De USB poorten die ik heb aangesloten via de extra USB aansluitingen op het moederbord doen het niet. Ik heb alle kabels verbonden, maar de extra USB poorten werken niet. De USB poorten van het moederbord zelf werken wel. Weet iemand een oplossing?
Ik heb door de BIOS gebladerd, en heb alles van USB aangezet. Maar t werkt nog steeds niet
[ Voor 20% gewijzigd door Mad_Cow op 26-06-2004 16:04 ]
Definieer aub 'van alles van USB'
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Kijk goed of de plugjes er niet verkeerd op zitten, het zijn bij mij ook zulke minuscule plugjes, dat je er gauw een streepje(twee gaatjes) naast zet, en dan krijgt 'ie bv geen voeding....
Ik heb hetzelfde bord en de poort van mijn Aopen kast werken heel goed op dit moederbord.
Op het D-bracket (zo heet dat diagnostische lampjes kaartje toch?) zitten ook 2 USB poorten. Werken die bij jou wel?
Op het D-bracket (zo heet dat diagnostische lampjes kaartje toch?) zitten ook 2 USB poorten. Werken die bij jou wel?
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Verwijderd
De diagnostische lampjes van de D-Bracket werken op een andere poort dan de USB. Dus het kan theoretisch zo zijn dat de interne USB poort kapot is. De USB kabel van die D-Bracket kan maar op een manier op zo'n poort worden aangesloten... echt n00b-proof. Het kan dus zijn dat de settings in het BIOS verkeerd staan.gertvdijk schreef op 27 juni 2004 @ 09:11:
Ik heb hetzelfde bord en de poort van mijn Aopen kast werken heel goed op dit moederbord.
Verwijderd
Waren de extra poorten bijgeleverd bij het mobo of heb je bijv. poorten van je kast aangesloten? Indien niet het eerste: check de pinout van je USB van de kast ten opzichte van de pinout van de USB header op je moederbord.
Terw_Dan
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 09:33 ]
Pak de pinout er eens bij van je mobo en die stekker die je erop vrot en kijk of deze overeenkomen, anders gaat het idd neit werken.
[edit]
euss, dat was mijn slimme opmerking ja
[edit]
euss, dat was mijn slimme opmerking ja
[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 27-06-2004 09:31 ]
Het ligt toch niet aan de poortten op mn moederbord. Het front panel van mijn kast (antec sonata) is denk ik de boosdoener. De extra bracket werkt namelijk gewoon, alleen de front-panel dus niet.
Dus heeft die waarschijnlijk een andere pinout.Mad_Cow schreef op 27 juni 2004 @ 13:59:
Het ligt toch niet aan de poortten op mn moederbord. Het front panel van mijn kast (antec sonata) is denk ik de boosdoener. De extra bracket werkt namelijk gewoon, alleen de front-panel dus niet.
ehhh, klint misschien stom maaruh hoe los ik dat dan op? hoe krijg ik mijn front panel werkende?
Draadjes losmaken en op de juiste manier op je mobo vrotten .vaak kun je die draadjes gewoon uiet het blokje vrotten en ze er dan op de juiste manier indoenMad_Cow schreef op 27 juni 2004 @ 15:06:
ehhh, klint misschien stom maaruh hoe los ik dat dan op? hoe krijg ik mijn front panel werkende?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan ook met de usb poorten die op de bracket zitten die meegeleverd werd met de K8N.
Ik heb in de bios de poorten aangezet, SP1 geïnstalleerd, en de USB drivers later nog een keer geïnstalleerd toen het niet werkte.
Het is mede vreemd omdat de bracket door MSI zelf geleverd is.
De front usb poorten van mijn Chieftec dragon kast werken ook niet, maar de 4 onboard poorten die echt op het moederbord zitten doen het echter weer wel.
Ik heb al met Salland gebeld, maar die stelden een RMA procedure voor, waar ik niet veel voor voel.
