Harman Kardon AVR1500 + DVD1500 - Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Na bijna 8 jaar loopt mijn trouwe Sony CD-speler op zijn laatste benen ;( Het is daarom tijd voor vervanging.

Een tijd geleden had ik al eens een topic gepost hierover, maar helaas maakte ik kort daarop een buikschuiver met mijn auto met €1500 schade als gevolg :'( Hierdoor heb ik flink moeten snijden in mijn budget. ;)

Tegenwoordig heb ik financiën weer aardig op peil en zit ik weer te denken aan een nieuwe CD-speler. Echter, ook mijn receiver zou ik nu graag willen vervangen (ook 8 jaar oud). Het mooiste lijkt het me daarom een bijpassende set te zoeken. Vandaag ben ik voor de gein eens naar de MediaMarkt in Zwolle gegaan om het aanbod eens te bekijken en daar viel mijn oog op een setje op een setje van Harmann Kardon: de AVR1500 + DVD1500. Helaas was het showmodel van de DVD-speler gemold ( |:( ) waardoor ik vanmiddag geen impressie kon krijgen van de kwaliteit van de set.

Ik zit nu met een paar vragen:
* Zijn er mensen die ervaringen met deze set hebben?
* Waar kan ik de specificaties vinden van deze set? Of anders, wat is de homepage van Harmann Kardon? Via Google kon ik de homepage van HK niet vinden :? |:(

Belangrijkste vraag is echter: Is deze set mijn speakers waard of andersom? Ik heb op dit moment een set Eltax Sypmhony 8.2 al fronts (2,5-weg zuilen), een Eltax Millennium center speaker en Bowers & Wilkins DM302's als rears. In mijn huidige situatie zijn receiver (Sony STR-DE405) en CD-speler (Sony CDP-XE310) duidelijk de bottleneck: op de Pioneer-set (stereo versterker en CD-speler) van mijn buurman klinken mijn speakers duidelijk nog een slag beter (en het klinkt nu al niet slecht ;) ).

Als iemand tips (links naar sites) heeft, dan hoor ik graag! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Ik ben zelf in het bezit van de HK 1550 en De HD 750 + 2x KEF Cresta.
Zelf en ook vrienden, vinden het geluid altijd heelijk vol en zuiver.

Het enige nadeel is dat er maar 1x optisch en 1x coaxiaal op zit.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
utbone schreef op 26 juni 2004 @ 17:24:
Ik ben zelf in het bezit van de HK 1550 en De HD 750 + 2x KEF Cresta.
Zelf en ook vrienden, vinden het geluid altijd heelijk vol en zuiver.

Het enige nadeel is dat er maar 1x optisch en 1x coaxiaal op zit.
Ik neem aan dat je het voer digitale ingangen hebt? Heeft de CD/DVD-speler een digitale uitgang en zo ja: is deze optisch of coaxiaal? Als deze optisch is, is het voor mijn geen nadeel, want dan kan ik mijn MiniDisc-recorder via de coaxiale ingang aansluiten. :)

Dank voor de info tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 09-06 07:12
Ik heb hem gister besteld :P De AVR 1550 dan, geen CD speler aangezien ik nieteens 1 muziek CD heb. (Heb ook geen klein setje gehad ofzo, dus nut van CDs branden was er niet)
Ik wil je wel helpen als ik hem binnen heb, waarschijnlijk dinsdag. Ik heb er trouwens missions aan hangen. Helaas was de afstandsbediening er niet, maar die wordt nageleverd.

Ben wel nieuwsgierig wat jij ervoor betaald hebt, ik heb er 270 voor neer moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Roet schreef op 26 juni 2004 @ 17:46:
Ik heb hem gister besteld :P De AVR 1550 dan, geen CD speler aangezien ik nieteens 1 muziek CD heb. (Heb ook geen klein setje gehad ofzo, dus nut van CDs branden was er niet)
Ik wil je wel helpen als ik hem binnen heb, waarschijnlijk dinsdag. Ik heb er trouwens missions aan hangen. Helaas was de afstandsbediening er niet, maar die wordt nageleverd.

Ben wel nieuwsgierig wat jij ervoor betaald hebt, ik heb er 270 voor neer moeten leggen.
Ik zie je ervaringen graag tegemoet! :)

Welke type mission heb je eraan hangen? Ik heb namelijk ervaring met een boekenplank model van Mission (weet alleen het type niet meer). Klinken naar mijn mening erg leuk aan een Pioneer versterker (bij mijn beide broers :P ).

