ADSL verbinding via ADSL modem & linksys router

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
ADSL verbinding via ADSL modem & linksys router

ADSL Modem: D-Link DSL-300T (netwerkmodem)
Router: Linksys WRTG54G-EU

Ik had vroeger een kabelverbinding, kabel kwam toe in kabelmodem, via netwerkkabel in m'n linksys router en alles werkte perfect.

Nu net ADSL genomen en de ADSL modem gekocht. Als ik de modem rechtstreeks aansluit op een PC dan werkt internet gewoon, maar krijg ik geen intern ip adres op m'n netwerkinterface te zien maar mijn exter IP.
Ik kan wel op het internet, maar dit is niet de bedoeling aangezien de andere pc's & mac's hier ook gebruik moeten van maken.

Dus opstelling is nu zo, ADSL Modem -> Linksys Router -> Pc's & Mac.

Probleem hierbij is dat het niet werkt, ik kan mijn login gegevens invullen op de ADSL modem via webinterface en ik kan deze ook invullen op de webinterface van de linksys Router.
Als ik het bij alle2 invul werkt het niet, bij de ADSL modem alleen, dan werkt het ook niet, en bij de linksys router alleen dan werkt het ook niet.

Men heeft me verteld dat ik de ADSL modem normaal op factory defaults moet laten staan, en m'n gegevens moet invullen in de linksys router, bij setup, PPPoE gegevens invullen enz. Dit alles zou dan moeten lukken, maar helaas werkt het hier niet.

Iemand een idee hoe ik het toch aan de praat zou krijgen? Moet ik iets veranderen in de ADSL modem, dat deze werkt als gewone modem zonder dat ik m'n gegevens in moet vullen?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

probleem heb ik ook gehad.. doe gwoon alleen eerst je adsl modem instaleeren, zonder router enzo.. op 1 computer. en als dat werkt dan zet je je router er tussen en dan werkt het perfect.. tenmisnte bij mij.!

• CBA

CBA

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:40:
probleem heb ik ook gehad.. doe gwoon alleen eerst je adsl modem instaleeren, zonder router enzo.. op 1 computer. en als dat werkt dan zet je je router er tussen en dan werkt het perfect.. tenmisnte bij mij.!
Het werkt wel via de ADSL modem alleen om online te gaan, alleen krijg ik dan op m'n PC m'n extern ip ipv m'n intern ip. Als ik er dan gewoon de router aanhang, werkt het niet, dit heb ik al beschreven.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Probeer eens PPPoA.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Belgie => PPPoE ;)

• CBA

CBA

Topicstarter
niemand een idee ?

Verwijderd

Ik denk dat je geen reacties krijgt omdat je setup niet helemaal duidelijk is. Leg eens uit op welke manier je verbinding maakt als je je computer rechstreeks aan het modem hangt. Is dat gewoon een dialup PPPoE verbinding met naam en wachtwoord bij je network settings of staat de netwerkkaart van je computer op DHCP en staan je login gegevens in het modem? In het eerste geval lijkt me de suggestie dat je dezelfde gegevens in de router moet invullen correct. Wellicht kan je nog het MAC adres clonen, het lijkt me niet nodig maar het kan sowieso geen kwaad. Overigens gebruik je vaak "het werkt niet" maar wat werkt er niet? En dan bedoel ik niet: "Het internet werkt niet" :) Screenshots met gemaakte instellingen doen overigens ook wonderen.

• CBA

CBA

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt door m'n modem in de 'bridge-stand' te plaatsen :)

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01 16:52
CBA mag ik vragen hoe je hem precies in de bridge stand hebt gezet en wat je instellingen zijn van je Linksys. Ik heb ook een probleem met een 510 die niet wil werken met een asus500g. Op de een of andere manier connect de router niet met het modem, heb jij hiervoor het ip 10.0.0.15 gebruikt ?

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Pagina: 1