• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 13:09
Ik ben in het bezit van een Olympus C750UZ camera met XD-Picturecard. Maar nu moet ik voor de vakantie de foto's op een laptop zetten ofzo. Nu heb ik wel een laptop maar dit is een oud beesje en heeft dus geen usb. Met oude camera werkte met com en dat lukte dus nog wel. Is er mischien een card reader ofzo die xd leeste en op deze laptop kan ? Of wat wordt anders het goedkoopste alternatief ?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Geen idee of dergelijke dingen bestaan. Heb je al in de pricewatch gekeken?

Anders zou je kunnen kijken naar PCMCIA usb adapters :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• clonedonkey
Ik zie net op de mycom site dat zo'n kaart maar €25,- kost. Werkt dit ook gewoon bij zo'n oude laptop ? Lijkt me wel toch ? Draaid windows98se en is een 200mhz

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Er staan geen systeemeisen bij op de site. De edimax die erboven staat heeft als eisen windows 98se en een slot waar ie in past. Ik vermoed dat de mycom kaart dat ook wel heeft. Vraag het anders even bij ze na.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• clonedonkey
Ja zal ik zeker even doen ! In ieder geval bedankt ! Had nog niet aan deze oplossing gedacht en wist niet dat hij zo goedkoop was !

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41
je hebt dan alleen nog maar de usb card, je moet dan ook nog een xd-usb convertor stickie kopen, of een alles in 1 usb cardreader (maar die zijn vrij zeldzaam met een xd slot).

Je hebt ook voor die mycom usb card 98SE nodig en een 32 bit slot. Veel oude laptops hebben een 16 bit slot en dat is niet genoeg voor usb2.

Strava

Verwijderd

Of wat wordt anders het goedkoopste alternatief ?
Een extra Xd-kaartje halen. Helaas is Xd niet het goedkoopste.
Je vermeld helaas niet op welke kwaliteit jij je foto's wil gaan maken. Maar aangezien je vakantiefoto's gaat maken is 2 MP vaak voldoende. Dat in combinatie met een redelijk hoge kwaliteit komt meestal uit op 1MB per foto.
Op mijn laatste vakantie had ik 32 + 256 MB (SD) meegenomen en kwam met ongeveer 350 foto's terug. Ze waren toen wel vol, maar het kostte me uren om alles aan de familie te laten zien :P
Je verteld ook niet of je van plan bent om die foto's op je vakantieadres te bekijken/bewerken/mailen oid, maar misschien kan je met een paar extra MB's gewoon je laptop thuis laten.
Pagina: 1