Ik heb in de bios de poorten aangezet, SP1 geïnstalleerd, en de USB drivers later nog een keer geïnstalleerd toen het niet werkte.
Het is mede vreemd omdat de bracket door MSI zelf geleverd is.
De front usb poorten van mijn Chieftec dragon kast werken ook niet, maar de 4 onboard poorten die echt op het moederbord zitten doen het echter weer wel.
Ik heb al met Salland gebeld, maar die stelden een RMA procedure voor, waar ik niet veel voor voel.
Verwijderd
Gert van Dijk , was de vraag aan mij gesteld, dan is het antwoord positief, de brackets van MSI werken en ook de lichtshow!
Ik vermoed idd dat Mad_Cow er plugjes van de kast bedoelt, standaarden zijn nog niet overal ingeburgerd........
Maar idd in het boekje van MSI staan de aansluitgegevens, dus dan met het boekje van je kast even vergelijken en net wat TERW_DAN schreef even prutsen!
Ik vermoed idd dat Mad_Cow er plugjes van de kast bedoelt, standaarden zijn nog niet overal ingeburgerd........
Maar idd in het boekje van MSI staan de aansluitgegevens, dus dan met het boekje van je kast even vergelijken en net wat TERW_DAN schreef even prutsen!
Vraag was aan de TSer gesteld.Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:49:
Gert van Dijk , was de vraag aan mij gesteld, dan is het antwoord positief, de brackets van MSI werken en ook de lichtshow!
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Nou zitten alle draadjes vanuit de front-panel op een connector. Hoe haal ik ze eruit? Hoe weet ik welk draadje wat is? en hoe krijg ik ze er weer in?
trouwens: er zit ook firewire op het front panel, echter heb ik geen apparaten om het mee te testen, maar zal ik daar ook dezelfde problemen krijgen?
trouwens: er zit ook firewire op het front panel, echter heb ik geen apparaten om het mee te testen, maar zal ik daar ook dezelfde problemen krijgen?
Zelfde probleem ook hier met een merkloze kast en een ASUS a7n8x.
Aansluiting van mijn kast is:
zwart - grijs
leeg - groen
rood - oranje
geel - leeg
grijs - bruin
in een blok
en los zijn er de 7 kleuren (dus niet als blok)
de handleiding van mijn kast zegt dat je het gewo0n aan moet sluiten maar hoe dan
De aansluiting op mijn mobo is
pin - pin
pin - pin
pin - pin
pin - pin
nix - pin
Is dit makkelijk op te lossen?
Aansluiting van mijn kast is:
zwart - grijs
leeg - groen
rood - oranje
geel - leeg
grijs - bruin
in een blok
en los zijn er de 7 kleuren (dus niet als blok)
de handleiding van mijn kast zegt dat je het gewo0n aan moet sluiten maar hoe dan
De aansluiting op mijn mobo is
pin - pin
pin - pin
pin - pin
pin - pin
nix - pin
Is dit makkelijk op te lossen?
O ja ik heb al in het boekje gekeken van antec, maar daar stond in dat alle draden gelabeled waren
niet dus
Ik ben maar eens op zoekstrooptocht gegaan en heb iets over dat USB gebeuren gevonden 
Coffee - USB PWR
BLACK - USB PWR
ORANGE - USB 0-
GREEN - USB 0+
RED - USB 1-
YELLOW - USB 1+
GREY - GROUND
Dit zou moeten gelden voor de kabelkleuren (tis wel van duitstalige site)
Edit: met mobo boekje erbij helemaal geen suc6:
usb header:
USB +5v - USB +5v
USB_P5- - USB_P6-
USB_P5+ - USB_P6+
GND - GND
nix - NC
Dat gaat niet werken dan denk ik
Coffee - USB PWR
BLACK - USB PWR
ORANGE - USB 0-
GREEN - USB 0+
RED - USB 1-
YELLOW - USB 1+
GREY - GROUND
usb header:
USB +5v - USB +5v
USB_P5- - USB_P6-
USB_P5+ - USB_P6+
GND - GND
nix - NC
offtopic:
Oeps linkje kwijt, maarja ...
