Toon posts:

10GB schijf met winXP erop--->Non-system disk or disk error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus op een 10gb schijf winxp geinstalled als volgT:
ik heb me eigen schijf losgekoppeld en die 10GB erin, toen geinstalled.
Daarna schijf weer uit mij eigen pc en toen in een pc zonder CD-rom drive.
Ik doe hem aan en ik krijg: Non-system disk or disk error

Er zit geen diskette in die PC en die diskette drive is ook zeker niet kappot.

Blijkbaar is er een ongeldige bootsector.
Ook had ik ergens gelezen dat ik sys c: kon doen met behulp van een opstart disk.

Of Fdisk/mbr maar deze functie was niet gedocumenteert en het kon je schijfinhoud vern**ken zodat je er niks meer aan hebt.

Wie weet mij met ietsjes meer zekerheid te zeggen wat ik het beste kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn trouwens pagina's die ik heb gelezen:
http://www.duxcw.com/faq/win/nosys.htm
http://support.microsoft....9/0/13.ASP&NoWebContent=1

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 17:55 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Windows xp in de ene pc installeren en hem dan in de andere pc hangen gaat je echt niet zomaar lukken.
Dat vaak kan alleen als beide pc's dezelfde moederborden hebben..

De oorzaak van: non-system disk or disk error wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat je in de pc de hd in de bios nog niet hebt laten detecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-06-2004 17:59 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-03 15:14
Windows XP installeert met je hardware.
Als de ene pc andere hardware heeft dan de andere dan gaat het dus never nooit werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat echt zo?
Iemand zei dus dat omdat het winXP was dat het juist geen probleem was omdat XP het autodetect ofzoiets.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 18:05:
Is dat echt zo?
Iemand zei dus dat omdat het winXP was dat het juist geen probleem was omdat XP het autodetect ofzoiets.
Ja met hardware zoals printers enzo die anders zijn is het absoluut geen enkel probleem maar je hebt het hier over chipsets op je moederbord met alle bijbehorende bronnen die dan anders aangestuurd worden. Als je windows al opstart is de kans erg groot dat hij nooit lekker zal werken ook al krijg je de goede drivers geinstalleerd, daarom wordt er ook vrij wel altijd gezegd, nieuw moederbord? windows opnieuw installeren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Maar los nou eerst eens het niet herkennen van de hd op.
Dus duik in de bios.. zorg ervoor dat je je hd herkend wordt.

Daarna ga je maar windows opnieuw installeren met een cd-rom speler die je uit een ander pc schroeft.

Verwijderd

Topicstarter
Aha ik zie het, ik had die jumper op me bureau laten liggen en er niet ingedaan, maar nu detect hij die schijf maar zoals ErikH zei werkt het dus niet.
Ik krijg een cursor die eeuwig blijft knippere

Verwijderd

euhmm neee hardwareconfiguraties kan je niet vanaf een andere pc overgooien, wat denk je waarom een setup zoekt naar apparaten e.d dan kon je in een korte tijd je systeem installeren,. als windows ineens iets van 10 verschillende hardware onderdelen ziet. krijg je geheid een blauw scherm, of een niet startend systeem oid.

check eerst of alles werkt en doe een goeie format of writen naar zero's met een diagflop!

:)

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zit niks anders op dan een CD-ROM drive erop aan te sluiten, maar er is een probleem, hij is verrot die cdromdrive die ik nog heb,
Kan een cdrom drive doorbranden?

Of zit daar een zekering op ofzo?
Want als ik hem aansluit dan knippert dat lampje wel 1 keer maar daarna kapt ie, en hij gaat ook niet open, en hij maakt geen geluid

• ID-College
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 18:19:
Dus er zit niks anders op dan een CD-ROM drive erop aan te sluiten, maar er is een probleem, hij is verrot die cdromdrive die ik nog heb,
Kan een cdrom drive doorbranden?

Of zit daar een zekering op ofzo?
Want als ik hem aansluit dan knippert dat lampje wel 1 keer maar daarna kapt ie, en hij gaat ook niet open, en hij maakt geen geluid
Die is dus gewoon verrot.
Het lichtje gaat branden omdat je bios hem herkend. Ik zou voor een nieuwe kijken.
Een CD-rom kost tegenwoordig toch nix meer :)
Zover ik weet zit er geen zekering in nee

[ Voor 4% gewijzigd door ID-College op 26-06-2004 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aah jammer man,
Ik koop dan wel een andere, maar het probleem is:
Ik woon in het gat Etten-Leur en er is voor zover ik weet geen winkel waar ik het kan halen in dit dorp/bijna stad :(

• ID-College
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 18:26:
Aah jammer man,
Ik koop dan wel een andere, maar het probleem is:
Ik woon in het gat Etten-Leur en er is voor zover ik weet geen winkel waar ik het kan halen in dit dorp/bijna stad :(
Anders bestel je er 1 online. Doe ik ook weleens, kijk je op tweakers naar de ervaringen van de mensen. Zo heb ik ook mijn voeding gekocht :)
Werkte perfect ;) :P
Pagina: 1