Hmm, mag ik sterke verhalen vertellen over splitters? doe het maar gewoon
Heb hier gewoon de groene CAI kabel die hier binnenkomt gesplitst naar kabelmodem en de volgende 3-wegs splitter. Vanuit deze splitter gaat er een kabel van 3 meter naar een contactdoos waar TV in de keuken op zit, 1 kabel van 10m naar contactdoos in de woonkamer waar TV en radio opzitten en 1 kabel van 15 meter naar boven naar een contactdoos waar met een splitter 2 TVs op zitten, en ook nog 1 radio rechtstreeks op de contactdoos.
Voorheen was het zelfs nog erger: 2 wegs splitter naar 2x 3wegs splitter en dan nog 2 aansluitingen naar de woonkamer. Aangezien er 2 aansluitingen niet worden gebruikt, heb ik deze gewoon losgekoppeld en de extra splitters weggehaald.
Alles aangesloten zonder versterker, geen spoor van rare lijnen of sneeuw door het signaal. Alleen boven is het niet zo heel erg lekker, maar wat wil je ook met 2x opsplitsen en dan ook nog eens een TV-kaart gebruiken, die dingen zijn sowieso al tricky.
Denk dat ik binnenkort eens een simpel versterkertje ga proberen, op zich is het beeld niet slecht, maar het kan altijd beter. Je weet pas dat het beter kan op het moment dat het beter is, zo was dat ook toen ik deze week een nieuwe bril kreeg
Wat betreft de connectoren:
ik gebruik hier alleen dikke kabel met F-connectors, dit zijn van die stekkertjes die je om de kabel moet draaien, waarbij vervolgens de kern van de kabel in de aansluiting gaat, en de draaisluiting voor de aarding/massa/afscherming zorgt.
[
Voor 10% gewijzigd door
_JGC_ op 26-06-2004 18:25
]