Ik ben nog niet zo'n linux held, en om er toch maar eens mee te beginnen heb ik Redhat 9 maar eens geinstalleerd op een laptopje.
Alles werkt naar behoren, het is me zelf gelukt om mijn wifi kaart ( gedeeltelijk ) aan de praat te krijgen ( sitecom WL-012 USB ) dankzij een aardige uitleg van sitecom te vinden op ;
http://www.sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=281
Ik kom alleen niet uit het laatste gedeelte, het automatisch starten van de WLAN kaart.
In de uitleg van sitecom staat het volgende ;
Het bestand wlanup ( waar ze het in deel 3 over hebben ) kan ik echter helemaal nergens ontdekken
Heeft iemand wellicht een tip waar ik dit bestandje zou kunnen vinden ?
Ik heb tevens wat problemen met verbinding maken met het internet,
ik heb de kaart een ip gegeven met ;
ifconfig wlan0 192.168.123.100
en vervolgens een default gateway ingesteld met ;
route add default gw 192.168.123.254
Als ik vervolgens met mozilla naar mijn (interne)servertje ga, dan word de site direct geladen. Ook kan ik pingen naar de pc's op het netwerk, en naar de gateway....
Als ik echter naar een internet site probeer te connecten, google ofzo, dan krijg ik de melding google could not be found
Moet ik ergens nog een nameserver instellen ofzo ?
Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien, maar ik weet even niet wat...hoop dat iemand me kan helpen.
Alles werkt naar behoren, het is me zelf gelukt om mijn wifi kaart ( gedeeltelijk ) aan de praat te krijgen ( sitecom WL-012 USB ) dankzij een aardige uitleg van sitecom te vinden op ;
http://www.sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=281
Ik kom alleen niet uit het laatste gedeelte, het automatisch starten van de WLAN kaart.
In de uitleg van sitecom staat het volgende ;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| 1. Voeg in het bestand /etc/modules.conf de volgende regel toe: alias wlan0 prism2_usb 2. Type in de console het volgende: [linuxprompt]# cd /etc/rc5.d [linuxprompt]# ln –s ../init.d/wlan ./S98wlan [linuxprompt]# ln –s ../init.d/wlan ./K99wlan 3. Kopieer het bestand wlanup naar de /etc/init.d/ en type daarna het volgende: [linuxprompt]# chmod 755 /etc/init.d/wlanup [linuxprompt]# cd /etc/rc5.d [linuxprompt]# ln –s ../init.d/wlanup ./S99wlanup [linuxprompt]# ln –s ../init.d/wlanup ./K98wlanup |
Het bestand wlanup ( waar ze het in deel 3 over hebben ) kan ik echter helemaal nergens ontdekken
Heeft iemand wellicht een tip waar ik dit bestandje zou kunnen vinden ?
Ik heb tevens wat problemen met verbinding maken met het internet,
ik heb de kaart een ip gegeven met ;
ifconfig wlan0 192.168.123.100
en vervolgens een default gateway ingesteld met ;
route add default gw 192.168.123.254
Als ik vervolgens met mozilla naar mijn (interne)servertje ga, dan word de site direct geladen. Ook kan ik pingen naar de pc's op het netwerk, en naar de gateway....
Als ik echter naar een internet site probeer te connecten, google ofzo, dan krijg ik de melding google could not be found
Moet ik ergens nog een nameserver instellen ofzo ?
Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien, maar ik weet even niet wat...hoop dat iemand me kan helpen.