"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
die is zo stuk als je de venti dr af sloopt.... je kan dr tijdelijk ff een andere onder hangen (80mm) op 7 volt, mooi stil en prima.ErikRo schreef op 26 juni 2004 @ 15:42:
Ik heb een oude club 3d kaart met de 8500 chip. Deze moet het nog even volhouden tot er een X800 komt.
Nu is de 8500 wat lawaaiig geworden door een behoorlijke hoeveelheid stof in de fan. Het is best een oude kaart. Met niet al te hete chips. Zou ik de het voedingskabeltje van de fan kunnen lostrekken om passief te koelen. Of heeft de oude generatie ook echt die actieve koeling nodig?
no comment
Gewoon proberen, je merkt vanzelf wel of hij het trekt
In het ergste geval loopt ie een keer vast, dan gewoon doen wat martinus aangeeft, een fan tegen aan zetten.
In het ergste geval loopt ie een keer vast, dan gewoon doen wat martinus aangeeft, een fan tegen aan zetten.
je kan natuurlijk ook een zalman koeler kopen voor op je grafische kaart... kost wel wat, maar dan kan ie ook veilig passief zijn werk doen.
maar de TS zegt dat hij wacht tot de X800. waarom zou ie dan geld uit gaan geven aan zn 8500.bigfoot1942 schreef op 26 juni 2004 @ 16:32:
je kan natuurlijk ook een zalman koeler kopen voor op je grafische kaart... kost wel wat, maar dan kan ie ook veilig passief zijn werk doen.
heeft in mijn ogen niet super veel nut.
en fan op 7 volt laten lopen is het goedkoopste en beste oplossing denk ik
Verwijderd
hoe groot is die fan? Ik heb op mijn 4200ti (club3d) echt een minifan zitten. Deze kaart wordt dan gewoon in windows passief gekoeld. (fan uit dmv fancontrolller
tis maar een optieGriffin schreef op 26 juni 2004 @ 17:34:
[...]
maar de TS zegt dat hij wacht tot de X800. waarom zou ie dan geld uit gaan geven aan zn 8500.
heeft in mijn ogen niet super veel nut.
en fan op 7 volt laten lopen is het goedkoopste en beste oplossing denk ik
bovendien had de TS het over passief koelen en niet over actief koelen
maar misschien (gokje) zou je die koeler zelfs voor een X800 kunnen gebruiken? (wel met optionele fan natuurlijk.
Je kan passief daaien proberen... als de heatsink wordt voor het of als je beeld tijdens spellen rare dingen geeft of vast loopt is er meer koeling nodig. Als de heatsink voor het spelen al erg heet wordt, je raar beeld krijg of je pc crashed probeer dan ook maar geen spel. (anders kill je je kaart misschien)
Wat de je dan misschien ook wel kan proberen is een oude socket A heatsink o.i.d. (als zoiets hebt liggen) er tegen aan bevestigen. Daarbij geld het zelfde als met de originele heatsink... en verzeker je er van dat de haetsink goed contact maakt met de core.
En dan proberen passief te draaien en als dat niet werkt er een case fan op 5 of7 volt op richten.
Wat de je dan misschien ook wel kan proberen is een oude socket A heatsink o.i.d. (als zoiets hebt liggen) er tegen aan bevestigen. Daarbij geld het zelfde als met de originele heatsink... en verzeker je er van dat de haetsink goed contact maakt met de core.
En dan proberen passief te draaien en als dat niet werkt er een case fan op 5 of7 volt op richten.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik denk dat dat niet kan. dit ivm de bevestigings punten waar de passiveblok opvast gezet moet worden. deze zijn volgens mij bij de X800 anders dan bij de 8500.bigfoot1942 schreef op 26 juni 2004 @ 18:07:
* knip *
maar misschien (gokje) zou je die koeler zelfs voor een X800 kunnen gebruiken? (wel met optionele fan natuurlijk.
Je zou wel een zalman vga-cooler kunnen kopen. Die is passive, en koelt je videokaart 8500 makkelijk. Maar een x800 weet ik zo neit, hoop het voor jeGriffin schreef op 26 juni 2004 @ 18:47:
[...]
Ik denk dat dat niet kan. dit ivm de bevestigings punten waar de passiveblok opvast gezet moet worden. deze zijn volgens mij bij de X800 anders dan bij de 8500.
Verwijderd
Ik heb op een hercules 8500oem gewoon een coolermaster p3 heatsink gelijmd doormiddel van wat pasta en 4 hoekjes secondelijm en dat ding draait prima 275/275 (ipv 250/250) er zit dus geen fan op maar de case waar ie in zit heeft wel een 8cm intake @7V in het vooronder.
De kaart draait nu al een jaar zo en heeft blijkbaar niet veel koeling nodig.
Neem dus gewoon een grote oude heatsink.
De kaart draait nu al een jaar zo en heeft blijkbaar niet veel koeling nodig.
Neem dus gewoon een grote oude heatsink.
volgens mij komen de mounting holes op een x800 overeen met die op een 9800 PRO/XT dus gaat dat wel lukken.Griffin schreef op 26 juni 2004 @ 18:47:
[...]
Ik denk dat dat niet kan. dit ivm de bevestigings punten waar de passiveblok opvast gezet moet worden. deze zijn volgens mij bij de X800 anders dan bij de 8500.
zie ook
http://www.google.com/sea...start=0&ie=utf-8&oe=utf-8
Daar heb ik het overTermi schreef op 26 juni 2004 @ 18:53:
[...]
Je zou wel een zalman vga-cooler kunnen kopen. Die is passive, en koelt je videokaart 8500 makkelijk. Maar een x800 weet ik zo neit, hoop het voor je.
Die fan los trekken is kaart doden t kan wel passief maar dan niet met zo'n klein blokje dan moet er wel wat groters op komen. En voldoende airflow is zo i zo wel aan te raden.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nou vandaag ging dan maar echt een ander fannetje kopen en een zalman fanmate. Natuurlijk zalman weer uitverkocht en een fan hadden ze niet. Dus uiteindlijk de gok geomen en voor 25 euro een fanloze Zalman ZM17 gekocht, een redelijk zwaar blokje met koperen vinnen.
http://zalman.co.kr/eng/p...view.asp?idx=114&code=013

In 2d wordt hij relatief warm en met gamen zeer heet, maar na 10 minuten unreal tournament, met de kast open, geen gekke dingen op het beeld. Dus het lijkt nog te werken ook.
Nu de kast dicht en eens een uurtje gamen kijken of hij dat nog steeds leuk vind. Anders kan ik de kaart nog iets proberen onderklokken, dan wordt hij ook minder heet
http://zalman.co.kr/eng/p...view.asp?idx=114&code=013

In 2d wordt hij relatief warm en met gamen zeer heet, maar na 10 minuten unreal tournament, met de kast open, geen gekke dingen op het beeld. Dus het lijkt nog te werken ook.
Nu de kast dicht en eens een uurtje gamen kijken of hij dat nog steeds leuk vind. Anders kan ik de kaart nog iets proberen onderklokken, dan wordt hij ook minder heet
[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 10-07-2004 20:27 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Pagina: 1