Ik heb een actieve subwoofer van Philips van een 1050D/1060D set. Deze set is echter na 1,5 jaar al doorgebrand. Heb nu de LX710 van Philips. Daarop zit geen actieve subwoofer uitgang. Kan ik mijn oude actieve subwoofer wel op de passieve bas-uitgang aansluiten zonder dat ik iets opblaas?
nee, je passieve pasuitgang levert een veel te hoog vermogen sterk signaal. Je moet proberen het signaal wat je versterker ingaat je actieve subwoofer in laten gaan, echter alleen wanneer er ook een laagdoorlaatfilter is ingebouwd.
Is dit niet het geval dan moet je een actief laagdoorlaatfilter kopen, je signaal hierop doorlussen en je actieve subwoofer aansluiten op het filter.
Is dit niet het geval dan moet je een actief laagdoorlaatfilter kopen, je signaal hierop doorlussen en je actieve subwoofer aansluiten op het filter.
[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 26-06-2004 16:13 ]
Je hebt bij car audio zaken lijnverzwakkers, die maken van een luidsprekersignaal een linesignaal, denk dat je dat ook zou kunnen gebruiken
LIJNVERZWAKKER
• Kanalen separaat instelbaar
• Ingang: Aansluiting middels draden
• Uitgang: Vergulde tulpconnectoren
• Kunststof behuizing

Ben je minder dan €15 kwijt
LIJNVERZWAKKER
• Kanalen separaat instelbaar
• Ingang: Aansluiting middels draden
• Uitgang: Vergulde tulpconnectoren
• Kunststof behuizing

Ben je minder dan €15 kwijt
[ Voor 49% gewijzigd door Verdicampo op 26-06-2004 16:51 ]
Verwijderd
Kan IMO niet veel kwaad als je de versterker van je actieve sub maar erg laag zet.
Heb zelf een actieve stereo-sub van Mirage op de A-speakers van een stereo Yamaha reciever en passieve speakers op de B-speakers van diezelfde reciever. Het signaal naar alle speakers is gelijk (4x50W) Het volume van me actieve sub staat gewoon erg laag en de filters halen de hoge frequenties er netjes uit.
O ja, vaak heb ik de Bass van me reciever iets teruggeschroefd om niet te veel laag naar me gewone speakers te sturen. De versterker van me sub compenseerd dit lagere vermogen van die bass wel weer.
Beetje n00b-actie misschien maar ik ben helemaal woppie over het geluid hierzo. Het 'draait' hier al een heel tijdje en dus geen last van overbelasting.
Heb zelf een actieve stereo-sub van Mirage op de A-speakers van een stereo Yamaha reciever en passieve speakers op de B-speakers van diezelfde reciever. Het signaal naar alle speakers is gelijk (4x50W) Het volume van me actieve sub staat gewoon erg laag en de filters halen de hoge frequenties er netjes uit.
O ja, vaak heb ik de Bass van me reciever iets teruggeschroefd om niet te veel laag naar me gewone speakers te sturen. De versterker van me sub compenseerd dit lagere vermogen van die bass wel weer.
Beetje n00b-actie misschien maar ik ben helemaal woppie over het geluid hierzo. Het 'draait' hier al een heel tijdje en dus geen last van overbelasting.