Als de koop doorgaat, ben ik €500 armer voor de set (Receiver + DVD). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Harman Kardon is in mijn ogen meer gericht op design als op kwaliteit, de receivers van HK komen echter geen vermogen tekort, maar bij dit merk zit je toch al bijna in de ''high-end'' sector, hoewel dat voor sommige uiteraard niet te begrijpen is, zo vind ik een receiver van Marantz of Onkio mooier zonder al die toeters en bellen.

Maar als we dan naar de prijs van de receiver kijken wordt het al veel aantrekkelijker, zo heb ik hem al gezien voor €289, maar ook voor €419. Er zit dus maar één ding op: laat je meeslepen door reviews en ervaringen, volgens kieskeurig is het een uitstekend apparaat.

Uiteindelijk moet je natuurlijk ook zelf luisteren :) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ah dat is opzich wel een goede prijs. Ik ben eigenlijk enkel begonnen met het opbouwen van een setje voor later. Ik heb de M32 (opvolger M72) erbij genomen. Later plan ik deze als rears te gebruiken maar ik denk dat ze wel voldoen als PC speakers :P. (heb geen TV nog, aangezien ik nu nog thuis zit, en we schotel hebben)

Ik had gehoord dat ze een stuk beter klinken met een sub erbij, Denk dus ook dat dat mijn eerste aanschaf wordt hierna.

Ik zou inderdaad de reviews bij kieskeurig niet echt serieus nemen. Het komt zelden voor dat mensen een slechte review over hun eigen koop schrijven. Meeste prijzen hem liever de hemel in, omdat ze hem zelf ook hebben. Logisch, maar niet objectief :).

Ik heb de SR4300 ook beluisterd (ongeveer dezelfde prijsklasse), maar hoor weinig verschil. Waarschijnlijk is hij wel iets beter, maar eigenlijk boeit me dat weinig. Ik was van plan om een sony reciever te kopen, met een budget van 300E leek me dat de beste keus. Totdat ik de HK zag staan voor 270 E. Meteen toegeslagen :P

Vind het design echt supermooi, en de kwaliteit zal wel goed zitten. Stap toch over van trust speakers naar dit, en die trust speakers vind ik al redelijk klinken :X.

[ Voor 53% gewijzigd door Roet op 26-06-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Barry|IA schreef op 26 juni 2004 @ 17:52:
Harman Kardon is in mijn ogen meer gericht op design als op kwaliteit, de receivers van HK komen echter geen vermogen tekort, maar bij dit merk zit je toch al bijna in de ''high-end'' sector, hoewel dat voor sommige uiteraard niet te begrijpen is, zo vind ik een receiver van Marantz of Onkio mooier zonder al die toeters en bellen.

Maar als we dan naar de prijs van de receiver kijken wordt het al veel aantrekkelijker, zo heb ik hem al gezien voor €289, maar ook voor €419. Er zit dus maar één ding op: laat je meeslepen door reviews en ervaringen, volgens kieskeurig is het een uitstekend apparaat.

Uiteindelijk moet je natuurlijk ook zelf luisteren :) .
Wat bedoel je precies? Ik ben het met je eens dat HK zich tegenwoordig ook behoorlijk richt op design. De nieuwe series hebben een leuk design, maar ik vind ze iets te (aluminium front met blauwe verlichting). De set die ik op het oog hebt is echter qua design heel erg 'clean' (gewoon zwart): juist zonder veel toeters en bellen. Mooi onopvallend, om het zo te brengen ;)

Marantz en Onkyo vindt jij mooier. In welke zin? Kwaliteit of design? Kwaliteit gaat voor mij boven design. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bij nader inzien zie ik dat de HK een vermogen leverdt van 40Watt, met dat vermogen komen dure/goede speakers natuurlijk nooit tot hun recht, ik zal eens even kijken voor een vergelijkende set. Je budget was ongeveer €500(?), en voor €100 heb je al een knappe dvd-speler, dan hou je €400 over voor de receiver.

Ik zal straks even een setje posten (editten)

Edit: Marantz en Onkio besteden meer aandacht aan de (geluids-) kwaliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 26-06-2004 18:06 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Barry|IA schreef op 26 juni 2004 @ 18:03:
Bij nader inzien zie ik dat de HK een vermogen leverdt van 40Watt, met dat vermogen komen dure/goede speakers natuurlijk nooit tot hun recht, ik zal eens even kijken voor een vergelijkende set. Je budget was ongeveer €500(?), en voor €100 heb je al een knappe dvd-speler, dan hou je €400 over voor de receiver.

