Toon posts:

Finepix s304 slecht met weinig licht......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik heb dus een s304 en ik fotografeer erg veel binnen; dan moet ik altijd de flits aanzetten om een fatsoenlijke foto te krijgen en met flits vindt ik niet mooi.......
Mijn hand stilhouden gaat nu wel, maar ik fotografeer meestal mijn dochtertjes als die aan het spelen zijn en die zitten nu eenmaal niet stil.....
Is er ook 1 of andere lens op dat ding te zetten zodat hij meer licht vangt of wat dan ook; wat dus iig mijn probleem oplost? Ik heb het hele internet gelezen ;) maar kan niets vinden. :(
Zelfs de winkelier kan mij geen duidelijk antwoord geven.
Er zit namelijk wel schroefdraad op de behuizing en ik denk dan dat je misschien dat korte originele stukje weg kan laten en daar een ander op kan doen?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
Nope, lens kun je niet vervangen.
Je kan er misschien wel een opzetlens op doen, of een filter, maar daar verlies je alleen maar licht mee, meer komt er niet in.. helaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 19:52:
Hoi; ik heb dus een s304 en ik fotografeer erg veel binnen; dan moet ik altijd de flits aanzetten om een fatsoenlijke foto te krijgen en met flits vindt ik niet mooi.......
Mijn hand stilhouden gaat nu wel, maar ik fotografeer meestal mijn dochtertjes als die aan het spelen zijn en die zitten nu eenmaal niet stil.....
Is er ook 1 of andere lens op dat ding te zetten zodat hij meer licht vangt of wat dan ook; wat dus iig mijn probleem oplost? Ik heb het hele internet gelezen ;) maar kan niets vinden. :(
Zelfs de winkelier kan mij geen duidelijk antwoord geven.
Er zit namelijk wel schroefdraad op de behuizing en ik denk dan dat je misschien dat korte originele stukje weg kan laten en daar een ander op kan doen?
De enige mogelijkheid is de ISO waarde tot pakweg 400 omhoog te zetten, de camera heeft dan wat minder licht nodig en kiest een kortere sluitertijd........., mits een camera met instelbare ISO uiteraard.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:06
De camera heeft een vaste ISO van 100, en je kan geen sluitertijd kiezen.
Ik denk dat er niets anders opzit dan te blijven flitsen..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Helaas, niks aan te doen. Het enige wat je kan proberen is de ingebouwde flitser uitzetten en een externe (fatsoenlijke) flitser gebruiken. Een externe flitser kun je bouncen wat een veel mooiere belichting geeft dan de ingebouwde directe flits. Ik heb alleen geen idee of jouw camera een aansluiting voor een externe flitser heeft (ben bang van niet...) dus dat zou je even moeten nazoeken.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:50

Floor-is

5.2

Met die cam zijn nagenoeg geen instellingen mogelijk, dus ik vrees dat het een andere camera wordt...

Bericht hierboven

Verwijderd

het belichtingssysteem van die s304 is erg slecht, hij kiest binnen bijna altijd een te lange sluitertijd, en vaak buiten, met veel licht dus, ook. vaak worden foto's dus onscherp. het enige wat je geloof ik kan instellen is diafragma, dus je kan eens proberen om een groot diafragma te nemen, en kijken wat het resultaat is.
Pagina: 1