Toon posts:

Waar vind ik type aanduiding Chaintech mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo peepz...

Ik heb hier een pc van een vriend van me met problemen...ik wil nu windows xp opnieuw gaan installeren voor hem en ff alle bios updates enz uitvoeren.

Nu heeft hij deze pc 2e hands gekocht zonder boekjes enz. Dus ik heb geen flauw idee welk mobo dit is.....op de chipsetkoeler staat wel chaintech alleen kan ik nergens op het moederbord vinden welk type het is....
Er zit ook een Intel koeler op en ik weet dat het een 1,8 Ghz is.

Kan iemand mij vertellen waar ik de type aanduiding bij chaintech kan vinden op het mobo? Dan kan ik ff verder....

Thanx!

Update
...ik heb net nog op de Chaintech website gesnuffeld en via de foto's bij de mobo's heb ik het terug kunnen brengen naar de 9EJL1 Apogee....maar zeker weet ik het niet...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 20:31 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Je wilt me toch niet vertellen dat er verder helemaal niets op het bord staat? Kijk eens goed, b.v. tussen de PCI sloten. Verder kun je het type wel zien in de POST van het bord, zie hiervoor de FAQ: PMG FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk anders eens tussen de PCI sloten of naar ander merktekens op je mobo. Overigens staat er vaak ook wel op de north of southbridge chip waar je het één en ander uit kan afleiden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me echt al gek gezocht tussen de PCI sloten, langs de randen van het mobo enz enz...kan het echt nergens vinden...
MAAR ik ga wel even verder zoeken!

En ik weet verder echt helemaal niets van welk mobo het is :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 20:34 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 20:33:
Ik heb me echt al gek gezocht tussen de PCI sloten, langs de randen van het mobo enz enz...kan het echt nergens vinden...

En ik weet verder echt helemaal niets van welk mobo het is :(
Dan uitlezen, kijken welk bios er nu op staat en dan googlen.... dan zie je vanzelf welk bord er bij dat bios hoort;.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chaintech zet dit soort meuk vaak op de bios chips :)
kijk daar eens om te zien welk type het is (als de originele sticker er nog op zit).

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Je kunt ook niet even met een infotool als everest kijken? of tijdens de BIOS post.. dat wil ook wel eens helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 26 juni 2004 @ 21:08:
Chaintech zet dit soort meuk vaak op de bios chips :)
kijk daar eens om te zien welk type het is (als de originele sticker er nog op zit).
Dit staat er op de chip:

Phoenix :*) Bios
D686 Bios
099395498

Verwijderd

Staat er niet een FCC nummer op het moederboord? Op bepaalde sites kun je dan precies zien wat voor merk moederboord en welk type moederboord het is.

Ik zou zo niet precies weten op welke site je de FCC nummers kunt nazoeken. Wellicht vind je een site waar dat mogelijk is als je met google zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen..ik ben er eindelijk uit...het was de 9EJL1 APOGEE.
Gevonden met Everest...

Iedereen bedankt voor zijn hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voortaan graag eerst de FAQ lezen, dan pas nadenken over topic starten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.