Dat is een nuttige reply! :)

Mijn speakers kunnen een continu-vermogen van 110W aan @ 4-8 Ohm. Mijn huidige receiver levert per kanaal (stereo) max. 75W continu.

/edit: het zou inderdaad het mooiste zijn om voor om en nabij €500 klaar te zijn. :) Duurder kan natuurlijk ook, maar dan laat de aanschaf nog even op zich wachten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 26-06-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 20:15

@r!k

It is I, Leclerq

Als jet het gaat kopen mag ik je dan adviseren om ook op webwinkels te kijken, de prijs kan echt enorm schelen, ik heb zelf een HK 3500 en dvd 25 gekocht voor gezamenlijk zo'n 500 euro minder dan ik ervoor bij de mediamarkt kwijt zou zijn. Ik denk zelfs dat die prijzen ook wel in de pricewatch zullen staan. Even goed kijken dus.

Oh ja, ik ben zefl zeer tevreden over het geluid wat zo'n HK produceert, geen vervorming niks, echt mooi zuiver geluid.
Barry|IA schreef op 26 juni 2004 @ 18:03:

Edit: Marantz en Onkio besteden meer aandacht aan de (geluids-) kwaliteit.
Die waarden die HK geeft kloppen op zich wel maar zeggen lang niet alles, mijn versterker heeft dus 5*60 watt maar het blaast setjes met het dubbele aantal watts eruit hoor. Mijn advies, staar je niet blind op het aantal watts maar ga gewoon luisteren.

Succes in ieder geval

[ Voor 46% gewijzigd door @r!k op 26-06-2004 18:13 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik zou dan inderdaad even wachten, of de verhouding van DVD/reciever wat veranderen. 250 E voor een DVD speler vind ik wat veel. Zoals Barry al zegt, 400E voor je versterker is een veel beter ID, vooral bij grote fronts.

Denk dat bijvoorbeelde de Onkyo TX-DS494 5x75W al een stuk beter is, en past mooi binnen het budget. (399E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Het is misschien een domme vraag: maar je weet toch wel dat we het nu over een meerkanaals receiver hebben toch? Dit wil zeggen dat je meestal 5 losse boxen aansluit (2 fronts 2 rears en 1 center). Aan jou reply te merken begrijp ik dat je nu 2 losse boxen hebt, om er nog 3 bij te kopen zou je het budget wel moeten verhogen ben ik bang.

Als je gewoon naar een stereo-versterker zoekt is het budget absoluut geen probleem, realiseer je wel dat je dan enkel 2 front luidsprekers kan aansluiten, waar echter ook wel weer een hoop voordelen aan vast zitten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Barry|IA schreef op 26 juni 2004 @ 18:16:
Het is misschien een domme vraag: maar je weet toch wel dat we het nu over een meerkanaals receiver hebben toch? Dit wil zeggen dat je meestal 5 losse boxen aansluit (2 fronts 2 rears en 1 center). Aan jou reply te merken begrijp ik dat je nu 2 losse boxen hebt, om er nog 3 bij te kopen zou je het budget wel moeten verhogen ben ik bang.

Als je gewoon naar een stereo-versterker zoekt is het budget absoluut geen probleem, realiseer je wel dat je dan enkel 2 front luidsprekers kan aansluiten, waar echter ook wel weer een hoop voordelen aan vast zitten :) .
Ik weet niet of je mij aansprak, maar ik ben mij er terdege van bewust dat het een meerkanals receiver betreft. :) Ik heb qua luidsprekers ook een volledige surround-opstelling m.u.v. sub (die ik voor mezelf (nog) niet nodig acht). Ik richtte me echter meer op de front speakers (Eltax Symphony 8.2) omdat die logischerwijs het meest gebruikt zullen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Misschien doelde hij op mij. Ik heb namelijk de AVR1550 gekocht met enkel 2 boekplank speakertjes. Mijn budget totaal is ongeveer 1500 E denk ik. Maar ik geef dit niet in 1x. Voor versterk + boekplank speakers (worden later de rears) had ik 500 E gesteld. Vind dat het met deze HK en 2 missions wel geslaagd is. Misschien dat je bedoelde dat ik 500 E voor de totale set had gesteld, maar dat is niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 26-06-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945

