Toon posts:

Welke scsi kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke Scsi kaart (van adaptec) kan ik het beste gebruiken voor een externe cd-toren? (hij hoeft alleen maar een externe 50 pins connector hebben en maximaal 15 apparaten ondersteunen)

Welke kan ik het beste hiervoor kopen?

ps. ik heb al met google gezocht maar ik vind alleen maar de duurdere kaarten!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ook al op de website van Adaptec gekeken welke kaart je minimaal nodig hebt qua specs? En daarvan de prijs opzoeken? ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook al gekeken, maar ik kom iedere keer een controller tegen geen 50 pins externe heeft, of hij ondersteund geen 15 apparaten, of het is een van de duurdere serie's!

Of het je nog een ander merk wat je me kunt adviseren?

Verwijderd

minimaal ultra scsi.
tis maar net wat en hoe je et wil laaten werken

btw check anders ff de pricewatch..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 21:08 ]

Verwijderd

Adaptec 2904 bijvoorbeeld?
moet ie bootable zijn?

mijn SCSI kaart van LSI heeft ook 50pins, maar alleen intern.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Een 50 pins aansluiting is 8bits scsi en kan maar 7 apparaten aan. Je moet dus of 68 = 16 bits = 15 apparaten) pins gaan gebruiken of 2 kabels + controllers van 50 pins

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:24
15 devices per kanaal is idd niet mogelijk met Single Ended SCSI (wil alleen met LVD maar daar heb je niks aan). Dus wat jij wilt is gewoon niet mogelijk. Optie is twee SE kaarten met externe DB50 aansluiting te nemen (b.v. Adaptec 2940U).

In de OM FAQ staan wel wat links naar uitleg/FAQ's over SCSI ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Tijd voor mierenneukerijtjes Abbadon - SE zegt iets over de elektrische eigenschappen van de bus, niet over de breedte. Er zijn stapels Wide (16 bits) SE apparaten en controllers. Jij bedoelt waarschijnlijk dat een 50 pins connector per definitie een narrow bus is en die kan zowel SE als HVD zijn. (Geen LVD overigens, tenzij je een kabel gebruikt van wide naar narrow, maar dan zal de LVD weer terugschakelen naar SE)
Terzake nu - als die cdrom tower een narrow (50 pins) aansluiting heeft kan TS inderdaad OF twee kaarten nemen OF een tower op de kop tikken met Wide aansluiting.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sterker nog, je hebt om 15 apparaten aan te sluiten met 50p connectoren (narrow SCSI dus) 3 kanalen nodig :o

Een narrow kanaal heeft namelijk 8 ID's, waarvan een altijd de controller is. Zo kom je dus aan 7 op de eerste kanaal, 7 op de tweede en een op de derde.

Deze drie kanalen hoeven overigens niet op drie aparte kaarten te zitten, de uitgebreidere (duurdere) controllers kunnen meerdere kanalen aan. Maar dan zit je weer met intern->externe verloopstukjes (meer dan 2 kanalen extern op een enkele kaart heb ik nog nooit gezien).

Maareh, qua goede doch niet te dure 50p (narrow) SCSI kaarten zou ik bijvoorbeeld de Tekram DC-390U of de Adaptec 2940U aanraden, beiden ondertussen vrij oud, dus voor bijna niets 2e hands te regelen. Maar dan heb je er wel 3 van nodig :o

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
DeBolle schreef op 27 juni 2004 @ 01:40:
Tijd voor mierenneukerijtjes Abbadon - SE zegt iets over de elektrische eigenschappen van de bus, niet over de breedte. Er zijn stapels Wide (16 bits) SE apparaten en controllers. Jij bedoelt waarschijnlijk dat een 50 pins connector per definitie een narrow bus is en die kan zowel SE als HVD zijn. (Geen LVD overigens, tenzij je een kabel gebruikt van wide naar narrow, maar dan zal de LVD weer terugschakelen naar SE)
Terzake nu - als die cdrom tower een narrow (50 pins) aansluiting heeft kan TS inderdaad OF twee kaarten nemen OF een tower op de kop tikken met Wide aansluiting.
Ik geloof dat ik met de zin "Optie is twee SE kaarten met externe DB50 aansluiting te nemen" verwarring op dit gebied uitsluit; 50 pins is te allen tijde narrow en SE sluit Differential uit. Waarom moeilijk doen als't makkelijk kan :P

De échte mierenneuker zou gezegd hebben: "Abbadon, het is half pitch DB50 of 50 pins high density i.p.v. DB50, want dat is een connectortype welke in de oudheid door Sun werd gebruikt B) "

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
dion_b schreef op 27 juni 2004 @ 02:16:
Sterker nog, je hebt om 15 apparaten aan te sluiten met 50p connectoren (narrow SCSI dus) 3 kanalen nodig :o

Een narrow kanaal heeft namelijk 8 ID's, waarvan een altijd de controller is. Zo kom je dus aan 7 op de eerste kanaal, 7 op de tweede en een op de derde.

Deze drie kanalen hoeven overigens niet op drie aparte kaarten te zitten, de uitgebreidere (duurdere) controllers kunnen meerdere kanalen aan. Maar dan zit je weer met intern->externe verloopstukjes (meer dan 2 kanalen extern op een enkele kaart heb ik nog nooit gezien).

Maareh, qua goede doch niet te dure 50p (narrow) SCSI kaarten zou ik bijvoorbeeld de Tekram DC-390U of de Adaptec 2940U aanraden, beiden ondertussen vrij oud, dus voor bijna niets 2e hands te regelen. Maar dan heb je er wel 3 van nodig :o
ik heb hier een 2940UW :) 100euro is ie van jou ;)

Verwijderd

Mister_X schreef op 27 juni 2004 @ 10:23:
[...]
ik heb hier een 2940UW :) 100euro is ie van jou ;)
Voor die prijs kun je er wel 4 kopen... Google NL: 2940UW ;)
Overigens is het forum geen Vraag en Aanbod en heeft de topicstarter gewoon Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif mail.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 10:31 ]

• Abbadon
De 2940UW heeft een 68 pins externe connector (half pitch DB68), daar heeft de TS weinig aan :P

Pagina: 1