[Google] Rare zin in zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dag,

Ik heb een probleem met Google. Bij de resultaten van Google bij mijn site staat net de copyright-informatie! Niet echt aantrekkelijk, denk ik. Ik dacht altijd dat zoekmachines de Meta-description tag gebruikten?

Is er misschien een manier/truc om dit te veranderen?
Als ik zoek op downloads4u.nl dan doet ie het helemaal verkeert. Zoeken op www.downloads4u.nl doet ie wel weer goed.

BVD in ieder geval!

Verwijderd

google kijkt naar de text inhoud van je site. tips, gebruik search in Got...

• user109731
  • Niet online
Nou, ik kan anders niks vinden hierover op Got!

Is er een manier om Google een bepaald gedeelte van je site niet te laten bezoeken? Ik bedoel dus niet de hele pagina, maar een deel (met de copyright info ed).

BVD

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
VB_programmer schreef op 26 juni 2004 @ 20:12:

Is er een manier om Google een bepaald gedeelte van je site niet te laten bezoeken? Ik bedoel dus niet de hele pagina, maar een deel (met de copyright info ed).

BVD
waarom zet je de copyrights niet tussen comment tag, of ergesn waar google niet kijkt.

• user109731
  • Niet online
Dan zien de bezoekers het toch ook niet?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

VB_programmer schreef op 26 juni 2004 @ 20:12:

BVD
robots.txt

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
VB_programmer schreef op 26 juni 2004 @ 20:27:
google kijkt naar de inhoud van je site, dus als je zoekt naar iets wat in je copyright staat krijg je je copyright gezeur.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

VB_programmer schreef op 26 juni 2004 @ 20:27:
Wat hebben je bezoekers er dan aan om het te zien?

Copyright verkrijg je automatisch over alles wat je maakt, je hoeft het er dus niet expliciet bij te vermelden.

De <meta> tags worden ook al jaren niet meer door geen enkele zoekmachine meer gebruikt omdat ze vaak misbruikt werden door webmasters die allerlei niet relevante woorden invulden.

Om goed te worden geindexeerd moet je gewoon goede content op je website hebben.

Bekijk de broncode van je website eens, dat is wat Google ziet, dat ziet er niet zo netjes uit.

Hoe bepaald Google welke zinnen hij laat zien? Hij probeert de belangrijkste er uit te halen, dat zijn dus vaak de titels <h1> t/m <h6> en dan de gemarkeerde woorden met <b> <strong> <em> enz.

Op jouw pagina is echter alleen de copyrightvermelding dikgedrukt, en wordt daarom als belangrijktse zin gezien.

Hoe los je dat op?
- Gebuik titels
- Markeer belangrijke woorden in de tekst
- Verzorg de opmaak van de copyrightvermelding via CSS, en als je toch bezig bent, doe dat met de rest van de website ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Johnny op 26-06-2004 20:45 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1