RGB scart -> RGB-S Component+Sync. 480i

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een "nieuwe" (bijna 10 jaar oud ;) ) CRT projector gekocht. Hij heeft een SVHS, composiet, en RGB composiet ingang.

Nu heb ik ook een xbox met de advanced scart kabel (= RGB scart). Ik wil deze kabel perse gebruiken omdat ik via deze kabel ook digitale (optische) audio krijg.

Is er een manier (adaptertje?) om van scart RGB naar RGB composiet te gaan? De RGB composiet bestaat uit 4 pluggen (R, G, B en sync). De SVHS wil ik eventueel ook wel gebruiken, maar ik denk dat RGB comp. beter kwaliteit geeft?

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Hier hebben ze héél veel kabeltjes en verloop stukjes:

www.conrad.nl

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ja maar niet wat ik zoek dus. Er is wel iets wat erop lijkt maar daar staat verder geen beschrijving bij.

Het lijkt me dat je de kleuren + bijbehorende ground gewoon met de composietingangen van de PJ moet kunnen verbinden, maar wat doe ik dan met de sync??

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

van SCART naar RGB (5-BNC)
Scart(rgb) naar D-sub (dvd naar beamer)
[rml][ DVD] Dvd speler op je monitor aansluiten[/rml]
scart naar vga converter
Scart (SATURN) aansluiten op PC-monitor?
Scart > VGA

Wat zijn de spec's van de beamer BNC-ingang (resolutie, refreshrate) ?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 23:57 ]

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 17:57
Is volgensmij een component ingang
dan heb je dees nodig

Afbeeldingslocatie: http://www.pascal.speedlinq.nl/nieuwe%20pics/440065.jpg

is een High Definition AV Pack
te koop bij dimensionplus

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
De beamer speelt 480i af (interlaced dus). Volgens de omschrijving van die Hidef scart cable voor de xbox zou die dus goed moeten zijn. Is er toevallig iemand die die kabel heeft?? Ik heb Dimension Plus reeds gemaild met de vraag of zij weten of de kabel geschikt is.

Edit: Ik begrijp dat de ingang een RGBS-ingang is. Dus 3 kleuren, plus een synchronisatie (H+V) ingang.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 27-06-2004 14:16 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Er bestaat helaas geen RGB composite..........

Je hebt RGB-Component(voor beamers) drie BNC pluggen.(met mogelijkheid voor Proggressive scan, mits de DVD-speler dat kan)
Dan RGB met Sync vaak op aparte Groen. (5 BNC-pluggen.)
S-Video(Hosiden plug) wat veel bij DVD en S-VHS gebruikt wordt.(4 aders)
Composite video, (mix down van alles pus massa))2 aders)

Ik neem mijn lijstje met een korreltje zout, omdat ik dus nooit een XBOX van dichtbij gezien heb, en nooit van een RGB Composite signaal gehoord, excuses voor mijn te snelle oordeel!

mvg Harry (weer wat geleerd!)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 16:45 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Je hebt gelijk. Ik dacht dat composiet iets anders betekent dan dat het betekent.

Het ingangssignaal van de RGB-aansluiting bestaat uit 3 ingangen voor de 3 kleuren en een ingang voor de sync (h+v).

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FACEDOWN, er staat ergens in het AV forum iets over HDTV, en dat heeft ook te maken met XBOX, kijk daar eens, ik wist niet dat de XBOX al een HDTV- converter had!

Misschien heb je het al ondekt(het item), maar het valt me technisch niet tegen van Microsoft!
Pagina: 1