Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06
sinds de laatste versie van skype is het mogelijk te bellen naar telefoons (vast en mobiel), en het is nog goedkoop ook:

Nederland Vast: 0.02
Nederland Mobiel: 0.190

UK Vast: 0.012
UK Mobiel: 0.160

USA Vast: 0.012
USA Mobiel: 0.012

en het prijslijstje gaat zo maar door :)
maar nu vraag ik me af hoe ze dit zo goedkoop kunnen doen?

het bellen gaat trouwens erg goed en snel, kwaliteit is super.

het is trouwens prepaid met een creditcard

[ Voor 10% gewijzigd door Bramster op 26-06-2004 16:47 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Omdat het bellen via Internet gaat en daarna is het een kwestie van lokaal bellen ;)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Alleen lokaal is het niet goedkoop. Nederland voor ruim 2 cent per minuut! Dit terwijl een carrier pre select als 1601 hier slechts een halve cent voor rekent.

Jammer dat geen van die VOIP/bellen via Internet toepassingen nog echt goedkoper zijn dan een KPN-aansluiting.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23
Ik ben aan het testen of we dit straks zakelijk kunnen gaan inzetten.
Het is niet goedkoop voor lokale telefoontjes maar het is wel goedkoper voor interlokaal en vooral internationaal. Wij bellen veel naar Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië en België en op deze manier kost dat dus nog maar 1,2 cent per minuut. Dit is natuurlijk een schijntje t.o.v. de normale KPN tarieven.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heeft iemand ervaring wat beter werkt met Skype: een headset met analoge in/out, een USB headset, zo'n skype telefoon (€12 op ebay.de) of iets anders?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

slaay

Natuurbeleven.com

In principe werkt alles goed, zolang het geluid elkaar niet op kan vangen. Dus speaker geluid mag microfoon niet bereiken. Zo voorkom je echo.

Dich bis echt unne foëzen haas

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 12:59

GieltjE

Niks te zien...

Heeft iemand al gebeld naar een vaste telefoon?
Ik ben wel van plan mischien wat geld erop te zetten maar heb natuurlijk geen mastercard of iets van die troep dus kan er niet betalen :<
(zal via iemand anders er dan wel iets op zetten).

Maar ik wil eerst wel eens weten hoe het werkt.

--edit-- Ik lees net dat ze hele minuten rekenen, dus als je 1min en 3sec belt betaal je 2min. Ook gaat je geld maar max 180 dagen gebruiken en daarna is het weg, of je moet in die tijd weer bijkopen. Dit gecombineert met het feit dat er nog belasting over komt (€10,- kost je €11,50).
http://www.skype.com/help_faq_PSTN.html <-- als ik dat lees wordt ik er niet echt vrolijker van.
http://www.smithdm3.com/archives/000281.html
--edit--

[ Voor 46% gewijzigd door GieltjE op 02-08-2004 21:27 . Reden: nieuwe info ]

Hell / 0

Verwijderd

Ik zi t voor de moment op stage in Japan. Hier lokaal bellen met skype lukt perfect naar vast en mobiel.

Als ik naar huis bel (België) zijn de meeste nummers bereikbaar, maar soms gebeurt het eens dat mijn correspondent mij niet meer hoort maar omgekeerd wel. Of nu en dan zit er eens een paar seconden tussen waarvan de correspondent zijn stem een beetje beeft. Er is ook een lag van een anderhalve seconden meestal (niet altijd). Misschien zit de afstand van een 16.000km er voor iets tussen. Maar globaal gezien van Japan naar België bellen naar een vaste telefoonlijn heeft zeer goeie kwaliteit en ik betaal slechts 2 eurocent per minuut (terwijl het 85 cent per minuut is als je met een vaste telefoon in België naar Japan belt), een serieus verschil dus.

Lang leve skype voor wereldwijd bellen dus.

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Volgens mij was het tarief voor bellen naar mobiel in nederland 30 eurocent inclusief BTW. Dus da's niet echt goedkoop...

Daarom vond ik het ook niet zo interessant.

• paQ
  • Nu online

paQ

woei :)

goed om te lzen dat er tevreden gebruikers zijn.

Zakelijk gezien bel ik veel met België, Frankrijk en Denemarken, en die vallen tegenwooridg allemaal in de "standaard" landen : € 0,017 per minuut incl VAT *D

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

paQ schreef op 07 september 2004 @ 15:05:
woei :)

goed om te lzen dat er tevreden gebruikers zijn.

Zakelijk gezien bel ik veel met België, Frankrijk en Denemarken, en die vallen tegenwooridg allemaal in de "standaard" landen : € 0,017 per minuut incl VAT *D
schaf je dan wel zo'n USB telefoon aan voor het gemak :-)

• HunterPro
  • Niet online
ik heb een bluetooth headset (Sony Akono HBH-600) die perfect samenwerkt met skype. Dus handsfree in topkwaliteit bellen. Heerlijk.

• paQ
  • Nu online

paQ

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:12:
[...]

schaf je dan wel zo'n USB telefoon aan voor het gemak :-)
heb een mooie USB headset gezien ja ;)

59 euro inclusief de BTW.
valt dus op zich wel mee.
maar een draadloze gezien iemand? (geen bluetooth)

zou misschien nog makkelijker zijn, maar ook relatief makkelijk mee te luisteren neem ik aan.
veel van die HF headphones e.d. zitten natuurlijk allemaal binnen hetzelfde frequentie bereik :{

Verwijderd

Zakelijk gezien bel ik veel met België, Frankrijk en Denemarken, en die vallen tegenwooridg allemaal in de "standaard" landen : € 0,017 per minuut incl VAT

Er zijn ook CPS die deze landen voor 1 ct aanbieden.

