[XP]Java VM moet steeds opnieuw geinstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb al sinds ik Windows XP gebruik last van hetzelfde probleem na installatie van SP1. Elke zoveel tijd als ik een website probeer te bezoeken die Java applets gebruikt krijg ik een melding dat Java niet geinstalleerd is en dat ik deze moet downloaden. Als ik dan in de Software sectie kijk van de Control Panel, dan zie ik dat het wel gewoon is geinstalleerd. Ik moet deze dan uninstalleren en opnieuw installeren om het geheel weer bruikbaar te krijgen. Dit is op den duur heel erg irritant gaan worden.

Ik heb google al afgezocht en ook hier op GoT, maar niets kunnen vinden wat mij tot een oplossing kan leiden. Is er iemand die mij hierbij hulp kan bieden?

telefoontoestel

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Internet explorer opstarten,

Menu Extra -> Internet opties -> geavanceerd

ff opzoek in het lijstje naar: Java(sun)

staat het vinkje hieronder aan?
Zo niet aan zetten,
Zo ja ga naar Microsoft Java, staat JIT compiler ingeschakeld ?
Zo niet zet het aan.

niet vergeten op toe passen te drukken ;)

hopen dat dat het oplost.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
De Sun Java staat ingeschakeld, maar in het lijstje kom ik nergens de JIT tegen. Hoort die in hetzelfde lijstje te staan, of kan ik die ergens anders terug vinden?

telefoontoestel

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zich heb je de MS Java VM niet nodig, en die JIT optie zal er niet instaan als de MS VM niet geinstalleerd is.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ah, op zo'n manier. Eens afwachten of het vinkje nog steeds geselecteerd staat op het moment dat ik er weer een melding over krijg. Hopen dat die dus uit is, want dat kom ik ieder geval al dichter bij de oorzaak.

telefoontoestel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die sites de MS JavaVM willen gebruiken (heb je die eigenlijk wel? ), en niet eens om kunnen gaan met de Sun javaVM.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Norton Utilities de-installeren en Java opnieuw installeren :Y)

Mn pa heeft t zelfde probleem op zijn systeem, en ik vermoed dat ie zelf telkens bepaalde "overbodige bestanden" verwijderd met zn Norton-troep.

Heb je toevallig Norton Utilities of Systemworks of hoe dat tegewoordig dan ook heet draaien?
Norton AntiVirus heb ik niets op tegen, maar de rest is gewoon bagger als je neit weet wat je weggooit.
Pagina: 1