Artic Cooling Super Silent 4 Pro TC te wienig rpm

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 13:53

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
hoi

ik heb de Artic Cooling Super Silent 4 Pro TC voor mn P4 3,0ghz, maar die maakt te wienig rpm, zodat ie gilt CPU FAN ERROR

kanik nou gewoon de temp sensor er tussenuit knippen en de draadjes weer verbinden? of gaat dat niet werken?

of moet ik de draadjes juist niet verbinden?

( ik heb gezocht hier @ got, maar heb niks gevonden :()

thnx

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Ik heb dezelfde koeler, en als ie niet zo warm is dan staat ie zelfs stil. Probeer eerst in je bios ff die foutmelding uit te zetten...Anders had je net zo goed de Arctic Cooling Pro 4 zonder TC kunnen kopen ;) Als je die foutmelding niet uit kunt zetten dan inderdaad gewoon het TC ding eruit knippen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij de meeste moederborden kan je in het bios het aantal rpm van de fan negeren (ignore). Of gewoon de monitor functie voor de fan negeren (of hij uberhaupt wel draait).

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Night89

Night89

Topicstarter
jah da snap ik, maar als ik de temp sensor eruit knip, gaat ie dan constant op topsnelheid lopen? of juist de laagste snelheid? liefst de hoogste want ghij word nogal warm 60 c stressed :(

@ wizkid

moet ik de draadjes dan gewoon weer verbinden?

[ Voor 15% gewijzigd door Night89 op 27-06-2004 00:22 ]

Met Vriendelijke Groet,

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Gaat de temp sensor ook naar je moederbord? Dan kan ie wel eens aan een kabel zitten die voor de stroom zorgt. In dat geval zul je hem weer moeten verbinden. Komt het draadje v/d sensor uit de fan en gaat ie er ook weer meteen naar terug, is het gewoon een losse NTC en hoef je hem niet meer te verbinden. In beide gevallen zal ie op de hoogste snelheid (12v) gaan draaien, omdat het een NTC is, en dat is een weerstand die groter wordt als ie warmer wordt.

Verwijderd

gewoon in je bios bij pc health status , bij CPUfan ipv xxxx IGNORE doen en klaar

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als je de tempratuursensor eruit knipt dan zal hij inderdaad op z'n hartst gaan draaien :) zie vooral de reactie van kutkip :)

Overigens zijn er meer draadjes geweest over dit onderwerp dus met de search kan je ook al het een en ander vinden :) (Op linkje klikken voor ingevulde search ;) )

[ Voor 76% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-06-2004 18:05 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Night89

Night89

Topicstarter
ok dan ga ik morge met een andere ( ik heb er 2, een is pootje vanaf gebroken) proberen

probleem is dat ie ook (te) warm wor din vergelijking met andere met dezelfde proc ( PIV3.0) scheelt natuurlijk wel dak er ook een 900 pro in heb, maar geen 20 graden! ( zou nou alleen te tikken case 43 c cpu 48c)

zojuist met de kapotte ( fan deed het nog ;)) artic geprobeerd, draadjes los was 85 rpm, als ze vastgedraaid werden 3095 rpm :)

nu zijn mn temps Case 35 cpu 37 :)

thnx voor replys ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Night89 op 28-06-2004 11:43 ]

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1