[ Voor 22% gewijzigd door SH4D3H op 28-06-2004 16:12 ]
Verwijderd
Misschien staat er enige info op de site van ANTEC, wat een gekloot vind ik.
Zit er wel FireWire op jullie Asus board anders heb je een teleurstelling, maar ik neem aan dat je dat van te voren eerst wel checkte....?
Zit er wel FireWire op jullie Asus board anders heb je een teleurstelling, maar ik neem aan dat je dat van te voren eerst wel checkte....?
al iets gevonden? ik heb namelijk dezelfde kast en moederbord en ik krijg ze ook niet aan de praat
heb hier een antec plusview met gelabelde USB bracket komtie !
rood +5v (1)
oranje +5v (2)
groen data + (1)
grijs data + (2)
wit data - (1)
geel data - (2)
bruin ground (1)
zwart ground (2)
donker grijs + blauw (ground / not used)
hoop dat jullie hier iets aan hebben
rood +5v (1)
oranje +5v (2)
groen data + (1)
grijs data + (2)
wit data - (1)
geel data - (2)
bruin ground (1)
zwart ground (2)
donker grijs + blauw (ground / not used)
hoop dat jullie hier iets aan hebben
jep thnx! ik heb de ground cable eruit gehaald en toen werkte het perfect! Schijnt een MSI moederbord dus niet nodig te hebben ofzo!
Verwijderd
Waarom denk je dat? Het is veel simpeler dan je denkt hoorSH4D3H schreef op 28 juni 2004 @ 16:06:
Ik ben maar eens op zoekstrooptocht gegaan en heb iets over dat USB gebeuren gevonden
Coffee - USB PWR
BLACK - USB PWR
ORANGE - USB 0-
GREEN - USB 0+
RED - USB 1-
YELLOW - USB 1+
GREY - GROUND
usb header:
USB +5v - USB +5v
USB_P5- - USB_P6-
USB_P5+ - USB_P6+
GND - GND
nix - NC
offtopic:
USB +5V = USB pwr
USB_P5- = de negatieve data lijn van aansluiting 5
USB_P5+ = de positieve data lijn van aansluiting 5
GND = Ground Dat zijn de 4 kabeltjes die een USB-aansluiting heeft
BSI gebruikt vaak de Ground van de ene aansluiting voor de andere vandaar dat je met 7 kabeltjes 2 aansluitingen kunt realiseren
Suc6
Het zou dan in principe toch ook met maar 6 kabeltjes moeten kunnen?
Of is het niet mogelijk om de USB +5V op 2 poorten aan te sluiten?
Wanna play?
6 kabeltjes ? denk het nietF-Tim schreef op 04 juli 2004 @ 23:17:
Het zou dan in principe toch ook met maar 6 kabeltjes moeten kunnen?
iedere poort heeft zijn eigen +5v / -5v / data+ / data- / ground nodig dus das 4 per poort en 8 totaal (tevens standaard pin-out
2 poorten op 1 USB +5V aansluiten -> 1 pin @ mobo
2 poorten op 1 USB -5V aansluiten -> 1 pin @ mobo
elke poort op zijn data +/- kabels aansluiten -> 4 pins @ mobo
/edit:
Een stroomkabel kun je toch altijd nog verder splitten, hij levert toch de benodigde spanning, zodoende dat ik denk dat je de +5V en de -5V kunt splitten. De datakabels moeten natuurlijk wel allemaal gescheiden zijn.
