Toon posts:

Ikke wil div-xen.. maar helaas... help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay.. Div-x geinstalleerd (3.11 alpha ofzo), spelen maar! Niet dus.

Probleem 1 : Heel slecht geluid
Probleem 2 : beeld schokt hèèl erg
probleem 3 : Harde schijf swapt uren na
probleem 4 : systeem niet meer te hanteren na spelen film
probleem 5 : Geluid hapert, stoort, stottert en hakkeld tijdens film

En nog meer kleine dingetjes.

Dis mijn configuratie, genoeg volgens de minimale systeem eisen van divx

P2-350
64 MB RAM
Diamond Stealth s220 Turbo (4 mb sgram)
Monster 3D II Diamond
AWE 64 Gold sound
15inch monitor
keyboard + muis
64 MB RAM
8,4 gb hd (3 partities, gem 3 gyg vrij)

Weet iemand hoe dit komt?

JohnyBcool

Verwijderd

door die 4mb kaart,
je moet hem op je voodoo2 draaien met voodoomovie
ik weet alleen de url niet meer, moet je maar ff op altavista zoeken ofzo

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Mijn laptop (P2/300, 96MB, Win2K, 2MB onboard videokaartje) trekt ook echt geen DiVX.

Ik denk dat je daar toch wel een lekkere CPU (p3/AMD), een behoorlijk stuk geheugen (128MB of meer... dan kan hij meer frames pre-cachen) en ook een snelle 2D videokaart nodig.

Op mijn oude systeem (p3/500, 128MB, G400) ging het prima.

Je CPU zou moeten kunnen, maar 64MB is wel wat weinig en je videokaart.. daar heb ik ook wat twijfels over.

Die minimum specs willen alleen zeggen dat jij een DiVX movie kan spelen. En dat kan je nu ook.. gaat alleen bagger, maar daar heeft niemand het over. Zelfde met minimum specs voor games, je kan het draaien maar das dan ook echt alles.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
divx is behoorlijk processor belastend, het kan zijn dat je PII-350 niet echt kan lachjen om zo'n divx filpje ..

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Die processor moet het wel aankunnen, zolang er maar een degelijk hardware oplossingen voor MPEG in de videokaart zitten gebakken.... Ik kijk zelf DivX op mijn TU/e Laptop, specs:
Celeron333 (mendocino)
Ati Rage mobility
128mb Ram

Draait perfect!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54
Op zaterdag 23 december 2000 17:13 schreef Grijns het volgende:
divx is behoorlijk processor belastend, het kan zijn dat je PII-350 niet echt kan lachjen om zo'n divx filpje ..
Dit weet ik wel zeker!!
Die cpu haalt dat nooit van zijn leven niet, om een divx goed af te spelen..

| I've got permission to color outside the lines |

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

IK heb een 2e gamesysteem.
PII350, 64mb, 8mb videokaart.
daarop draait het perfect.

Denk dat die stealth S220 roet in het eten gooit.
Probeer ook eens de quality van het afspelen omlaag te gooien (er zitten sliders in mediaplayer)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Dat is geklets. Ik heb ook een 350 en ik kan Prima Divx;-)Afspelen.

Probleem zit 'm waarschijnlijk in je geheugen en je Vid-kaart. Betere 2D-kaart d'r in en 128 Mb. minimaal. Dan werkt het prima. Ik heb vandeweek nog The CELL gezien via DivX;-). Maar een 350 is wel het minimum. Ga geen tragere proberen want bij iets vettere scenes heb je dan problemen.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06
Ik heb een hele tijd met een P2 350 MHz gecomputerd.. Ook DivX afgspeeld een bijna allemaal gaan ze redelijk soepel. Ok, een P3 700, of een T-bird 1000 doen het beter, maar met die P2 350 MHz, hoef je geen problemen te hebben.
Video kaart van TNT1 16MB en de SBLive, met een 7200RPM schijf.. Je schijf wil wel eens lastig zijn als hij geen 2MB cache heeft.

P2 350MHz is niet de bottleneck in jouw systeem.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

voodoomovie is op http://vdmovie.operation3d.com maar DiVX met voodoomovie op zo'n CPU kan je vergeten :) misschien 0.2 frames per seconde :)

Verwijderd

jongens jullie weten er helemaal niks van. Het gaat ten eerste vrijwel alleen maar om de processorkracht bij het afspelen van DivX. Grafische kaart maakt geen ruk uit. Je CPU moet het gewoon aankunnen anders houdt het op. Je hebt namelijk verschillende resoluties die divx gebruikt. Als je een filmpje hebt die op 640x480 is gemaakt dan moet je al een aardig processor hebben wil je die kunnen kijken. Een 350 kan dus best heel goed een filmpje afspelen maar dan moet de beeldkwaliteit van de divx gewoon niet zo heel erg goed zijn. Dan gaat het prima. Als je betere beeldkwaliteit wilt dan moet je een snellere cpu hebben. Zo simpel is het