Als ik me niet vergis heeft die dvd1500 geen analoog uit, dat vond ik iig bijster irritant (als ik me niet vergis, is een half jaar terug dat ik hem zag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201

ik werk zelf in de media markt, en volgens mij hebben we dat setje nog staan in de studio, zal morgen wel ff een cdtje erin gooien en dan ff luisteren hoe het klinkt.

over het algemeen vind ik H/K voor muziek zeer mooi klinken, mits je er natuurlijk goede speakers aan hangt. Voor films vind ik onkyo, denon en yamaha iets mooier klinken, veel aggresiever dan de H/K, maar dat is mijn smaak. We hadden een tijdje geleden het setje dat je hebt gezien in de aanbieding samen met een canton movie 6 speaker setje en ik moet zeggen dat ik dat toen heel erg vol en goed vond klinken, daarna zijn ze met de AVR x30 serie gekomen, de limited edition en toen is de AVR 1500 een beetje in de vergetelheid gekomen. maar zoals ik zei, ik ga morgen wel ff luisteren en dan vertel ik wel wat ik ervan vond.

BTW, je moet wel in de gaten houden dat de dvd 1500 geen alles vreter is, hij leest geen gekopieerde dvd's, als je die hebt. Ik kijk morgen ook wel meteen of ie mp3's pakt.

later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik vindt gewoon dat als je een audio set koopt, dat de set ook voor alle doelen geschikt moet zijn, en niet alleen voor films, of alleen voor muziek. Kies dus een versterker die zowel als stereo opstelling een fors vermogen leveren kan als in een 5.1 opstelling, tegenwoordig is dit geen probleem en zullen pakweg alle receivers wel aan de eisen voldoen van de TS. Maar het budget is €400 voor de receiver, en daar kan je echt een net geluidje mee scoren, kies dan niet voor de HK amp met overbodige lampjes en lichteffecten. Kijk meer naar Pioneer, Marantz of Onkio.

De dvd speler maakt niet veel uit, voor €100 heb je een mooie bijpassende speler die alles leest, hang vervolgens een leuk setje speakers aan de receiver, en je bent helemaal klaar.

Kies alsjeblieft niet voor die HK, ik zeg het uit je eige bellang, die 40Watt is misschien zelfs voor de helft effectief (zonder clippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Barry|IA schreef op 26 juni 2004 @ 21:36:
Maar het budget is €400 voor de receiver, en daar kan je echt een net geluidje mee scoren, kies dan niet voor de HK amp met overbodige lampjes en lichteffecten. Kijk meer naar Pioneer, Marantz of Onkio.
Harman Kardon afbranden en dan Pioneer aanprijzen, puuuhleazzeee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jij als ''mutherfucking dj'' zou toch wel wat meer over Pioneer moeten weten :P . De versterkers van Pioneer hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, zelfs bij de goedkopere versie's is volume absoluut geen probleem, als ik naar die HK kijk zie ik gewoon een kinderreceivertje staan, veel overbodige fratsen zoals toonregelaars en lichteffecten, zo is gewoon duidelijk te zien dat de aandacht meer naar het ''design'' gericht is ipv het geluid waar het uiteindelijk toch om gaat.

Kijk ik naar een Pioneer dan zie ik een bass en een treble regelaar, ik geef wel toe dat je bij een meerkanaals versterker ook meer opties kan verwachtten.

Ik heb liever een versterker die zijn voeding benut voor het geluid, dan een versterker die dat combineert met andere poespas :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 27-06-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb zo'n HK set voor een vriend gekocht. Zelf heb ik de HK 3000 met een DVD20.

Er zijn aardig wat verschillen maar het geluid is in beide gevallen prima. Gekopieerde DVD's zijn geen enkel probleem in tegenstelling wat hierboven staat gepost.

Correct in Rotterdam heeft zeer regelmatig de set in de aanbieding en is erg concurrerend met de MediaMarkt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

Mijn broer heeft ook de Harman/Kardon System 1500.. Als voorspeakers heeft hij JBL.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die versterker niets aan vermogen te kort komt.

Het geluid is echt mooi, standaard klinkt het gewoon goed. Het enige wat hij mist is inderdaad de treble en bass regelaar. Niet dat je die vaak nodig hebt, maar soms is het gewoon makkelijk als je veel verschillende muziek stylen hebt.

Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik voor de Harman/Kardon AVR 2550(s) + DVD25(s) heb gekozen. Deze heeft wel de treble en bass regelaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.electronica24.de/products/200/239112.gif

Kortom, als je een niet al te ruim budget heb dan is die Harman/Kardon System 1500 een prima keuze. Als je wat meer te besteden heb zou ik in iedergeval gaan kijken naar een AVR 2550, met een DVD21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ja kijk het klinkt allemaal mooi en aardig, en discussie's over het vermogen slaat eigenlijk nergens op, of het genoeg is blijft een mening. Voor het budget weet ik gewoon dat je beter kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201 schreef op 26 juni 2004 @ 20:32:
ik werk zelf in de media markt, en volgens mij hebben we dat setje nog staan in de studio, zal morgen wel ff een cdtje erin gooien en dan ff luisteren hoe het klinkt.

later
Ha collega :)

welke vestiging werk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Barry|IA schreef op 27 juni 2004 @ 11:53:
Jij als ''mutherfucking dj'' zou toch wel wat meer over Pioneer moeten weten :P . De versterkers van Pioneer hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, zelfs bij de goedkopere versie's is volume absoluut geen probleem, als ik naar die HK kijk zie ik gewoon een kinderreceivertje staan, veel overbodige fratsen zoals toonregelaars en lichteffecten, zo is gewoon duidelijk te zien dat de aandacht meer naar het ''design'' gericht is ipv het geluid waar het uiteindelijk toch om gaat.
Ja, ik weet inderdaad dondersgoed hoe Pioneer is. De cd-spelers zijn goed, de rest is troep qua geluidskwaliteit. De koptelefoons, mixers en effectenbak hebben allemaal belazerd geluid, al helemaal voor het geld wat ze ervoor durven vragen. Zelf heb ik de EFX-500 van Pioneer, leuk speelgoed maar de geluidskwaliteit is niet geweldig. Verder ruist hij ook behoorlijk over de koptelefoonuitgang.

Over design moeten we helemaal niet gaan praten, want dat is zo'n beetje het enige wat telt geloof ik bij Pioneer. Neem als voorbeeld de DJM-600 mixer van ze: stervensduur, kutfaders, kutheadroom, kutgeluid, maar een handige indeling en leuke effecten. Dan kijken we even naar de HDJ-1000, hun topmodelletje koptelefoon. Ziet eruit als een racewagen, kost bijna hetzelfde als die racewagen, maar het geluid is slechter dan dat van de MDR-V700 van Sony, die gemiddeld 60 euro minder kost. Zo zien we dus maar weer dat het puur om design en toeters en bellen draait bij Pioneer. Leuk voor hardstylers, maar niet voor audioliefhebbers.
Ik heb liever een versterker die zijn voeding benut voor het geluid, dan een versterker die dat combineert met andere poespas :) .
Dan moet je naar bijvoorbeeld NAD, Arcam, Rotel of Naim kijken, niet naar Pioneer.

[ Voor 3% gewijzigd door TimMer op 28-06-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945 schreef op 27 juni 2004 @ 22:38:
[...]

Ha collega :)

welke vestiging werk je ?
den haag op hifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 21:47
Wat veel collega's hier (MM Arena hier, weliswaar carhifi, maar wel hele tijd hifi gedaan)

Naar mijn mening is de HK veel too much voor je speakers, wat betreft het eltax gedeelte dan.

Wellicht is t ook interessant om eens over de grens te kijken.... puur op prijs, MM duitsland is regelmatig een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dericteur schreef op 28 juni 2004 @ 21:29:
Wat veel collega's hier (MM Arena hier, weliswaar carhifi, maar wel hele tijd hifi gedaan)

Naar mijn mening is de HK veel too much voor je speakers, wat betreft het eltax gedeelte dan.

Wellicht is t ook interessant om eens over de grens te kijken.... puur op prijs, MM duitsland is regelmatig een stuk goedkoper
Zou ik onderbouwing mogen voor het feit dat je HK too much acht voor mijn Eltax speakers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