2 poorten op 1 USB -5V aansluiten -> 1 pin @ mobo
elke poort op zijn data +/- kabels aansluiten -> 4 pins @ mobo
/edit:
Een stroomkabel kun je toch altijd nog verder splitten, hij levert toch de benodigde spanning, zodoende dat ik denk dat je de +5V en de -5V kunt splitten. De datakabels moeten natuurlijk wel allemaal gescheiden zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door F-Tim op 05-07-2004 00:55 ]
Wanna play?
hey rodyman heb je alleen de grijze (ground) kabel uit het plugje gehaald?
want bij mij doet ie het nog steeds niet, met en zonder de grijze.
jep alleen de grijze ja! toen deed hij het als een zonnetjeMr.C4 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:07:
hey rodyman heb je alleen de grijze (ground) kabel uit het plugje gehaald?
ja ik heb ook de antec sonata.
Dat blokje van de sonata ziet er zo uit:
boven staat usb
rood, wit, groen, grijs, geen kabel (witte blokje)
oranje, geel, blauw, zwart, bruin.
zou je misschien kunnen kijken of het ook bij jou zo is want als ik de grijze kabel eruit haal dan doet ie het nog steeds niet.
thnx
Dat blokje van de sonata ziet er zo uit:
boven staat usb
rood, wit, groen, grijs, geen kabel (witte blokje)
oranje, geel, blauw, zwart, bruin.
zou je misschien kunnen kijken of het ook bij jou zo is want als ik de grijze kabel eruit haal dan doet ie het nog steeds niet.
thnx
Uh, toevallig net mee bezig geweest. Is het niet zo dat de 10 pins usb 1.1 is en de 9 pins usb 2.0? Bij mijn msi onderdelen althans wel.
Edit: Na beter lezen is dit dus niet het geval.
offtopic:
Ik heb toevallig gisteren zo'n bracket aan de voorkant van m'n pc gezet. Ik wilde de usb 1.1 bracket van m'n oude mobo gebruiken, om de nieuwe spullen niet te verpesten en ik dacht dat die usb 1.1 en 2.0 brackets precies hetzelfde waren. Later kwam ik erachter dat er verschil was en dat er op m'n nieuwe (usb 2.0) mobo maar 9 pins zitten en dat met die usb 1.1 (10 pins) bracket dus niks werd.
Ik heb toevallig gisteren zo'n bracket aan de voorkant van m'n pc gezet. Ik wilde de usb 1.1 bracket van m'n oude mobo gebruiken, om de nieuwe spullen niet te verpesten en ik dacht dat die usb 1.1 en 2.0 brackets precies hetzelfde waren. Later kwam ik erachter dat er verschil was en dat er op m'n nieuwe (usb 2.0) mobo maar 9 pins zitten en dat met die usb 1.1 (10 pins) bracket dus niks werd.
Edit: Na beter lezen is dit dus niet het geval.
[ Voor 71% gewijzigd door jvo op 08-02-2005 22:29 ]
Verwijderd
ik vond het in ieder geval een nachtmerrie om die pinnetjes aan mn mobo te doen (die front usb's, leds etc )
heb je misschien dezelfde mobo en sonata kast?Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 07:43:
ik vond het in ieder geval een nachtmerrie om die pinnetjes aan mn mobo te doen (die front usb's, leds etc )
zou je dan ff kunnen kijken wat de volgorde van de kleuren van de draden zijn?
Verwijderd
Ik heb ook een sonata en ik heb gewoon de bruine draad door geknipt. Dus eigenlijk heb je er maar 2 keer 4 nodig en die zitten onder elkaar die ene losse kan de door knippen. Mijn USB front werkt nu gewoonMr.C4 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:02:
[...]
heb je misschien dezelfde mobo en sonata kast?
zou je dan ff kunnen kijken wat de volgorde van de kleuren van de draden zijn?
thnx man, hij doet het nu ookVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:07:
[...]
Ik heb ook een sonata en ik heb gewoon de bruine draad door geknipt. Dus eigenlijk heb je er maar 2 keer 4 nodig en die zitten onder elkaar die ene losse kan de door knippen. Mijn USB front werkt nu gewoon
Pagina: 1