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Op zaterdag 23 december 2000 17:33 schreef Speedyrage het volgende:
jongens jullie weten er helemaal niks van. Het gaat ten eerste vrijwel alleen maar om de processorkracht bij het afspelen van DivX. Grafische kaart maakt geen ruk uit. Je CPU moet het gewoon aankunnen anders houdt het op. Je hebt namelijk verschillende resoluties die divx gebruikt. Als je een filmpje hebt die op 640x480 is gemaakt dan moet je al een aardig processor hebben wil je die kunnen kijken. Een 350 kan dus best heel goed een filmpje afspelen maar dan moet de beeldkwaliteit van de divx gewoon niet zo heel erg goed zijn. Dan gaat het prima. Als je betere beeldkwaliteit wilt dan moet je een snellere cpu hebben. Zo simpel is het
Jongen. Je weet er zelf duidelijk helemaal geen ruk vanaf. De videokaart heeft er wel degelijk meer mee te maken dan jij denkt. Het tekenen van de frames op je scherm kost erg veel tijd EN processorkracht. Ik had bij mij op mijn systeem een filmpje draaien zonder 2D accelleratie en kreeg 30% framedrop. Ik zette 2D accelleratie aan en kreeg 0,4% framedrop. Nou heeft dat met je videokaart te maken of niet? Mooi. Inderdaad heeft de kracht van je cpu wel te maken met de kwaliteit van je Film. Maar in ieder geval veel minder dan jij hier doet voorkomen.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06
Op zaterdag 23 december 2000 17:33 schreef Speedyrage het volgende:
jongens jullie weten er helemaal niks van. Het gaat ten eerste vrijwel alleen maar om de processorkracht ...
Speedyrage, dit soort taalgebruik is uitermate ONGEWENST !!

Maar voor de duidelijkheid. Natuurlijk is een snellere CPU beter/makkelijker/sneller/duurder ... en vul maar verder in.
Een snellere CPU is in (bijna) alles beter dan een langzamere. Zo ken ik er nog wel een paar, en zo help je niemand... :(

Maar in het systeem van eerste post is ZIJN cpu niet de bottleneck. dit blijkt wel uit ervaringen van anderen hier gepost en uit eigen ervaring.
Een grafische kaart heeft wel degelijk invloed op de weergave. (zie post Valium)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

bekend probleem.
ik had een p2-300 met een 8mb g100 kaartje en die had ook moeite met sommige divx'en, dat komt ook door de compressie van bepaalde films :( Ik heb er nu soms nog steeds last van ... (kleine schokken in de film dus)
Toen ik er een stealth S540 ik had gemikt gingen divx'en vrijwel allemaal weer vloeiend en toen ik mijn cpu had opgewaardeerd naar 533 ging het uitstekend.

Bottomline, doe wat aan je video kaartje, check vraag en aanbod ff, staat vast wel een leuk kaartje bij. (btw neem GEEN s540 als je ook wilt gamen , zuigt echt zwaaaar!)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn K6-2/350 met 128mb en een Intel740 met 8mb speelt perfect DivX af, en een P2-350 is toch weer een stuk sneller, dus het ligt aan je videokaart of je geheugen.

Verwijderd

nee dat kan die processor NIET !!!!! in het geval van een divx op maximale ( extreem goede ) kwaliteit , draait een divx met 25 (pal) fps met 80% processor gebruik op een athlon 800 !!!!!! dus zou jouw pentiumpje daarbij in de buurt komen ? denk het niet he ! alleen de 'mindere' ( minder bedoel ik dus mee alles onder max kwaliteit ) draait misschien wel brak op je pentium . is dus wel gewoon je hardware config

Verwijderd

hey darkman, overdrijven is ook een vak ai?
Op mijn oude p2-300 ging het redelijk en mijn celeron 533 + gforce sdram kick echt wel bij alle films ass hoor! >:)
Een nieuwe videokaart zijn we het allemaal over eens geloof ik, die cpu zou ik overwegen up te graden als je doekoes hebt.
maarja dan is het weer zonde om een celeron te kopen, maar dan moet je ook weer een nieuw mobo en bla bla yek yek (dat is nu niet van toepassing)

gewoon een goeie videokaart kopen en die divx'en zullen er al veel beter uitzien!

Verwijderd

Dat kan ie makkelijk, ik draaide ook divx movies op m'n CYRIX 250 met die voodoo2

Verwijderd

....... en toen had ik nog maar 32mb edo ram

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 18:26 schreef Bigs het volgende:
Mijn K6-2/350 met 128mb en een Intel740 met 8mb speelt perfect DivX af, en een P2-350 is toch weer een stuk sneller, dus het ligt aan je videokaart of je geheugen.
Ik had eerst een K6-2/350@392, met 64MB ram [op 112 dus], met een Savage 3D kaart[8MB], nou dat gaat makkelijk. :)
Behalve dus bij Vette Scenes [Zoals Valium al zei].
Maar met 128 gaat het flink beter :*

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Het is een samenang van meerder componenten

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Zet DMA ff aan

• _Hades_
  • Laatst online: 15:44
En in wat voor res. draai jij je windows desktop? probeer eens een divx af te spelen met 800*600, dan gaat het soepeler.

bij mij wel iig, als ik op 1024*768 speel dan wil het nog wel eens stotteren, maar op 80*600 heb ik daar geen last van

systeem specs: amd k6-2 350@428, 64 mb ram, matrox g400 16mb

• Glacier
  • Niet online
Vriend van mij heeft een P2-300,96MB,Viper 550, gaat prima!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Mijn PIII450@495 met 128MB en een diamond v770 draait divx'jes ook lachend af (vloeiend dus)

Pak je rust!

Verwijderd

Het ligt wel degelijk aan de videokaart, want ik had eerst een 4mb s3 trio kaartje, maar sinds mijn Geforce 2MX doet ie ut prima.
Overige specs: celly 266@333 + 128MB en een k*t 32 speed cdspeler die de twaalf volgens mij niet eens haalt.
Pagina: 1