1 voorbeeld is bijvoorbeeld dailycom.

Dus zo voordelig is het echt niet.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CPS is in sommige gevallen wel goedkoper, maar dan moet je wel een telefoonlijn hebben a 15 euro per maand (of meer)! Die heb ik niet, dus Skype is voor mij zeker wel interessant. Maarja op dit moment hou ik nog genoeg over van mijn Orange abo elke maant, dus voor binnenland bellen ga ik het niet gebruiken.

• paQ
  • Nu online

paQ

hoho

je betaald daar wél iets van 7 cent starttarief!

je zal dus pas na een minuut of 10 goedkoper uitzijn met dailycom.
(en sowieso niet naar Denemarken)

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Wat mij opvalt is dat bij een skype-skype verbinding , het geluid erg slecht is en hapert.
Terwijl ik toch gewoon ADSL heb.

Start ik een audio gesprek via MSN dan is het gewoon PERFECT !

kan ik die haperingen nog instellen of hoort dat zo ?

• paQ
  • Nu online

paQ

ZOMERZON schreef op 13 september 2004 @ 09:39:
Wat mij opvalt is dat bij een skype-skype verbinding , het geluid erg slecht is en hapert.

toevallig Kazaa oid openstaan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZOMERZON schreef op 13 september 2004 @ 09:39:

Dat snap ik dan weer niet helemaal; als ik via MSN een audiogesprek doe dan hapert het als de neten, terwijl Skype perfect werkt - ik heb dus precies het omgekeerde als jij :?
Misschien een gevalletje van open / gesloten poorten ofzo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 21:51
Ik wil niet spammen, maar met 1649 bel je (Ook met je mobiel) voor 1 cent per minuut naar USA en UK (vast) en gratis door heel Nederland.

www.nanon.nl

• paQ
  • Nu online

paQ

met je mobiel betaal je overigens wel eerst het tarief naar het inbelnummer van 1649, plus daarna de kosten van 1649 naar de bestemming.
dus ook twee keer een starttarief lijkt me.

blijft overigens idd wel een stuk goedkoper ja.
binnen nederland is dit zeker een optie om mee te nemen ja :P

nog even en ik betaal voor al mijn zakelijke gebel helemaal niets meer :P
over een jaar krijg ik geld toe :o
edit:
internationaal is geen starttarief extra...

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 13-09-2004 11:17 ]

Verwijderd

Maar naar een gratis nummer kunde blijkbaar niet bellen met skype-out.

Strange.

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

The_Eagle schreef op 13 september 2004 @ 09:53:
[...]

Dat snap ik dan weer niet helemaal; als ik via MSN een audiogesprek doe dan hapert het als de neten, terwijl Skype perfect werkt - ik heb dus precies het omgekeerde als jij :?
Misschien een gevalletje van open / gesloten poorten ofzo :?
Nee, heb kazaa (zoweerzo) niet open staan en ook geen andere download /upload connecties.
Alleen Skype dus.

Maar welke poorten gebruikt skype dan ? misschien het proberen waard om wat open te zetten.

MSN werkt bij mij zoweerzo perfect, alleen skype niet :( bah ....

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Even een kick van dit oude draadje. Ik heb gisteren 10 euro belbudget gestort via paypal (kostte me trouwens 11,50 euro!!).

Ik heb nu 3 korte gesprekjes (2 lokaal vast, 1 lokaal 06) bij elkaar minder dan 10 minuten, gebeld en mijn budget staat nu al op 9,65 euro. Hoezo 2 ct per minuut?? is er een starttarief van 10 eurocent ofzo?

Verder werkt het wel aardig.

edit. FF mijn gesprekkenlijst gecheckt. Het tarrief naar een nnederland 06 nummer is 26,2 eurocent/minnut (afgereond op hele minuten kennelijk)

f*ck skype, ik wilde het juist gebruiken om te bellen naar de (Schotse) 06 van een vriendin die in Schotland zit :(

[ Voor 27% gewijzigd door Duck-Twacy op 03-04-2005 12:51 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
Duck-Twacy schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:40:
Even een kick van dit oude draadje. Ik heb gisteren 10 euro belbudget gestort via paypal (kostte me trouwens 11,50 euro!!).

Ik heb nu 3 korte gesprekjes (2 lokaal vast, 1 lokaal 06) bij elkaar minder dan 10 minuten, gebeld en mijn budget staat nu al op 9,65 euro. Hoezo 2 ct per minuut?? is er een starttarief van 10 eurocent ofzo?

Verder werkt het wel aardig.
ja naar lokaal is 2ct per minuut (volgens de link in de topicstart

maar naar 06 (mobiel dus) is het 30 ct per minuut dat verklaart een hoop ineens

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ja had ik net ontdekt.

edit. je moet wel erg goed zoeken om dat 06 tarrief te vinden op hun site. Mij nog niet gelukt! Wellicht kun je het afleiden van de zinsnede "bellen tegen lokaal tarrief".

Nou ja 30 euro down the drain (11.50 abbo 18 euro headset).

edit 2. okay, er staan apare mobile tarieven in de lijst. UK mobile is iets van 23.6 cent/minuut

[ Voor 111% gewijzigd door Duck-Twacy op 03-04-2005 13:01 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 17:30
is het eigenlijk nergens mogelijk om een telefoonnummer te krijgen?

Verwijderd

kurt15 schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:59:
is het eigenlijk nergens mogelijk om een telefoonnummer te krijgen?
Dat is voorlopig in beta. Je kan al (betalend) een Amerikaans, een Brits of een Frans nummer krijgen (was zo de laatste keer dat ik gekeken heb). Ze zouden het systeem nog verder uitbreiden.
Pagina: 1