Asus K8V deluxe SE + via driver

Pagina: 1
Acties:

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 11:20

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Topicstarter
Ik heb sinds gister een nieuw mobo + cpu + geheugen, namelijk:

AMD64 (clawhammer) 3200+
2x 512mb MDT ddr400
Asus K8V Deluxe SE
Wat ik al had:
Sapphire Radeon 9500 128mb
Q-tec 550Watt voeding
Aopen 16x dvd
40GB Western digital ("windows schijf")
160GB Maxtor

Ik heb Windows XP Pro. erop gezet (fresh install dus), daarna heb ik de VIA 4in1 (van de asus cd) driver erop gezet. Als laatste heb ik de laatste Omega driver erop gezet en als ik dan daarna reboot om de installatie daarvan te voltooien start de computer gewoon op tot na het windows boot screen (met dat balkje eronder dus waarin een cursor loopt). Daarna wordt het beeld zwart en reboot de computer.
Deze start dus wel op tot na het installeren van de VIA drivers, met gewoon beeld, alleen na het installeren van de reguliere vga driver (omega) boot de computer niet meer volledig, en kan ik alleen nog in veilige modus opstarten. Dat heb ik gedaan en daar de beeldschermadapter verwijderd. Toen daarna de computer bootte (normaal gewoon) vond hij nieuwe hardware en had dat succesvol geinstalleerd, maar daarna herhaald het zich gewoon weer als ik de video-driver erop wil zetten (de omega dus)

Ik heb ook al Windows erop gezet, en daarna gelijk de omega driver erop, en dan draait het goed, zonder problemen voor de rest, maar dan mis ik de Chipset drivers dus(voor een via k8t800 dus voor de duidelijkheid).

Met dat laatste heb ik echter in 3dmark03 (ik haal 4300 punten, ik heb daar helaas geen report van)toch wel een opmerkelijk "probleem". Ik heb daar bij de CPU tests namelijk een fps van 1~5, en dat leek mij toch wel erg weinig voor een AMD64 3200+. In spellen echter lijkt alles gewoon goed te lopen (vloeiend).

In het bios heb ik de AGP mode op 4x gezet, en FastWrite op disabled, geen resultaat.

wat kan ik hier aan doen? want ik wil wel graag dat ik de chipset drivers gewoon erop kan zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bizzarro op 26-06-2004 18:36 ]

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

kijk hier eens? meuktracker: VIA Hyperion 4in1 4.51 , heb je de nieuwste via-drivers al geprobeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door sko op 26-06-2004 21:05 ]

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Probeer anders eens gewoon de catalyst drivers eens, versie 4.5 of 4.6.

Jouw score ligt idd wat aan de lage kant.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik vind de score wel meevallen hoor , het is "maar" een 9500. Maar dat je cpu bij de benchmark maar 1-5 fps haalt komt omdat tijdens die benchmark je videokaart niet word gebruikt. Omdat je videokaart voor graphics geoptimaliseerd is gaat dat een stuk sneller. Ik haal zelf met een P4 2.8 ook erg weinig fps met de cpu test. Ik vind de score nog helemaal niet zo slecht.

Ook even de gewone catalyst proberen , deze vind je hier: meuktracker: ATi Catalyst 4.6

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 27-06-2004 01:39 ]

Raku

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 11:20

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Topicstarter
sko schreef op 26 juni 2004 @ 21:03:
kijk hier eens? meuktracker: VIA Hyperion 4in1 4.51 , heb je de nieuwste via-drivers al geprobeerd?
Die staan ook op de ASUS cd, maar ik heb het ook nog maar eens een keer met de gedownloade gedaan, hetzelfde verhaal....
---rrr--- schreef op 27 juni 2004 @ 00:27:
Probeer anders eens gewoon de catalyst drivers eens, versie 4.5 of 4.6.

Jouw score ligt idd wat aan de lage kant.
Gewone catalyst t.o.v. Omega geeft geen verschil in verandering van wat ik eerder beschreef.
Simulated Zero schreef op 27 juni 2004 @ 00:38:
Ik vind de score wel meevallen hoor , het is "maar" een 9500. Maar dat je cpu bij de benchmark maar 1-5 fps haalt komt omdat tijdens die benchmark je videokaart niet word gebruikt. Omdat je videokaart voor graphics geoptimaliseerd is gaat dat een stuk sneller. Ik haal zelf met een P4 2.8 ook erg weinig fps met de cpu test. Ik vind de score nog helemaal niet zo slecht.

Ook even de gewone catalyst proberen , deze vind je hier: meuktracker: ATi Catalyst 4.6
Het is een 9500 ja, maar ik had hem op 9700 pro lopen tijdens de benchmark. Met mijn vorige systeem (1400mhz t-bird, 512mb sdram, soltek mobo) haalde ik een score van 3633, en nu ik een "3 jaar nieuwer" systeem heb verwacht ik toch wel wat meer dan die 600 punten winst. Ik weet dat 3dmark03 erg gevoelig is voor videokaart, maar zo erg?

Een kennis van mij heeft hetzelfde moederbord, een AMD64 3000+ (newcastle) en die haalt met de cpu tests rond de 40~50 fps.