Toon posts:

8mbit BBned en edimax BR-6104K

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

Ik heb sinds gisteren een 8mbit verbinding via BBned en dit werkt prima, al zeg ik het zelf.
Echter krijg ik het niet werkend op m''n tweede pc via een edimax BR-6104K.
Als ik bij de tweede pc, het ipadres vrijgeef, krijgt hij automatisch hetzelfde ip, als pc 1

bijv. pc1 192.168.0.1
en pc 2 0.0.0.0.

Als ik ip van pc2 vrijgeef, dan springt ie automatisch op 192.168.0.1, en krijg ik allerlei conficten, waardoor ik het adsl modem weer opnieuw moet gaan configgen.

Heeft er iemand ervaring met edimax routertjes en een adsl verbinding?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het heeft op zich niets met je ADSL-verbinding te maken. Het probleem ligt (waarschijnlijk) bij de DHCP-server van je router :)

Overigens, wat voor IP heeft je router verder? Vaak wordt de x.x.x.1 gebruikt voor de gateway/router namelijk :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
de ip''s die aangaf voor de pc''s zijn fictief :) 192.168.0.1 is van de router.

Verwijderd

Probeer het dan eens met een statische config

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, in de modem van BBned, is DHCP disabled, als ik de DHCP van de router 'enable' dan moet hij toch alletwee de pc's verschillende ip's toekennen neem ik aan?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 12:58 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

De IP configuratie van je modem heeft hier niks mee te maken, het is de IP configuratie van je router. Deze moet DHCP enabled hebben en ieder IP adres uniek toekennen. Zorg ervoor dat je de DHCP pool zo hebt ingesteld dat deze niet overlapt met het eigen adres van de router. Flush eventueel alle leases en laat de clients nieuwe IP's aanvragen bij de router.
Allemaal te vinden in de handleiding van je router.

Lukt het niet, stel dan de IP's statisch in, wel zo makkelijk. Succes :w

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Precies ;)

En anders kijk je even in de manual van je router.
Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen, kun je een nieuw topic starten, met voldoende informatie (dus niet zoals nu).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.