ook wel helpen.

Verwijderd

heb

Verwijderd

wat was dat?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
lba is voor grotere harde schijven....... weet zo snel effe niet wat het betekent (nee niet little big adventure). Effe met pqmagic ofzo nakijken of de partities goed zijn ingesteld misschien heb je wel 1 partitie van 2gb aangemaakt en de rest is niet aangemaakt en dan heb je maar 2gb.

• Onno
  • Niet online
lba = logical block address(ing?)

Verwijderd

Topicstarter
partities zijn goed bios ondersteund grotere schijven en is jumperless ik heb lba aanstaan
ik kan op mijn hd spin nog iets aan of uit zetten helpt dat misschien en weet iemand he ik snel kan zien wat voor bios ik heb. ik kan de chip nergens vinden op het mobo

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

laat maar

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Tijdens het booten komt onderin beeld een hele regel letters. De laatse paar zijn je bios code, zoek daarop in altavista en de fabrikant specs komen als het goed te voorschijn.

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Kijk is op de achterkant van je hdd.
Ik had ook een keer zoiets alleen dan met een 10gig die herkend werd als 2gig
Ik had mijn hdd op 16 koppen ingesteld en dat moest schijnbaar 15 zijn.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

LBA is Large block Address.
heb je die schijf nieuw gekocht?
kijk dan voor de zekerheid met fdisk of er niet toevallig al partities opstaan.
Seagate doet dit namelijk vaker zodat ze wat software er op kunnen zetten die grote schijven ondersteund.
Ik gok dus dat er een niet actieve partitie op die schijf van je staat

Niet?
[Specs]

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ooit van FAT16 gehoord ? ;)

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
HOWWWWWWWWWWWWWWWWWW De aantal koppen moet je gewoon op 16 laten staan. Het probleem is heel simpel, ibm heeft een optie ingebouwd waardoor je je hdd op 2gb kan zetten. Zo kan je bij problemen altijd op je hdd terug komen). Waarschijnlijk zitten je jumpers op de achter kant van je hardeschijf verkeerd.
Daarstaat gewoon uitleg op hoe je hem op 2Gb lock kan zetten en ook kan afhalen.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1