TdV

Ik heb deze set met een set tannoy revolution luidsprekers (R2 front en r1 rear + rcenter + technics sub) en vind dat de receiver voldoende vermogen een een goed geluid heeft; vooral bij hoge volumes klinkt het fantastisch...de DVD is inderdaad geen allesvreter maar hij kan wel gekopïeerde dvd's lezen, enkel niet alle soorten. Mp3tjes spelen doet de speler ook goed.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, ik vind de set zijn geld wel waard, maar hij is misschien inmiddels wat verouderd? Ik heb hem al een poosje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
TdV schreef op 29 juni 2004 @ 14:14:
Ik heb deze set met een set tannoy revolution luidsprekers (R2 front en r1 rear + rcenter + technics sub) en vind dat de receiver voldoende vermogen een een goed geluid heeft; vooral bij hoge volumes klinkt het fantastisch...de DVD is inderdaad geen allesvreter maar hij kan wel gekopïeerde dvd's lezen, enkel niet alle soorten. Mp3tjes spelen doet de speler ook goed.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, ik vind de set zijn geld wel waard, maar hij is misschien inmiddels wat verouderd? Ik heb hem al een poosje...
Hmm.. geldt dit alleen voor DVD±R/RW of ook voor CD-R/RW? Als hij geen CD-R leest, valt hij voor mij af. Wat betreft gekopieerde DVD's ben ik minder kieskeurig, omdat ik (nog? O-) ) geen gekopieerde DVD's in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Wok schreef op 29 juni 2004 @ 14:43:
[...]

Hmm.. geldt dit alleen voor DVD±R/RW of ook voor CD-R/RW? Als hij geen CD-R leest, valt hij voor mij af. Wat betreft gekopieerde DVD's ben ik minder kieskeurig, omdat ik (nog? O-) ) geen gekopieerde DVD's in huis heb.
dvd's; cd-r en rw gaan allemaal prima. En met dvd's heb ik 1x een probleemschijfje gehad (dvd-r) maar dat is tegen een stuk of 20 goed gelezen schijfjes. (ik gebruik zelden dvd kopietjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, ik heb een keer een dvd gebakken met allemaal van die toffe actiescenes zodat je de klanten lekker onder de indruk kan krijgen, zoals de scene in triple x met al dat sneeuw, op een dvd-r gezet en alle H/K lezen hem niet, ook de dvd 22 een nieuwere speler.

Trouwens, op wekr hadden we de 5100 staan i.p.v de 1500 dat is wel ff een verschil!

ik blijf toch bij mijn eigen impressie dat ik H/K echt een merk vind die heel goed past bij muziek en niet echt geweldig bij film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Anoniem: 113201 schreef op 29 juni 2004 @ 20:13:
nou, ik heb een keer een dvd gebakken met allemaal van die toffe actiescenes zodat je de klanten lekker onder de indruk kan krijgen, zoals de scene in triple x met al dat sneeuw, op een dvd-r gezet en alle H/K lezen hem niet, ook de dvd 22 een nieuwere speler.

Trouwens, op wekr hadden we de 5100 staan i.p.v de 1500 dat is wel ff een verschil!

ik blijf toch bij mijn eigen impressie dat ik H/K echt een merk vind die heel goed past bij muziek en niet echt geweldig bij film
Dat is goed om te horen! :) De geluidskwaliteit bij film is bij mij ondergeschikt aan de muziekkwaliteit.

Heeft iemand misschien nog linkjes naar reviews van deze set, want ik kom bar weinig tegen op Google....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Wok schreef op 29 juni 2004 @ 21:08:
[...]
Dat is goed om te horen! :) De geluidskwaliteit bij film is bij mij ondergeschikt aan de muziekkwaliteit.

Heeft iemand misschien nog linkjes naar reviews van deze set, want ik kom bar weinig tegen op Google....
Films hebben een perfekte beeld en geluidskwaliteit; hoewel dat ook van je luidsprekers afhangt (en je referentiekader). Net als alle H/K surround spullen is hij uitstekend voor films, ik vind H/K een echt film merk 8) (hoewel het geluid bij muziek ook prima is, maar daar gebruik ik liever mijn cd wisselaar voor)

Qua reviews is het inderdaad erg karig, die zijn er gewoon niet (de set stond niet eens op de H/K homepage) maar zowel de dvd als de receiver zijn aangepaste versies van hun normale series. Kijk dus gewoon naar reviews van losse receivers en dvd spelers in dezelfde (prijs)klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 13:04

Ravhin

no <root>...

De compatibiliteit van de H/K DVD1500 is ook hier beschreven:
http://www.videohelp.com/...5&Search=Search&#comments

[ Voor 4% gewijzigd door Ravhin op 30-06-2004 10:13 ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100141

Hier een AVR 2500 met vijf Eltax luidsprekers. Volgens specificatie heb ik 5*50 watt, maar hij hoeft maar driekwart open te staan om pijn in je oren te krijgen (te hard!) en dan nog vervormd hij niet 8)7

Ik zou ook je budgetverdeling heroverwegen, een HK DVD speler staat wel cool op de receiver maar ik vind die dingen veel te duur. Verschil in beeldkwaliteit zul je op een normale TV niet merken (heb hem in de audio zaak vergeleken, geen MM), en in geluid idem. Over de bass en treble regelaars moet je maar voor jezelf uitmaken of je die gebruikt, ik heb ze en zit er nooit aan, omdat de trillingen zelfs op laag volume al door de vloer gaan.

