Toon posts:

Maximale lengte coaxkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de tv (aangesloten op een digitale schotel) verplaatsen naar 30 meter verder op. Kan ik dit met 1 coaxkabel doen of moet er een versterker o.i.d. tussen?

Zijn er trouwens coaxkabels van 30 meter te koop en waar?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Digitale schotel coaxkabels zijn anders dan standaard cai coaxkabels. Je zult een elctrozaak of schotelverkoper moeten bezoeken en daar weten ze ook hoeveel je mag verlengen zonder versterkers :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:30
Bij een elektronicazaak of een installatiebedrijf gewoon los op rol per meter, kwaliteit van die kabels is altijd veel beter dan die troep die je kant en klaar bij Gamma in de schappen hebt liggen.

Behalve goede kabel is een goede connector ook aan te raden. Met 30 meter goede kabel zal je beter beeld hebben dan 30 meter slechte prut en een versterker.

Heb vorige week met de voetbalgekte in een jeugdhonk aan de kabeltroep zitten prutsen, hier hadden ze 25 meter goede kabel en een brakke versterker op een brak AOP zitten. Heb het AOP goed aangesloten, versterker ertussenuit en de kabel rechtstreeks aangesloten, beeld was gewoon goed zonder storingen of lopende lijnen.

Later de tweede aansluiting erbij: Hirschmann versterkertje en een 100m coaxkabel uit 3 stukken, gekoppeld met F-connectoren. Hebben in de tenniskantine ernaast veel mensen van genoten, alhoewel het beeld niet perfect strak was. Op een videorecorder en beamer en een projectiescherm zie je alles omdat het zo groot is (die laatste 30 meter kabel heeft het beeld de das omgedaan :( )

Ik zou het eerst eens aankijken zonder versterker, mocht het nergens op lijken, dan kan je altijd nog een fatsoenlijke versterker halen.

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 22:20

XXfrankieXX

Who, me?

Maakt het ook nog voor het signaal uit hoevaak het is gesplitst, in een reclame-folder werd eerst beweerd dat zonder hun verterker, je niet op meerdere tv's tegelijk kan kijken, bij ons wordt het als het goed is namelijk als volgd;
1 TV op 5 meter, 1 TV op 10 meter, en 1 PC met TV kaart op 25 meter.

De kabel licht nu er al, maar er zitten nog geen stekkertjes aan, zijn die er makkelijk aan te maken?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:30
Hmm, mag ik sterke verhalen vertellen over splitters? doe het maar gewoon :P

Heb hier gewoon de groene CAI kabel die hier binnenkomt gesplitst naar kabelmodem en de volgende 3-wegs splitter. Vanuit deze splitter gaat er een kabel van 3 meter naar een contactdoos waar TV in de keuken op zit, 1 kabel van 10m naar contactdoos in de woonkamer waar TV en radio opzitten en 1 kabel van 15 meter naar boven naar een contactdoos waar met een splitter 2 TVs op zitten, en ook nog 1 radio rechtstreeks op de contactdoos.

Voorheen was het zelfs nog erger: 2 wegs splitter naar 2x 3wegs splitter en dan nog 2 aansluitingen naar de woonkamer. Aangezien er 2 aansluitingen niet worden gebruikt, heb ik deze gewoon losgekoppeld en de extra splitters weggehaald.

Alles aangesloten zonder versterker, geen spoor van rare lijnen of sneeuw door het signaal. Alleen boven is het niet zo heel erg lekker, maar wat wil je ook met 2x opsplitsen en dan ook nog eens een TV-kaart gebruiken, die dingen zijn sowieso al tricky.

Denk dat ik binnenkort eens een simpel versterkertje ga proberen, op zich is het beeld niet slecht, maar het kan altijd beter. Je weet pas dat het beter kan op het moment dat het beter is, zo was dat ook toen ik deze week een nieuwe bril kreeg :P

Wat betreft de connectoren:
ik gebruik hier alleen dikke kabel met F-connectors, dit zijn van die stekkertjes die je om de kabel moet draaien, waarbij vervolgens de kern van de kabel in de aansluiting gaat, en de draaisluiting voor de aarding/massa/afscherming zorgt.

[ Voor 10% gewijzigd door _JGC_ op 26-06-2004 18:25 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb in Frankrijk de schotel 30 meter van de caravan opgesteld.... probleem? Geen!

ARME AOW’er

Pagina: 1