Toon posts:

Wat kun je het beste op het moment aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet weer aans aan de upgrade geloven. Ik ben er al uit dat het weer een intelletje gaat worden. Nu zit ik alleen een beetje met een dilemma. Sinds een paar dagen is de nieuwe socket te koop, de S775, nou allemaal leuk maar als je dat wil draaien zijn er maar een paar mobo's met die socket. Ik vond een mooie van Asus, blijkt dat er ALLEEN maar een PCI Express x16 op zit?? Verder zit er nog DDR2 ondersteuning op.

Nu heb ik een aantal vragen, ik zal ze voor het gemak even nummeren:

1. Is er op het moment een moederbord met AGP EN PCI Express x16 erop,(komen die er uberhaupt?) zodat ik later nog een nieuwe videokaart kan kopen, heb namelijk net een aantal maanden een nieuwe GeForce. :'(

2. Komen er op korte termijn al PCI Express kaarten uit, en zo ja weet iemand ongeveer wanneer? (Heb wel iets gelezen over een AGP->PCI x16 bridge)

Alvast bedankt, ik ga ook nog ff verder zoeken!

P.S. Iemand nog aanrader voor een intel configje misschien? :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

@ Punt 2: Kijk voor de grap eens op de Ati en Nvidia websites (of makers van vid kaarten) :|

Voorbeeld: http://www.sapphiretech.com/vga/pcie-land.asp

[ Voor 43% gewijzigd door Notna op 26-06-2004 22:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
Er was laatst een topic hier op GoT, en daar hadden ze ook een moederbord met een PCI-express en AGP slot, maar dat AGP slot was geen echte. Het was gewoon PCI Express met een bridge chip als ik het me niet vergis. En dat was een stukje trager dan normaal agp.
Ik weet alleen niet meer welk topic dat was :/

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op 26 juni 2004 @ 22:09:
@ Punt 2: Kijk voor de grap eens op de Ati en Nvidia websites (of makers van vid kaarten) :|

Voorbeeld: http://www.sapphiretech.com/vga/pcie-land.asp
ik zou graag weer een nvidiaatje willen en heb daar ook op de site gekeken, maar echt concrete informatie over wanneer er iets gereleased wordt krijg je daar niet. Meestal zijn er wel mensen op tweakers die inside informatie hebben dus vandaar... :) maar bedankt voor de tip..... :*)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Oguz286 schreef op 26 juni 2004 @ 22:13:
Er was laatst een topic hier op GoT, en daar hadden ze ook een moederbord met een PCI-express en AGP slot, maar dat AGP slot was geen echte. Het was gewoon PCI Express met een bridge chip als ik het me niet vergis. En dat was een stukje trager dan normaal agp.
Ik weet alleen niet meer welk topic dat was :/
Die AGP poort is een gemodificeerde PCI poort, niet een gemodificeerde PCI-Express poort.

Moederborden met een AGP en PCI-Express slot zijn er dus. Overigens zou ik eerst op de reviews wachten van moederborden met zowel een AGP als PCI-Express poort. De techniek klinkt gammel, en ik vraag mij ook af wat de prestaties zijn van de AGP poort.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
silentsnow schreef op 26 juni 2004 @ 22:22:
[...]

Die AGP poort is een gemodificeerde PCI poort, niet een gemodificeerde PCI-Express poort.

Moederborden met een AGP en PCI-Express slot zijn er dus. Overigens zou ik eerst op de reviews wachten van moederborden met zowel een AGP als PCI-Express poort. De techniek klinkt gammel, en ik vraag mij ook af wat de prestaties zijn van de AGP poort.
Ow het was dus toch PCI :) Ach ja, school is afgelopen dus denk niet meer na! :D En idd, er was iets van 30 tot 40% prestatieverlies, dus wacht even op reviews ed.

Verwijderd

Topicstarter
Oguz286 schreef op 26 juni 2004 @ 22:25:
[...]

Ow het was dus toch PCI :) Ach ja, school is afgelopen dus denk niet meer na! :D En idd, er was iets van 30 tot 40% prestatieverlies, dus wacht even op reviews ed.
Waarom denk je dat ik hier op het forum post! Ik snap er ook de ballen meer van ineens haha! Precies op het moment dat je een nieuw systeem aan wil gaan schaffen komt er allemaal nieuw spul uit. :*)

Maar ik vat gewoon niet dat er een mobo uit is met alleen een PCI Express slot voor de videokaart en helemaal GEEN agp er meer op en nou kijk ik niet op die paar honderd euri voor een nieuwe videokaart, maar dan moet het wel te krijgen zijn :/ Zoals je het nu kan samenstellen krijg je een processor, mobo en geheugen maar geen beeld :+

EDIT
Ik heb nu dus een P4 1,7 van 3,5 jaar oud.....dat wordt wel weer gerecycled, maar is het verstandig om te wachten en alles met PCI Express te kopen, of zeggen jullie : koop nu maar lekker een 3,X GHz spul met AGP.....? Wat is wijsheid O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 22:49 . Reden: De kern van het verhaal:) ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 22:36:
[...]

Maar ik vat gewoon niet dat er een mobo uit is met alleen een PCI Express slot voor de videokaart en helemaal GEEN agp er meer op en nou kijk ik niet op die paar honderd euri voor een nieuwe videokaart, maar dan moet het wel te krijgen zijn :/ Zoals je het nu kan samenstellen krijg je een processor, mobo en geheugen maar geen beeld :+
Verdiep je in hoe PCIE werkt en wat de chipsets ervoor native ondersteunen. 'Echt' AGP zul je niet op dezelfde mobo hebben als PCIE 16x. Dat wordt dus kiezen :z
EDIT
Ik heb nu dus een P4 1,7 van 3,5 jaar oud.....dat wordt wel weer gerecycled, maar is het verstandig om te wachten en alles met PCI Express te kopen, of zeggen jullie : koop nu maar lekker een 3,X GHz spul met AGP.....? Wat is wijsheid O-)
Wijsheid is om zelf te kiezen. Je zegt nergens __waarom__ je wilt upgraden. Zonder dat te weten kunnen wij ook niets zeggen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.