[Acces] geselecteerd veld kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 14:38
Ik ben een leek op vb gebied maar heb het nu toch even nodig. Ik heb op andere site´s gezocht en ben zover gekomen.

Het idee is makkelijk. Ik heb op een formulier een lange lijst met allerlei namen. Wanneer iemand een naam selecteerd moet deze een kleur krijgen en dik gedrukt worden.

Volgens mij moet ik eerste bepalen of iets is geselecteerd. Dat doe ik volgens mij met:
code:
1
keuzelijst1.Selected() = True

Vervolgens moet ik de geselecteerde waarde van kleur en dik gedrukt laten weergeven. Ik weet niet hoe ik dat moet doen. vb help zegt zo iets. Voor expressie moet waarschijnlijk een kleur komen

code:
1
expressie.ItemsSelected

Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Bij een keuzelijst wordt de geselecteerde keuzeregel geinverteerd weergegeven. De inhoud kan je ophalen met Me.Keuzelijst1.Value, de index krijg je met Me.Keuzelijst1.ListIndex en of "keuze1" ja of nee geselecteerd is kan je opvragen met Me.Keuzelijst1.Selected(0).
Het voordeel van Access is dat je snel iets kan maken door gebruik te maken van de standaard faciliteiten. Wil je iets afwijkends, dan moet je het zelf uitzoeken en programmeren, wat dus veel tijd kan kosten.

• knackje
Dus als ik het goed begrijp krijg ik zo´n stukje vb code:

code:
1
2
3
4
5
Me.Keuzelijst1.SelectedItem

Me.Keuzelijst1.ListIndex 

if Me.Keuzelijst1.Selected(0) then "tekst wordt rood")weet niet wat voor code hier moet staan

Of heb ik het helemaal verkeerd?

Verwijderd

Open/Ontwerp je formulier. Selecteer je Keuzelijst. Zet de cursor op 'Type Rijbron' en druk op F1. Hier wordt 'een door de gebruiker gemaakte functie' genoemd om de lijst dus zelf met een functie te vullen. Misschien helpt dit je opweg. Er zijn ook voorbeelden.
Je kan de inhoud van een rij afhankelijk maken van de 'row'. Maar het veranderen van de Font en de Kleur kan ik zo gauw niet vinden.

• knackje
Bedankt voor de info. Ben nu niet thuis maar ik zal er vanavond ff naar kijken.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Dit is geen standaard functionaliteit van een listview. Het kan wel, maar dan zul je de listview moeten subclassen, iets wat je eigenlijk niet wilt, zeker niet in Access. Misschien zijn er wel componentjes te downloaden die dat al kunnen en waar je gebruik van kunt maken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• knackje
Ik heb ff gekeken naar je wat je zei. maar ik kom er niet verder mee. Het schijnt dus erg moelijk te zijn wat ik wil. Wat zou de beste manier zijn om aan de gebruikers duidleijk weer te geven welke persoon ze aan het veranderen zijn.

Voorwaarde is namelijk wel. Dat de lijst met name moet worden weergegeven doormiddel van een lijst.
Pagina: 1