Toon posts:

Kan externe HD niet ontkoppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind via de search voldoende over het ontkoppelen van een externe HD via het 'safely Remove Hardware' pictogram in XP maar...

mijn probleem is echter dat ik, ook met gebruik van dit pictogram, de HD niet kan/mag ontkoppelen. Er komt dan nl. te staan:

"The device 'Generic volume' cannot be stopped right now. Try stopping the device again later."

Ik heb 'system restore' voor de HD al uitgezet, maar dit maakt niets uit.
'Write caching' wil ik niet uitzetten omdat dat nadelige invloed heeft de performance van de drive (FireWire is al niet zo geweldig snel in verhouding tot :O ).

Het gaat om een Lacie d2 FireWire 250Gb HD in twee partities.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 16:56 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
wat gebeurt er als je hem er uit haalt en niks om dat bericht geeft... als de HD niet bezig is maakt het toch niet uit?

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik dus kans dat ik, vanwege het 'Write caching' verhaal, delen van bestanden naar een andere dimensie help. Ook al 'gebruik' ik de HD niet, toch vindt er zo nu en dan data overdracht plaats.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vraag het eens de techies bij Lacie :P

[ Voor 5% gewijzigd door Roko op 26-06-2004 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was het eerste wat ik deed.........anderhalve week geleden. :( Nog geen reactie. Staat helaas ook niets over op de site. Vandaar dat ik de techies hier maar eens om raad vraag. 8)

Oja, firmware update bleek niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 17:05 ]

Verwijderd

als je hem op een ander systeem aansluit krijg je dan hetzelfde probleem?
zoniet zou ik eerst de chipsetdrivers even herinstalleren om een driver probleem uit te sluiten.

als dat dezelfde problemen oplevert zal lacie met de oplossing moeten komen denk ik.

update:
als het op de laptop goed gaat, lijkt het een driverprobleem.

herinstalleer de chipsetdrivers eens, kan ook nooit kwaad om de usb apparaten
eens in safe mode te verwijderen en daarna in ,normal mode ,opnieuw te installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 17:20 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 16:55:
Dan heb ik dus kans dat ik, vanwege het 'Write caching' verhaal, delen van bestanden naar een andere dimensie help. Ook al 'gebruik' ik de HD niet, toch vindt er zo nu en dan data overdracht plaats.
hoe intensief word die HD gebruikt? Hoe groot zijn de meeste bestanden?
Zelf heb ik ook een extern HD (maxtor) van 250GB. Hierop staan hoofdzakelijk films.
Writecaching heb ik dus uit staan, maakt weinig tot niks uit wanneer je films overzet, en toch haal ik snelheden tot 27MB/s over Firewire.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 26-06-2004 17:11 ]

Verwijderd

En je hebt niet toevallig een venster in verkenner (oid) naar die HD openstaan?
Vanwege zoiets onbenulligs mag ik b.v. ook een USB stick niet ontkoppelen.... :|

Yalk

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
virsuscanner oid die de schijf bezet houd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:06:
zoniet zou ik eerst de chipsetdrivers even herinstalleren om een driver probleem uit te sluiten.

als dat dezelfde problemen oplevert zal lacie met de oplossing moeten komen denk ik.
Op m'n laptop gaat het gewoon goed! :? Is exact hetzelfde OS.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:09:
En je hebt niet toevallig een venster in verkenner (oid) naar die HD openstaan?
Vanwege zoiets onbenulligs mag ik b.v. ook een USB stick niet ontkoppelen.... :|

Yalk
Nee, alle vensters staan uit en er zijn ook geen programma's die een beroep doen op de HD.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:15:
[...]
Op m'n laptop gaat het gewoon goed! :? Is exact hetzelfde OS.
En hoe staat daar de write-caching :?

Ik heb over het algemeen een bloedhekel aan write-caching omdat het dan misschien wel iets sneller gaat (schijnbaar), maar als er ook maar iets gebeurt ben je dingen kwijt die je dacht veilig opgeslagen te hebben. Ik zou je dan ook willen aanraden write-caching toch maar eens uit te schakelen, de snelheid te vergelijken en je dan nog eens afvragen of die snelheidswinst het wel waard is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 26 juni 2004 @ 17:07:
[...]

hoe intensief word die HD gebruikt? Hoe groot zijn de meeste bestanden?
Zelf heb ik ook een extern HD (maxtor) van 250GB. Hierop staan hoofdzakelijk films.
Writecaching heb ik dus uit staan, maakt weinig tot niks uit wanneer je films overzet, en toch haal ik snelheden tot 27MB/s over Firewire.
Staan inderdaad, naast complete drive-backups, zeer grote bestanden op zoals films.
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:06:

als het op de laptop goed gaat, lijkt het een driverprobleem.

herinstalleer de chipsetdrivers eens, kan ook nooit kwaad om de usb apparaten
eens in safe mode te verwijderen en daarna in ,normal mode ,opnieuw te installeren.
Ik ga direct de 4in1 drivers updaten voor het Via bord. Die bedoel je toch? Je tweede idee is me niet helemaal duidelijk. Safe mode -als in- XP opstarten in safe mode?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 17:41 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:21:
Staan inderdaad, naast complete drive-backups, zeer grote bestanden op zoals films.
dan moet je gewoon write-caching uitzetten, scheelt practisch niks en het beschermd je bestanden toch tegen corruptie bij onverwacht afkoppelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, met namen ACAB voor de gouden tip! _/-\o_

Van Via 4in1 Hyperion versie 1445 naar 1451 gegaan en probleem is opgelost! Beetje dom dat ik daar niet aan dacht. 8)7

Gehele expolorer gebeuren lijkt wel sneller te werken. Toch weer die drivers he, hoe hebben we ooit zonder internet gekund!?

• Freee!!
  • Laatst online: 13-03 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:38:
[...]
hoe hebben we ooit zonder internet gekund!?
Uitstekend, dank je :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 26 juni 2004 @ 17:19:
[...]

En hoe staat daar de write-caching :?

Ik heb over het algemeen een bloedhekel aan write-caching omdat het dan misschien wel iets sneller gaat (schijnbaar), maar als er ook maar iets gebeurt ben je dingen kwijt die je dacht veilig opgeslagen te hebben. Ik zou je dan ook willen aanraden write-caching toch maar eens uit te schakelen, de snelheid te vergelijken en je dan nog eens afvragen of die snelheidswinst het wel waard is.
Ik ga je advies opvolgen, tenminste, het verschil testen. Als het inderdaad bij mij ook weinig uit maakt, dan is de keuze snel gemaakt.

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 23:18
Ik heb dit ook weleens op mijn externe Maxtor. Ik kan echter niet kiezen of ik write caching aan of uit wil, dit is standaard uitgegrijsd.........

Ik weet wel dat als ik zorg dat er geen bestand meer wordt gebruikt (dus er geen progs meer zijn die een file nodig hebben van deze schijf), ik hem gewoon kan ontkoppelen........

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

index serverice aanstaan toevallig? die wil een schijf ook nog wel eens 'claimen'

[ Voor 14% gewijzigd door Emmeau op 26-06-2004 20:32 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Pagina: 1