SCART Probleem Sony 32FQ70

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn pc aansluiten via een SCART plug op mijn TV.
Op dit moment zit ie namelijk nog via de FRONT aansluiting en kijk ik tegen allemaal kabels aan, dat wil ik niet.
Dus ben ik naar de Expert gegaan om een mooi verloopblokje te kopen van 22 euro (vechroomde aansluitingen etc).
Dus ik sluit mijn S-video kabeltje van mijn pc aan op dat scart blokje, zet de switch in de juiste stand, druk hem in een van de scart aansluitingen van mijn tv en ipv dat ik mijn egaal blauwe desktop zie, zie ik allemaal strepen er overheen.
Weird, op de front deed ie het wel goed.
Alle andere scart pluggen geprobeerd maar helaas. Geen effect.
Toen nog eens de S-video kabel in de front aansluiting geprikt en daar gaf de tv netjes aan dat er een S-video signaal werd ontvangen en liet het beeld perfect zien.

Andere scart plug / S-video kabel heeft ook niks opgeleverd.

De TV detecteerd zelf wat voor signaal er op de aansluiting zit.
Wanneer ik mijn DVD speler op non-RGB instel dan geeft de TV dat ook netjes aan.

Ook heb ik alle andere aansluitingen al los gekoppeld van de tv en het toen nog eens geprobeerd maar helaas maakt dat geen verschil.

Wie weet wat voor probleem / instelling dit kan zijn?
Want ik ben graag van al die kabel bende die zo in het zicht liggen/hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik zelf ook wel eens gehad.
Van S-video naar scart werkt op één of andere rare manier niet lekker.
Naar mijn weten is daar weinig aan te doen. :(
Heeft jou computer niet een cinch uitgang?
Zoja zou je natuurlijk ff een cinch kabeltje van je PC naar je TV kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een wat voor uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Op mijn Philips breedbeeld werkt dit ook niet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een cinch uitgang.
Waar zo een plugje in past:
Afbeeldingslocatie: http://www.wimo.de/bilder/42044.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope is niet aanwezig.
Heb een Leadtek Geforce TI4400 kaart.
VGA uitgang (niet gebruikt)
DVI uitgang (TFT)
S-video (TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem deze eens door: De grote tv-out FAQ

Je TV begrijpt blijkbaar niets van wat je hem geeft via zijn Scart. Gebruik hetzij de frontaansluiting, of een converter om de Scart te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 02:51:
Neem deze eens door: De grote tv-out FAQ

Je TV begrijpt blijkbaar niets van wat je hem geeft via zijn Scart. Gebruik hetzij de frontaansluiting, of een converter om de Scart te kunnen gebruiken.
Volgens mij heeft ie al een converter gekocht.
Dus ben ik naar de Expert gegaan om een mooi verloopblokje te kopen van 22 euro (vechroomde aansluitingen etc).
Wellicht kun je eens contact opnemen met Sony en hebben zij wellicht je wat te vertellen over dit probleem. Want je TV begrijpt het tenslotte wel via de Front aansluiting.
Check eens met Sony of een S-video signaal wel via scart word ondersteund en probeer eens een non-S-video signaal aan je tv te sturen zodra je je pc op de scart aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft ie al een converter gekocht.
Maar waarschijnlijk niet de goede. Hij moet een actieve converter hebben en niet een één of ander passief verloopstekkertje/blokje.

Blijkbaar staat de scart in RGB modus, waardoor je streperig beeld krijgt. Dus hetzij moet er een converter gebruikt worden die de scart in S-video of Composiet modus zet (pin 8+16 op de Scart) - danwel een converter gebruikt worden die het S-video signaal omzet in RGB signalen die de scart wél lust.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:55

kraats

Ik rol

Uuuhhm... S-video via Scart invoeren werkt normaal prima... bij mijn Sony moet ik wel de juiste Scart gebruiken en dan input 2S gebuiken. één van de Scart aansluitingen kan gewoon composiet video én RGB signalen aan, en de andere kan composiet én S-video aan. RGB wordt in je OSD aangegeven met drie puntjes en S-video met een S.

Succes!

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de FX68, daar werkt alleen SCART 3 met s-video signalen, en de voorkant natuurlijk. Het lijkt me stug dat een duurder toestel helemaal geen s-video via de SCART ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld is er wel, maar ontzettend korrellig.
Bij FRONT is het gewoon scherp en helder en komt ook die S in beeld.
Bij elke scart dan ook komt er gewoon zo'n TVtje met een pijltje in beeld.
Op de PC heb ik nog getest met S-video signaal aan/uit maar helpt helaas ook niet.

Ik heb ook voor de grap mijn DVD speler eens van RGB naar S-video gezet en toen werd het beeld zwart wit. Nu weet ik niet of dat komt door de speciale kabel die er tussen zit, door de tv of door de DVD speler zelf. Maar het lijkt mij omdat de SCART 2 geen S-video ondersteund.

In iedergeval klopt er gewoon iets niet.

In het boek staat dat SCART 1 & 2 RGB aansluitingen zijn
3 een Svideo / Smartlink aansluiting is
en 4 (front) S-video heeft.

Maar waarom 3 dan minder mooi beeld geeft dan 4... geen idee!
Ook in het boek staat nergens aangegeven hoe je een SCART om kan zetten van RGB naar S-video.

Sony heeft nog niet gereageerd op mijn e-mail. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet in ieder geval hetzij op de front of de Scart-3 aangesloten worden als je S-video aanlevert.

Dat korrelige/minder scherpe beeld zal wel Composiet zijn. Dat je grijs beeld krijgt op Scart-1 en Scart-2 als je S-video aanlevert is ook logisch omdat deze zonder aansturing op pin 8/16 in Composiet-modus staan. Mocht hij in RGB modus staan en je levert S-video signaal aan dan krijg je nl. een scrollend beeld.

Zie ook: http://www.blackdown.org/hwb/connector/av/scart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen met Sony gebeld.
Deze adviseerden mij een kabel te kopen met aan de ene kant een S-video aansluiting en aan de andere kant een scart aansluiting.
Ben benieuwd! Ga deze van de week even halen en testen. Uiteraard is de electronica boer hier nu al weer dicht... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de SCART kabel met S-video kabeltje er al ingebakken werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik heb dezelfde tv maar dan de 28" versie (28fq70 dus), ik gebruik de volgende kabel:
Afbeeldingslocatie: http://images.airliner.nl/cable.jpg

is idd een kabel met aan de ene kant svhs + audio en aan de andere kant scart

werkt perfect, 15 euro oid bij dixons
is iets van 5 meter lang

[ Voor 4% gewijzigd door airliner op 02-07-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb d'r zo eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaatlantic.com/shopimages/products/normal/cable_scart_2rca_svideo_lg.jpg

Maar dan met verchroomde pluggen en 1.5 Meter lang.
19,99 bij Expert. (Geen andere electro boer in de buurt)
Pagina: 1