Toon posts:

geen verbinding met conceptronics CAP54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een netwerkje aan het aanleggen om internet op meerdere pc's te gebruiken. Hiervoor heb ik een US-robotics router aangeschaft voor de bedraadde pc's en een Conceptronics CAP54G wireless accespoint. In de handleiding daarvan stond dat ik alle pc's een vast ip moest geven in de 10.0.0.* range met als subnetmasker 255.0.0.0 Om van het (chello) internet gebruik te kunnen maken moeten de pc's een door de dhcp toegewezen ip adres gebruiken, ook achter de router want anders werkt het simpelweg niet.

Ik heb dus de router zo ingesteld dat de ingebouwde DHCP server ip adressen in de 10.0.0.* range uitdeelt met een pool van 150-200. Ook heb ik het ip van de Router ingesteld op 10.0.0.100 Alle computers krijgen nu netjes een ip en het internet werkt zonder problemen. Ook kan ik in het configuratie menu van het wireless accespoint komen. Als ik daar alles instel zoals ik het wil gaan gebruiken (open system op channel 4) en het ip van het accespoint gewoon op 10.0.0.1 en de standaard gateway op 10.0.0.100 dan krijg ik vanaf de draadloze pc's geen verbinding met het accespoint. Op de client pc's (alle windows XP) staan de instellingen precies overeenkomend met die van het accespoint. Het kan niet met de afstand te maken hebben want dat is hemelsbreed 4 meter met 1 plafond ertussen.

Ik heb ook geprobeert om het accespoint een ip van de DHCP te laten krijgen want dit kon ik gewoon instellen en ik dacht van misschien werkt het dan wel :+
Nadat ik dat gedaan had kreeg het AP helemaal geen ip adres meer want in de DHCP client list in de router stond hij niet vermeld. Ook krijg ik natuurlijk geen toegang meer tot het AP via internet explorer omdat het geen ip meer krijgt, en kan ik dus het ip niet meer op manual zetten 8)7 Er zit helaas geen resetknop op het hele apparaat.

Iemand goede ideeën? verder nog niemand gezien die geen wireless verbinding kreeg met dit AP.