[Live-CD SuSE 9.1] Instellingen opslaan op stick/diskette

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dag,

ik ben nog maar een beginner wat Linux betreft, dus daarom ben ik maar begonnen met SuSE live-linux 9.1.
Werkt best leuk, ik wil het daarom wat vaker gebruiken voor sites testen ed. Is er een manier om je instellingen (zoals proxy-server ed) op te slaan naar een memory-stick/diskette? Dat kan met Knoppix toch wel?

BVD

PS: Hard-disk/diskette is ook OK, maar memory-stick zou helemaal ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan idd met Knoppix, met SuSE Live waarschijnlijk ook wel (kwestie van even Googlen of de menu's doorbladeren).

Oh ja als je hier (en ook in andere forums) serieus wilt worden genomen zou ik je nick even wijzigen, want de meeste mensen hebben niet zo'n hoge pet op van Visual Basic (en terecht). Lees ook even NOS policy - updated 01/04/03 door voordat je hier nog een keer post please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 21:26:
Lees ook even NOS policy - updated 01/04/03 door voordat je hier nog een keer post please.
Zullen we dit soort linkjes maar even aan de mods over laten? En als je verder wat wil duidelijk maken dan kanje dat doen via de TR funcionaliteit van het forum, das dat handje boven aan het topic.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Kijk wel uit met die livecd en internet. Het inloggen als root met ssh is mogelijk en mag wat mij betreft gezien worden als beveiligingslek en een domme fout van Suse.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 21:26:
Dat kan idd met Knoppix, met SuSE Live waarschijnlijk ook wel (kwestie van even Googlen of de menu's doorbladeren).
Inderdaad, als het met die SuSE live eval niet lukt, probeer dan Knoppix eens.
Oh ja als je hier (en ook in andere forums) serieus wilt worden genomen zou ik je nick even wijzigen, want de meeste mensen hebben niet zo'n hoge pet op van Visual Basic (en terecht).
Huh!? Wat is dat nou weer voor onzin. Visual Basic is een prima taal om snel niet al te ingewikkelde applicaties uit de grond te stampen, zonder dat je extreem veel van programmeren hoeft te weten (en dus dingen als pointers en geheugenbeheer binnenstebuiten hoeft te kennen).

En wat het hebben van een bepaalde nick te maken heeft met het moeten lezen van de NOS policy ontgaat me al helemaal, dus laat dat soort opmerkingen voortaan graag achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Wilke schreef op 27 juni 2004 @ 15:13:
[...]
Inderdaad, als het met die SuSE live eval niet lukt, probeer dan Knoppix eens.
[...]
Huh!? Wat is dat nou weer voor onzin. Visual Basic is een prima taal om snel niet al te ingewikkelde applicaties uit de grond te stampen, zonder dat je extreem veel van programmeren hoeft te weten (en dus dingen als pointers en geheugenbeheer binnenstebuiten hoeft te kennen).
Met Visual Basic kun je idd leuk autorun menuutjes voor cd's in elkaar stampen, maar voor iets serieuzere applicaties schiet het al gauw tekort. Programma's als Delphi (en vele andere 4e generatie talen) zijn ook geschikt voor beginnende programmeurs maar kennen niet de vele beperkingen die VB wel kent (en voor dat er gezegd wordt dat ik VB of Delphi niet ken, ik programmeer al jaren en weet heel goed wat je met VB, Delphi, Java etc. wel en niet kan doen). Daar komt nog bij dat dit NOS is, en laat VB nou van Microsoft zijn, dan vraag je ook een beetje om flames e.d.
En wat het hebben van een bepaalde nick te maken heeft met het moeten lezen van de NOS policy ontgaat me al helemaal, dus laat dat soort opmerkingen voortaan graag achterwege.
Niks, maar dat zeg ik dan ook niet. Het feit dat het antwoord op de vraag van de TS heel eenvoudig zelf gevonden had kunnen worden door simpelweg even te experimenteren c.q. te zoeken op internet, maar hij dit niet gedaan heeft is toch een overtreding van de NOS policy?

Ik had dit soort opmerkingen idd beter voor me kunenn houden en dit over moeten laten aan de mods, mijn excuses hiervoor.
Pagina: 1