Ik ben sinds een tijdje voorzichtig op m'n desktop over aan het stappen op Linux. Het begon een beetje als probeersel, maar ik ben inmiddels in de fase dat ik steeds meer zaken die ik voordien onder Windows deed, te migreren naar Linux. Nu valt het me op dat sinds een paar dagen m'n internetverbinding ontzettend traag is. Als ik m'n verbinding test op b.v. speedtest.nl is er niks aan de hand, maar, een host resolven duurt vaak meer als 10 - 20 seconden. Het verschijnsel; doet zich voor bij zowel Mozilla, Firefox en Konqueror. Op deze manier valt er amper meer fatsoenlijk te surfen. Verder valt nog te vermelden dat b.v. in Google aangeland de searchopdrachten wel op normale snelheid gaan. Het lijkt wel of er iet mis is met DNS resolving o.i.d. Ik werk met DHCP toewijzing die (zover ik weet) goed staat. De /etc/resolv.conf wordt zo te zien normaal door de Chello DHCP server geconfigureerd. Mijn concretete vragen zijn:
-Ligt dit aan mijn configuratie, en waar kan ik dit eventueel checken (en veranderen).
-Heeft het migreren en installeren van software hier mee te maken (meeste software via een rpm geinstalleerd) omdat dit iets is waar ik pas sinds kort last van heb.
Gegevens:
desktop: KDE
Systeem: Athlon XP2200 256 MB
-Ligt dit aan mijn configuratie, en waar kan ik dit eventueel checken (en veranderen).
-Heeft het migreren en installeren van software hier mee te maken (meeste software via een rpm geinstalleerd) omdat dit iets is waar ik pas sinds kort last van heb.
Gegevens:
desktop: KDE
Systeem: Athlon XP2200 256 MB