Toon posts:

[TV]Mogelijk kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee weken geleden stoort onze tv in de woonkamer om de zoveel minuten, en dan moet je weer minuten wachten tot het beeld weer normaal wordt, soms uren en heel soms doet ie het weer meteen als je hem even aan en uit doet. Het betreft een 13 jaar oude Sony Trinitron Grootbeeld met het 4:3 formaat.

Over de storing:
Het beeld gaat niet uit, maar er komt een soort storing alsof de frequentie verkeerd staat ingesteld, dus storing met allemaal kleurtjes, de tv kan dan ook niet meer zoeken, alles geeft storing. Na lange tijd storing wordt het beeld gewoon zwart met rechtsboven het Sony zender teken alsof ie geen signaal meer ontvangt. Soms doet de tv het gewoon een hele dag, bijvoorbeeld tijdens wedstrijden van het Nederlands elftal 8)7 .

De tv boven doet het wel gewoon allentijde. Is de tuner van de Sony kapot, of toch iets anders? Iemand hier een verklaring/verstand van tv's?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 12:21

w0w

Niet dat ik er heel erg veel verstand van heb, maar ik weet dat Coax kabel slijt, niet in dagen maar dat is een proces in jaren. Omdat je zegt dat je tv al 13 jaar oud is is mss je Coax kabel ook al zo oud? Porbeer eens een andere tv aan te sluiten op de zelfde coax kabel, heb je dan ook storing? Hang de tv ook eens zo dicht mogelijk bij de hoofdingang van je kabel (meterkast ws).
succes!
offtopic:
Als de tv het goed doet tijdens een wedstrijd van Nederland is er toch helemaal geen probleem? :P

[ Voor 13% gewijzigd door w0w op 26-06-2004 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, die coax kabel is ook al betrekkelijk oud. Ik zal het binnenkort een keer testen. De Sony tv zelf zit al vlak naast de kabelkast (een witte box van UPC onderaan de muur), ook best wel dichtbij de meterkast aan de andere kant van de muur.

Als het de tuner misschien is, dan kan ik het volgens mij testen ahv de tuner van de vhs-recorder.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08
Ik denk dat het de tv tuner is ik heb er al vele vervangen van bepaalde sony tv's
Soms lukt het inderdaad om de scart ingang te gebruiken maar meestal eindigt het plezier in een knipperent standby lamje omdat de digitale i2c bus van de tuner de besturing van de microprocessor plat legt

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Natuurlijk kan de tuner/voeding van tuner kapot zijn, maar het is ook goed mogelijk dat er iemand in je buurt zit met een zender (al dan niet legaal)...

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 11:38
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:15:
Natuurlijk kan de tuner/voeding van tuner kapot zijn, maar het is ook goed mogelijk dat er iemand in je buurt zit met een zender (al dan niet legaal)...
Maar zou het dan niet op alle TV's in het huis zijn? Of zijn sommige TV's daar gevoeliger voor dan anderen?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Dan nog is het goed mogelijk dat het maar bij 1 TV gebeurt omdat deze dichter bij de zender staat of bijv. minder afscherming op zijn ontvangstcircuit heeft.

Maar de TV even meenemen naar je (schoon)moeder en aldaar testen moet al snel een lokaal probleem uitsluiten ;)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 14:59

empy

Rijdt rondjes

ik denk dat je TV overleden is, mijn zus had precies dezelfde TV en die had precies dezelfde kuren. Uiteindelijk heeft het ding in een suicidale bui zijn leven beeindigd met een zwarte rookwolk als laatste adem :P

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag deed ie het weer heel de dag, ik zal even moeten testen wat hier zo allemaal is gezegd. Deze week even tentamens, daarna is er genoeg tijd. Ben wel al ongeveer twee weken aan het rond kijken naar een eventuele plaatsvervanger.

Het verplaatsen van de 55 cm tv boven naar beneden lukt nog wel, maar de tv beneden is aardig zwaar. Even kijken hoe ik alles ga doen :) .
Pagina: 1