Shares WLAN/LAN en WEP*

Pagina: 1
Acties:

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 21:00

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Hallo allemaal

Nu hebben wij een maand een thuisnetwerkje, en nu ik vakantie heb heb ik de tijd om problemen te maken/zoeken/vinden/oplossen :X

Probleem 1: Mijn pc ( boven, amd 2200+) is nog gewoon via een utp-snoer verbonden aan de router, de van mn moeder (beneden p200) is via een draadloze netwerkkaart ook aan de router verbonden, nu draaien beide systemen XP pro maar als ik in netwerkomgeving kijk, zie ik geen enkele pc staan, de pc's zien elkaar dus niet, ook niet als ik creeër thuisnetwerk doe.

Probleem 2: Nu heb ik een wep-codering ingesteld, nu heb ik daar boven natuurlijk niet mee te maken maar beneden wel, maar er word mij nergens om een wachtwoord gevraagd ( wat ik wel heb ingesteld), maar omdat ik nergens een wachtwoord moet intikken kan ik niet internetten, nu heb ik een beetje lopen rondkijken bij eigenschappen en als ik daar het ww intik gebeurd er nog niks.

Zie ondertitel

Verwijderd

Denman89 schreef op 26 juni 2004 @ 19:20:
Probleem 1: Mijn pc ( boven, amd 2200+) is nog gewoon via een utp-snoer verbonden aan de router, de van mn moeder (beneden p200) is via een draadloze netwerkkaart ook aan de router verbonden, nu draaien beide systemen XP pro maar als ik in netwerkomgeving kijk, zie ik geen enkele pc staan, de pc's zien elkaar dus niet, ook niet als ik creeër thuisnetwerk doe.
Kijgen de computers via DHCP een IP toegekend?
Zo ja, worden wired en wireless in een aparte range gezet?
Wat is de ipconfig van beide computers?
Staat er een softwarematige firewall op de/beide cliënt(s)?
Welke protocollen / netwerkonderdelen zijn geïnstalleerd?

Verwijderd

ik heb alleen een antwoord op probleem 1:

waarschijnlijk zit er een firewall op je netwerkverbinding. dus die moet je eraf halen, zo heb ik dat gedaan: DEZE COMPUTER -> CONFIGURATIESCHERM -> NETWERK- EN INTERNETVERBINDINGEN -> NETWERKVERBINDINGEN . dan staat daar je verbinding, daar klik je met de rechtermuisknop op dan eigenschappen.
dan ga je naar het tabblad geavanceerd, en dan moet er geen vinkje staan voor: MIJN COMPUTER EN NETWERK BEVEILIGEN DOOR TOEGANG VANAF...

Je kan het beste gewoon een firewall van norton gebruiken of van mcafee.

Verwijderd

je moet ook ff zorgen dat je je computer open stelt voor netwerk gebruikers
rechter muisknop mijnnetwerlocatie --> eigenschappen --> R.muis op je lan verbinding --> en dan een vinkje bij bestands- en printerdeling voor microdoft netwerk

Verwijderd

Starten van topics in NT *lezen*

Als er ergens in een stickey "*lezen*" staat, lees hem dan ook :/

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 19:33:
[...]

Kijgen de computers via DHCP een IP toegekend?
Zo ja, worden wired en wireless in een aparte range gezet?
Wat is de ipconfig van beide computers?
Staat er een softwarematige firewall op de/beide cliënt(s)?
Welke protocollen / netwerkonderdelen zijn geïnstalleerd?
Wat is DHCP? Ik krijg automatisch een ip toegekend.
Waar kan je zien of wired en wireless in een aparte range worden gezet?
als ik uitvoeren: cmd en dan ip-config intik krijg ik te zien dat het geen geldige opdrachts is :'(
Er staat beneden nix qua firewall aan/geïnstalleerd en op de mijne alleen norton internetsecurity.
En hoe bedoel je netwerkonderdelen ???

@toas: Dat kan ik dus niet vinden, de windows firewall staat gewoon uit
@silensa: stond het al

[ Voor 7% gewijzigd door Dentheman op 27-06-2004 18:40 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Denman89 schreef op 27 juni 2004 @ 18:36:
[...]

Wat is DHCP? Ik krijg automatisch een ip toegekend.
Waar kan je zien of wired en wireless in een aparte range worden gezet?
als ik uitvoeren: cmd en dan ip-config intik krijg ik te zien dat het geen geldige opdrachts is :'(
Er staat beneden nix qua firewall aan/geïnstalleerd en op de mijne alleen norton internetsecurity.
En hoe bedoel je netwerkonderdelen ???
DHCP betekent dat je een IP van de server/router toegekend krijgt. IPconfig doe je d.m.v. de opdracht ipconfig /all

De geinstalleerde netwerkonderdelen kun je bekijken door te gaan naar start --> netwerkverbindingen --> LAN verbinding --> eigenschappen --> deze verbinding...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 18:55 ]

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Ja ik krijg v/d router een ip toegekend.
en als ik doe c:/(<-- staat er al) ipconfig/all krijg ik te zien dat de opdracht niet mogelijk is/niet bestaat 8)7 terwijl ik het wel al vaker gedaan heb ;(

En alles staat in dat rijtje geïnstalleerd

Zie ondertitel

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is trouwens:

code:
1
ipconfig /all

Let op de spatie ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Als ik ergens automatisch ip adres doe dan doet i-net het niet ;( Doe ik handmatig ip-adres doet internet het wel gewoon 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Dentheman op 29-06-2004 19:36 ]

Zie ondertitel

Pagina: 1