Ik heb van wat "oude" rondzwervende hardware een pc in elkaar gebouwd, maar hij werkt niet goed.
Specs:
InWin Miditower met Powerman 300 watt voeding
MSI MS-6309 moederbord (Socket 370)
Pentium III 1000 MHz met Intel koeler
2x 128MB SD-RAM Kingston PC133
NEC 30GB 7200 HDD
Floppydrive
Diamond Viper V550 AGP videokaart
LiteON LTD-163 DVD Speler
BenQ 48x CD-RW
De pc boot, telt ram geheugen en boot door naar het volgende scherm (overzichtje).
Daarna zou hij dus moeten gaan booten van cd/floppy/hdd/wat dan ook, maar dat doet 'ie niet.
Er gebeurt gewoon niets, hij hangt.
Vervolgens heb ik alles zo kaal mogelijk op laten starten, enkel mobo + 1 ram module + cpu + video.
- Geheugen verwisseld
- Videokaart verwisseld
- BIOS gereset
Dat hielp allemaal niet. Ik heb ook de FAQ opstartproblemen bekeken maar kon niets vinden wat het probleem oploste.
Ik kan het BIOS niet updaten omdat ik niets kan booten. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?
De laatste keer dat ik dit moederbord heb gebruikt is een jaar of wat geleden, toen werkte het nog.
Alles ziet er nog op en top uit, geen vage verschroeide of kapotte onderdeeltjes oid.
Specs:
InWin Miditower met Powerman 300 watt voeding
MSI MS-6309 moederbord (Socket 370)
Pentium III 1000 MHz met Intel koeler
2x 128MB SD-RAM Kingston PC133
NEC 30GB 7200 HDD
Floppydrive
Diamond Viper V550 AGP videokaart
LiteON LTD-163 DVD Speler
BenQ 48x CD-RW
De pc boot, telt ram geheugen en boot door naar het volgende scherm (overzichtje).
Daarna zou hij dus moeten gaan booten van cd/floppy/hdd/wat dan ook, maar dat doet 'ie niet.
Er gebeurt gewoon niets, hij hangt.
Vervolgens heb ik alles zo kaal mogelijk op laten starten, enkel mobo + 1 ram module + cpu + video.
- Geheugen verwisseld
- Videokaart verwisseld
- BIOS gereset
Dat hielp allemaal niet. Ik heb ook de FAQ opstartproblemen bekeken maar kon niets vinden wat het probleem oploste.
Ik kan het BIOS niet updaten omdat ik niets kan booten. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?
De laatste keer dat ik dit moederbord heb gebruikt is een jaar of wat geleden, toen werkte het nog.
Alles ziet er nog op en top uit, geen vage verschroeide of kapotte onderdeeltjes oid.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.