Qua DVD speler heb ik een philips (tja, je wint ook wel eens wat >:) ) en samen geeft het een voor mij meer dan acceptabel geluid (ben geen audiofiel).

Wat betreft de digitale ingangen, 1 maal optisch en 1 maal coaxiaal (wat hier wordt beweerd over de 1500) is weinig maar kan net genoeg zijn. De 2500 heeft twee maal optisch en drie maal coaxiaal. Ik heb de DVD speler en computer coaxiaal aangesloten (optische kabels zijn veel duurder).

Nog iets, als je de 1500 gaat kopen, die is zwart toch? Mijn 2500 is ook zwart (ik vind hem prachtig) en dat was precies de reden dat ie voor de helft van het geld wegging (niet bij MM, die is wat mij betreft veel te duur voor audio, alleen voordelig voor DVD's). Misschien kun je iets regelen over de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een HK avr1500 en avr1550? De 1550 ken ik goed en voor dat budget is het een puike versterker. Dat de mensen zeggen dat HK vooral op films richt is onzin. Dolby ProLogicII werkt bijvoorbeeld veel beter op Denon's, maar stereo klinken de HK's wat mooier neutraal. De Denon's hebben wel betere hoge tonen. Dit wordt ook in verscheidene reviews gezegd. Ik vraag me alleen af waaron je je compleet richt op HK. Is dit vanwege de klankkleur? Dan is dat je eigen keuze. Is dit vanwege het merk? Dan zou ik toch echt even verder kijken naar bijvoorbeeld een Yamaha RX-V640/740, de SR4400 van Marantz, of de AVR1804 van Denon. Deze zijn wel wat duurder, maar hebben ook wat meer opties/aansluitingen/vermogen. Of je van de klankkleur van deze versterkers houdt is weer wat anders, maar er is maar één manier om daar achter te komen: luisteren.
Verder zou ik inderdaad wat minder aan je dvd-speler uitgeven en wat meer aan je versterker. Deze heeft een veel grotere invloed op het geluid. Als je niet tevreden bent met muziek op een goedkope dvd-speler, kijk dan eens voor een losse cd-speler. Grote kans dat een cd-speler van 150,- een beter geluid heeft dan een dvd-speler van 300,- !.

Veel suc6 en plezier met her uitzoeken van je spullen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 30-06-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Stassen HiFi Biedt aan:
Harman Kardon AVR-1500 Surround receiver
Harman Kardon DVD-1500 DVD-speler
Samen voor € 350,-
Tel : 077-3207320

OK het is misschien reclame, maar scheelt m toch 150E :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet schreef op 02 juli 2004 @ 00:05:
Stassen HiFi Biedt aan:
Harman Kardon AVR-1500 Surround receiver
Harman Kardon DVD-1500 DVD-speler
Samen voor € 350,-
Tel : 077-3207320

OK het is misschien reclame, maar scheelt m toch 150E :P
dat is een rotprijs voor die set....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:53

Barca

In Search Of Sunrise

Klein kickje.

Ik ben in het bezit van de Harman Kardon AVR1500 + DVD1500. Ik ben op zich heel tevreden over de set. Echter, bij sommige gebrande DVD's hapert hij wel eens. Ik heb de DVD speler al laten schoonmaken maar zo af en toe hapert hij helaas nog steeds. Om deze reden ben ik wellicht van plan een andere DVD speler *van Harman Kardon* aan te schaffen. Ik vraag me af of jullie vergelijkbare problemen ondervinden. Ook zou ik graag willen weten of jullie DVD+R of DVD-R gebruiken en of jullie hiertussen in samenwerking met de DVD1500 verschillen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb hier een DVD20 aan een AVR3000 hangen. Leest perfect DVD+R.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Wok schreef op 29 juni 2004 @ 00:24:
[...]

Zou ik onderbouwing mogen voor het feit dat je HK too much acht voor mijn Eltax speakers? :)
Eltax zn power ratings kloppen niet. Daarbij zitten dr behoorlijk crappy wisselfilters in.
Niet dat ik eltax echt slecht vind trouwens, voor het geld heb je wat leuks. In vele gevallen beter dan wat je bij die kant en klare meuk sets krijgt.

