2 PC wireless met spiegel ertussen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 12:33
Ik heb een mooie sweex 54mbit wireless router en een nog mooiere 3com usb 54mbit wireless adapter. Heb het allebij werkende als ze naast elkaar staat. Maar dit is niet gewenst anders had ik er ook een utp kabeltje kunnen zetten.
De router staat in de studeer kamer en die met de usb adapter staat in de woonkamer (vaste plaats, het is mij HTPC).

Woonkamer en studeerkamer liggen naast elkaar en er zit alleen een dun muutje tussen. Met een SPIEGEL aan die wand....

En daar ligt nu het probleem.... Met spiegel slecht tot geen bereik zonder wel perfect bereik....

Ik had al in diverse topics gelezen dat spiegels problemen konden veroorzaken maarja

Kan ik hier iets aan doen?
De computer met de usb adapter kan ik niet verplaatsen.
De router heb ik momenteel al tegen het muurtje van die kamer gezet, wat niet veel hielp. Ook de hoogte maakt niet veel uit, op de grond is het iets beter, daar zit nl. geen spiegel maar op de hoogte waar die nu op hangt (ooghoogte) zit wel de spiegel.

Tips pls?

Verwijderd

hang de spiegel ergens anders op ?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Misschien de zilver laag in een spiegel die het signaal stoort. Enige oplossing is denk ik toch een van de wireless apparaten verplaatsen. Kan je ook geen usb verlengkabel gebruiken voor de usb adapter?

Canon Digital Ixus V3

• roeni1
Ik krijg het niet voor elkaar denk ik bij mn vriendin om de spiegel ergens anders op te hangen.... Dan kan ik net zo goed een UTP waslijn door de kamer hangen :)

Ik ga het ff proberen om er een USB adapter te verlengen

Er is niet iets wat ik achter de spiegel kan plakken oid?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan ook de router en PC verder van de spiegel wegzetten, dan kan het signaal er zeg maar "omheen". Het lijkt alsof je de boel vrij dicht bij de spiegel hebt staan nu.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• roeni1
mn router wel jah, die staat nu ca. 60 cm eronder met een wandje ertussen
Ik had de router eerst 2,5 meter van het wandje staan, zonder succes, daarom heb ik hem dichterbij gezet.
De computer met de USb adapter staat ca. 2,5 meter van de spiegel
Zal nog eens expirimenteren met een verlengde usb kabel met de adapter eraan.

kijken wat dat voor verbeteringen gaat hebben

• roeni1
Ik heb de USB adapter verlengt en de link Quality en de Signal Strenght zijn nu beide Fair (33 - 34%).
Dit wel met een 1.1 USB verleng kabel. Zou een 2.0 USB verleng kabel dit nog kunnen verbeteren?

Alvast thx!!!!
Pagina: 1