Memorystick werkt niet op mij nieuwe pc :-(

Pagina: 1
Acties:

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik heb mijn nieuwe pc opgehaald en heb het volgende probleem.

Als ik onder winXP met servicepack1 (incl alle patches) mijn usbmemorystick van Apacer (hanysteno HT202) (256MB) erin stop zegt ie "onbekend usb apparaat gevonden". In mijn windows 2000 pc en op mijn werk onder windows xp sp1 (inc. alle patches) werkt ie wel!

Ik heb in bios al usb op "full speed" gezet maar dat haalt niets uit, is ook wel logisch want de usbstick moet usb 2.0 aankunnen. Mijn muis, scanner en printer doen het wel (alle3 usb uiteraard). Memorystick van Dell (64MB) doet het wel.

Is dit probleem bekend, weet iemand een oplossing??? Via de zoekfunctie vond ik niets wat hierop leek.

Ik heb een: ASUS P4C800 DeLuxe moederboard

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 26-06-2004 22:52 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik snap niet echt wat je bedoelt met "probleem"?

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat Windows hem wel detecteerd? Kun je hem dan niet benaderen via Verkenner? Of kun je niets naar toe schrijven/lezen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zijn er geen drivers op de site van Apacer dan? (alhoewel XP hem toch echt zelf zou moeten herkennen)

Hmm, net even op de site van Apacer gekeken, geen drivers (alleen voor W98)

Unplug all the USB devices.

Open the device manager and delete the USB ports and hubs
and reboot, that should restore the USB hubs and ports. then
reinstall your devices one at a time.

[ Voor 64% gewijzigd door Microkid op 26-06-2004 23:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Move PMG -> OM ;)

Oslik blyat! Oslik!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Je USB-stick wordt wel herkend door Windows XP. Het probleem is alleen dat hij het apparaat net herkend. Waarschijnlijk omdat het geen drivers kan vinden. Je kunt dus gewoon via apparaatbeheer het apparaat installeren.

Heb pas ook zo'n geval gehad. Het systeem kon bestanden als usb*.sys niet vinden. Nadat ik deze van internet/ander pc had gecopieerd en met diskette aan de wizard had gevoerd pakte hij het apparaat wel.

Er schijnt ook een knowledge base item hierover te zijn over missende usb-driver bestanden. Hier is een patch voor beschikbaar.

• jongetje
Microkid schreef op 26 juni 2004 @ 23:19:
Zijn er geen drivers op de site van Apacer dan? (alhoewel XP hem toch echt zelf zou moeten herkennen)

Hmm, net even op de site van Apacer gekeken, geen drivers (alleen voor W98)

Unplug all the USB devices.

Open the device manager and delete the USB ports and hubs
and reboot, that should restore the USB hubs and ports. then
reinstall your devices one at a time.
Heb net mijn USB drivers verwijderd en windows heeft ze opnieuw geïnstalleerd. Maar help niet... Nu maar even zoeken in die knowledgebase dan, heeft iemand een directe link, kan het artikel niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 27-06-2004 13:47 ]

• jongetje
Even om het onderwerp te sluiten...

Ik heb 7 usb/poorten op mijn pc zitten en ik heb er één aan de voorkant en één aan de achterklant geprobeerd. Hier werkten wel andere usb/devices op maar niet mijn memorystick. Gister per ongeluk in een andere usb/poort in de achter kant geprikt en op die poort werkt ie!!! Vaag probleem maar ik kan ´m nu in iedergeval weer gebruiken.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dan zijn de poorten aan de voorkant gewoon niet goed aangesloten wel ff de moeite om dat zelf te doen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• jongetje
HerbyNL schreef op 29 juni 2004 @ 10:18:
Dan zijn de poorten aan de voorkant gewoon niet goed aangesloten wel ff de moeite om dat zelf te doen
Hoezo niet goed aangesloten??? Andere memorystick werkt er gewoon op.

Verwijderd

Misschien zijn je poorten aan de voorkant geen usb2.0 en aan de achterkant wel ??

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

jongentje schreef op 29 juni 2004 @ 10:19:
[...]

Hoezo niet goed aangesloten??? Andere memorystick werkt er gewoon op.
Sorry niet goed gelezen maar zijn het wel dezelfde versies dan? Dus allebei 2.0....

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Al heb je sp1 geinstalleerd, dan blijven de usb2 poorten met een geel uitroepteken in je apparaatbeheer staan. Ken dat, heb dat op beide Shuttles gehad. Kijk even of er een geel uitroeptekentje staat bij een USB hub, en laat windows dan even naar de "drivers" zoeken, die staan dus ergens neergeplant dankzij Sp1.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Probeer eerst de drivers te installeren, via de cd die je erbij heb gehad of via internet. Als dit niet lukt kun je proberen de firmware van je apparaat te vernieuwen, zoek op via google waar je dat kan doen.

• jongetje
Ik heb geen gele uitroeptekentjes staan. Staan stuk of 4 usb hosts in mijn app. beheer.

Het werkt gelukkig op die poort en ik heb zo'n usb-poort-verlengdraadje-met-voetje waar ik mijn usb stick in kan zetten dus het is gene probleem dat ie aan de achterkant zit.

(maar toch blijft het gekkelijk)

Ik ga proberen firmware te vernieuwen kijken of het dan is opgelosd.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 29-06-2004 15:03 ]

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Eh
" USB-stick wordt wel herkend door Windows XP. Het probleem is alleen dat hij het " apparaat net herkend." :?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn memory stick. Gewoon even de drivers downloaden en installen.

It takes 2 2 make 1

• jongetje
whackerjack schreef op 29 juni 2004 @ 15:08:
Eh
" USB-stick wordt wel herkend door Windows XP. Het probleem is alleen dat hij het " apparaat net herkend." :?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn memory stick. Gewoon even de drivers downloaden en installen.
Als je het hele topic leest dan lees je dat ie het op sommige poorten wel doet en andere niet. En lees jeo ok dat apacer alleen win98 drivers aanbied.
Pagina: 1