[Acces] geselecteerd veld kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 14:38
Ik ben een leek op vb gebied maar heb het nu toch even nodig. Ik heb op andere site´s gezocht en ben zover gekomen.

Het idee is makkelijk. Ik heb op een formulier een lange lijst met allerlei namen. Wanneer iemand een naam selecteerd moet deze een kleur krijgen en dik gedrukt worden.

Volgens mij moet ik eerste bepalen of iets is geselecteerd. Dat doe ik volgens mij met:
code:
1
keuzelijst1.Selected() = True

Vervolgens moet ik de geselecteerde waarde van kleur en dik gedrukt laten weergeven. Ik weet niet hoe ik dat moet doen. vb help zegt zo iets. Voor expressie moet waarschijnlijk een kleur komen

code:
1
expressie.ItemsSelected

Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Bij een keuzelijst wordt de geselecteerde keuzeregel geinverteerd weergegeven. De inhoud kan je ophalen met Me.Keuzelijst1.Value, de index krijg je met Me.Keuzelijst1.ListIndex en of "keuze1" ja of nee geselecteerd is kan je opvragen met Me.Keuzelijst1.Selected(0).
Het voordeel van Access is dat je snel iets kan maken door gebruik te maken van de standaard faciliteiten. Wil je iets afwijkends, dan moet je het zelf uitzoeken en programmeren, wat dus veel tijd kan kosten.

• knackje
Dus als ik het goed begrijp krijg ik zo´n stukje vb code:

code:
1
2
3
4
5
Me.Keuzelijst1.SelectedItem

Me.Keuzelijst1.ListIndex 

if Me.Keuzelijst1.Selected(0) then "tekst wordt rood")weet niet wat voor code hier moet staan

Of heb ik het helemaal verkeerd?

Verwijderd

Open/Ontwerp je formulier. Selecteer je Keuzelijst. Zet de cursor op 'Type Rijbron' en druk op F1. Hier wordt 'een door de gebruiker gemaakte functie' genoemd om de lijst dus zelf met een functie te vullen. Misschien helpt dit je opweg. Er zijn ook voorbeelden.