Toon posts:

[xp tablet ed.] quickrestore cds stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers:>,

Ik heb net een tablet gekocht(de compaq tc1000):*). Windows moet hoognodig gereïnstalled worden (crasht voortdurend, ie expl werkt niet etc etc). Dat zou moeten kunnen met de quickrestore cds (3 stuks) die erbij zitten. Maar volgens mij zjn de cd's stuk. De tablet wil er niet van niet booten. Met een windows xp cd kan ik wel booten. (beiden via usb-cdrom, de tablet heeft geen cd rom drive)

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Het mooiste zou volgens mij een bootable install cd van win xp tablet edition zijn, ik heb immers gewoon mijn eigen serial. Maarrr tablet edition wordt niet los verkocht:( geloof ik, dus ik heb het nog niet kunnen vinden.

Wie o wie kan mij helpen:?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

Flexx

This side up

Je leverancier? De Fabrikant?

Verwijderd

Topicstarter
oeps vergeten te vermelden: het is een tweedehands, net meer dan een jaar oud > geen garantie meer.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Probeer de support afdeling van compaq een mailtje te sturen waarin je alles uitlegt. Misschien kan je de nietwerkende cd's op sturen in ruil voor nieuwe cd's?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Johny58 schreef op 26 juni 2004 @ 19:00:
Probeer de support afdeling van compaq een mailtje te sturen waarin je alles uitlegt. Misschien kan je de nietwerkende cd's op sturen in ruil voor nieuwe cd's?
Done. (bedankt voor de tip)
Helaas heb ik geen originele cds. Ik ben stom geweest en heb het ding met gekopieerde cds gekocht. Kopietjes van de "quickrestore cds". Bij het pakket zat geen "windows xp tablet pc edition" cd geloof ik. Maar ik heb wel de serial (staat in de tablet, achter de batterij), dat is toch het bewijs dat je de licentie hebt gekocht?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maarrr tablet edition wordt niet los verkocht:( geloof ik, dus ik heb het nog niet kunnen vinden.

Wie o wie kan mij helpen:?
Dit zou bijna te lezen zijn als een warez request - maar uiteraard is dat niet jouw bedoeling :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

uitleg: sticker met serial plus licentie (bij OEM soms gelijk aan elkaar, geen idee hoe dat werkt met een tablet) is inderdaad genoeg om het legaal te maken. Echter willen we op GoT geen handel in software ;)

Een kopie maken van de CD's zou vwb de licentie AFAIK best mogen als je iemand kent die ze heeft, je zult inderdaad verder meer kans maken door het uit te leggen. Best kans dat je de kosten van de CD's + verzendkosten moet betalen maar dat lijkt me te doen. Je wist dat je een risico liep toen je kopietjes kocht ipv de echte CD's :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

-> CDCheck v3.0.1 - (798kb) - New ~
http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=1739

CD manufacturers claim that CD-Rs can last 100 years if cared for
properly, but that isn't always the case. CDCheck is a great utility
that can detect and recover those deteriorated and damaged files from
CDs. You can also use the program proactively, to insure that your data
on CDs are safe, before it's too late. In addition to CDs, the program
can also be used with other local or removable media, such as disk
drives, floppy disks, and ZIP drives.

Dit misschien iets ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pff.

De bootsector is niet meegenomen met het kopieren van de CDs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:58
BackSlash32 schreef op 26 juni 2004 @ 20:28:
pff.

De bootsector is niet meegenomen met het kopieren van de CDs.
dat zal idd het geval zijn. het zal vast toch wel mogelijk zijn om deze van een xp cd af te halen en op die tablet cd te gebruiken en de eerste cd mét bootimage opnieuw te branden?

Verwijderd

Topicstarter
het schijnt dus zo te zijn dat de disks wel goed zijn, maar dat de driver niet compatible is met mijn externe cd rom

dus ik moet de driver van de bootcd veranderen, dwz een nieuwe bootcd maken.. dat ga ik nu dan ook maar proberen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:53:
het schijnt dus zo te zijn dat de disks wel goed zijn, maar dat de driver niet compatible is met mijn externe cd rom

dus ik moet de driver van de bootcd veranderen, dwz een nieuwe bootcd maken.. dat ga ik nu dan ook maar proberen.
Klinkt redelijk onlogisch; de CD wordt immers niet geladen; hoe kan je dan de drivers erop aanpassen? Het lijkt er inderdaad op dat de bootsector niet is meegenomen; dus dat wordt op zoek gaan naar de originele CD's :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Je kan het eens proberen door met ISObuster de CD naar je HD te kopieren en dan via nu2 BootCD weer een bootable CD ervan te maken..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1