Toon posts:

Poorten openen MOHAA

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Alcatel Speedtouch 510 modem met daar achter een E-tech Wireless 11 MBps router. Nu wil ik met het spel MOHAA een eigen server gaan maken. maar dan heb ik ergens gelezen dat je poorten moet forwarden?!, om mijn server te laten verschijnen op GameSpy Arcade of TheAllSeeingEye. ik weet alleen niet welke poorten en waar ik die moet forwarden?. Moet ik dat alleen forwarden in mijn router of ook in mijn Alcatel Speedtouch modem. En hoe ik dat precies moet doen.? graag reacties..?!

Wie kan mij helpen met dit porbleem?!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

zoek eens op het grote poortmappingsverhaal!

ja, je moet zowel in de router als in je modem de poorten forwarden -> router vaak bij Virtual Server, Modem bij NAT!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
yeroen1979 schreef op 26 juni 2004 @ 15:15:
zoek eens op het grote poortmappingsverhaal!

ja, je moet zowel in de router als in je modem de poorten forwarden -> router vaak bij Virtual Server, Modem bij NAT!
Euhm, als het goed is hoef je maar 1x te mappen hoor en dat is in je router. Dat die gare 510 niet als een bridged modem werkt is een ander verhaal..

Overigens is de poort die je moet mappen waarschijnlijk écht wel in de configuratie van je server te vinden zijn. Anders moet je even netstat -na gebruiken met en zonder de server aan. De poort die op LISTENING staat die verdwijnt of verschijnt als je de server uit/aan zet, dan moet je die hebben (waarschijnlijk UDP, dus ik weet niet of die er in komen te staan. Anders is Google er nog wel)

Verwijderd

Topicstarter
oke ik snap er nu niet veel van, weten jullie niet welke poorten ik moet forwarden? en waar en hoe ik dat precies moet doen? zouden jullie dat makkelijk kunnen uitleggen?!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:19:
oke ik snap er nu niet veel van, weten jullie niet welke poorten ik moet forwarden? en waar en hoe ik dat precies moet doen? zouden jullie dat makkelijk kunnen uitleggen?!
Je zou ook zelf eventjes wat kunnen zoeken met de search of in de FAQ's of met Google. In de manual van je router staat als het goed is echt wel hoe je poorten moet mappen..

Verwijderd

Topicstarter
jah dat weet ik, maar ik weet niet welke poorten ik precies moet mappen, want als ik op google zoek dan komen er heel verschillende poorten uit, en moet ik ze nou in de modem en in de router mappen? of alleen in de router?!

Verwijderd

handleiding is te vinden op :
http://www.e-tech.nu/Support_Detail/wireless/N
daar zal het vast wel instaan...

waarschijnlijk hoef je alleen in de router aan te geven welke poorten er open moeten staan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 19:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.