Wat betreft H/K amps ik heb een oudere amp dan die nieuwe design dingen maar mijn ervaring qwa geluid is meer dan ok. Gewoon proberen luisteren en dan koop je wat je wilt. Blijf niet naar 1 merk kijken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 19:40
Ik heb een HK AVR 4000, met een DVD 20 speler.
Ben er zeer over te spreken.... DVD 20 leest DVD-R en DVD+R. Ook CDRW is geen probleem.

De AVR heeft in mijn geval vermogen genoeg.... ik stuur er als voorspeakers een stel zuilen van Infinity mee aan.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
www.pick2pay.nl verkoopt hem ook nog trouwens. De amp nieuw(!) voor 289 euro! Koopje :) Ik heb 'm nieuw. maar zonder verpakking en accessoires. Wel met AB. Kan enkel nog geen mening geven aangezien mijn speakers nog niet binnen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 08:29

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb een AVR4500 met DVD25 en ook die doet het perfect. Hij heeft tot nu toe alles nog gepakt wat ik gebrand heb.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Komende week krijg ik de 1500-set van Harman Kardon eindelijk binnen. Deze set bestaat uit de AVR-1500 en DVD-1500. Klopt het dat deze set gewoon de AVR-2550 met DVD 20 is?

Ik heb nu nog een AVR-2000, maar aangezien het een beetje onduidelijk is welke receiver er in die AVR-1500 set zit weet ik niet welke ik moet houden en welke ik weg moet doen. :{

Dus vandaar de vraag: is de AVR-1500 gewoon de 2500/2550, of is de AVR-2000 die ik nu heb beter? :? Ik heb al flink lopen zoeken op internet maar krijg weinig tot niets erover gevonden.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:53

Barca

In Search Of Sunrise

Barca schreef op 14 juli 2004 @ 20:03:
Ik ben in het bezit van de Harman Kardon AVR1500 + DVD1500. Ik ben op zich heel tevreden over de set. Echter, bij sommige gebrande DVD's hapert hij wel eens. Ik heb de DVD speler al laten schoonmaken maar zo af en toe hapert hij helaas nog steeds. Om deze reden ben ik wellicht van plan een andere DVD speler *van Harman Kardon* aan te schaffen. Ik vraag me af of jullie vergelijkbare problemen ondervinden. Ook zou ik graag willen weten of jullie DVD+R of DVD-R gebruiken en of jullie hiertussen in samenwerking met de DVD1500 verschillen ervaren.
Ik kick dit topic nog even omhoog omdat ik mijn ervaring toch nog even met jullie wil delen.

Ik heb mijn Harman Kardon DVD1500 inmiddels verkocht. Veel DVD's bleven haperen die het bij b.v. buren wel goed deden. Inmiddels heb ik een JVC XV-N210B DVD-speler aangeschaft. Niet eerder ben ik over een aangekocht product zo tevreden geweest. Deze JVC speler speelt echt alles feilloos af... van MP3 DVD's (!) tot video CD's gebrand op brakke oude rewritable CD's. Maar goed, daar gaat het hier niet om. Waar het wel om gaat is dat het, nadat ik ook bij een aantal winkels heb geinformeerd, duidelijk is dat de laser in de Harman Kardon DVD1500 simpelweg "te gevoelig" (te goed?) is. Na mijn aankoop van de JVC kan ik dus maar een ding concluderen; ik ben achteraf zeer ontevreden over de Harman Kardon DVD 1500, nu ik weet hoeveel meer mogelijk is. 4,7 GB muziek op een bekraste rewritable DVD feilloos afspelen... zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat heb je wel met meer merken hoor, Yamaha 540, Denon DVD 700, Marantz DV4400, allemaal DVD spelers waar ik je uit ervaring van kan vertellen dat ze wat kieskeuriger zijn dan de gemiddelde DVD speler van rond de 100 euro. Daarentegen geven ze stukken beter geluid, al zou ik nooit een HK kopen, 'k vind Denon en Marantz veel beter klinken. Ook Onkyo en zelfs Yamaha komen voor mij voor HK te staan qua geluidskwaliteit. In een vergelijkende test vind ik Harman Kardon altijd erg tegenvallen qua detail, een Denon (mijn favoriet momenteel) geeft gewoon geluiden die je met een HK op de een of andere manier niet hoort. Dit alles uiteraard getest op dezelfde speakers :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1