Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blauwe LED-displays in Japan

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik was laatst even in Japan, waar ik in Akihabara iets grappigs tegenkwam:
Vrij grote blauwe LED-displays. De prijs ligt op ongeveer 40 euro per stuk, voor zover ik de verkoper verstond, maar het zag er wel grappig uit.
Filmpje
Fotootje
Fotootje van nog wat displaymeuk

Er zwerft hier geloof ik ook nog een foto rond van een heel klein winkeltje met alleen maar schakelaars, dat is dus in Akiba. :) Daar heb je een soort gangenstelsel met alleen maar van dat soort winkeltjes. Een winkeltje met alleen maar pluggen en stekkers, een winkeltje met alleen maar weerstanden, een winkeltje met alleen maar kabel, etc.
De meeste verkopers hebben liever niet dat je foto's maakt, maar die met die displays vond het wel goed nadat ik het netjes vroeg.

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
wat is nu de vraag/nut ?
misschien ben ik nog niet wakker, zou ook kunnen :)

[ Voor 62% gewijzigd door archetta op 26-06-2004 14:57 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 13:56
Inkoop actie?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Geen vraag, meer iets wat me opviel en wat jullie misschien wel grappig zouden vinden.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
40mm blue 7 segment

Van farnell :

Quantity Price
1+ € 15,01
10+ € 13,84
25+ € 12,64
50+ € 9,75
100+ € 9,35

groter worden ze duur !

LED DISPLAY 57.0MM BLUE

Quantity Price
1+ € 34,87
10+ € 33,29
25+ € 31,49
50+ € 28,34
100+ € 27,25

[ Voor 37% gewijzigd door Sine op 26-06-2004 15:05 ]

Repareren doe je zo.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Wel handig zo'n straat waar je voor al je meuk terecht kunt.
Moeten ze hier in NL ook maar eens invoeren :)

• Sine
daar is in NL helaas niet genoeg belangstelling voor .... hier in de buurt zaten genoeg electronica zaakje maar de meesten zijn ermee gestopt

Repareren doe je zo.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
Ik wil nog altijd een keer zo'n LED-display bar maken voor mijn eigen versie van Pinball Dreams op de c64, kan ik dan lekker aansluiten :)

maar ik vind het jammer dat die krengen zo duur zijn.. ik heb toch 16 'letters' nodig, en da's dus al snel 200 euro.. veuls te duur voor een leuk projectje.. misschien toch maar blinkenleds, maar ja, dan heb ook al snel 16*8*8=1024 leds à zeg 5 cent == 51 euro..

jammer dat het nog zoveel moet kosten :(, maar ik vind die blauwe kleur helemaal top!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Jah, bij ons zat ook een zaakje, had alles, kon alles regelen. Oude kerel die zonder zoeken steeds het juiste onderdeel uit een van de duizenden laatjes achter de kassa. Die man is helaas overleden, dus nu moet ik 40km verder op zijn...
Ik was laatst even in Japan (...)
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is :p

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Leuk dat daar zo'n speciaal winkeltje voor mij is :P

Maar wat heb je eigenlijk aan zo'n display? leuk, de frequentie van je cpu weergeven, maar dan kan je net zo goed 'vast' doen, de betreffende segmenten direct met een weerstand aan de voeding hangen.

Ik zou eerder kiezen voor een 'normaal' display, en die zijn heel normaal in het blauw.

-edit-
|:( CME == computers (en geen andere electro), zat er even niet aan te denken dat er nog meer dingen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Resistor op 26-06-2004 15:21 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
LOL

2e foto: Swallow Electric :+

• Sine
RoamoR schreef op 27 juni 2004 @ 01:08:
LOL

Swallow.gif : Afbeeldingslocatie: http://www.mrcedar.com/swallow.gif

Repareren doe je zo.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

RoamoR schreef op 27 juni 2004 @ 01:08:
LOL

Dat is swollow, slikken dus.

Of bedoel je dat niet :+

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Argh, ik word echt hebberig bij het zien van het filmpje en de foto's :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Prutz0r schreef op 27 juni 2004 @ 12:57:
[...]

Dat is swollow, slikken dus.

Of bedoel je dat niet :+
swal·low1
v. swal·lowed, swal·low·ing, swal·lows
v. tr.
To cause (food or drink, for example) to pass through the mouth and throat into the stomach.
http://dictionary.reference.com/search?q=swallow
Demoniac schreef op 27 juni 2004 @ 13:54:
Argh, ik word echt hebberig bij het zien van het filmpje en de foto's :P
Yup, lopend door dat straatje moet je je echt inhouden; ontzettend veel leuke dingetjes om nog leukere dingetjes mee te bouwen. En bij winkels als Yodobashi Camera heb je hele rekken vol met casemodspul, een stuk of honderd verschillende kasten en gewoon dedicated rekken voor één of hooguit twee/drie producten. Eentje voor toetsenborden in allerlei soorten en maten, muizen, optische drives, moederborden, netwerk.. you name it.
Helaas kon ik daar geen goede foto's van krijgen, aangezien er bijzonder veel winkelpersoneel rondloopt en ze ook daar het niet echt leuk vinden als je foto's maakt van de winkel ivm onderlinge concurrentie en spionage enzo.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik bedoelde dus de slikken variant :o

Ik ben er namelijk ook wel eens geweest (niet Japan, maar andere landen in Zuid Oost Azië) op vergelijkbare markten.

Ten eerste word je gek van de borden (meer borden dan producten :) )

Ten tweede de lokale interprataties van de engelse taal. Bijzonder amusant, dat wel. Er is volgens mij ook een website met voorbeelden.

Found it:

www.engrish.com

[ Voor 2% gewijzigd door Roamor op 27-06-2004 16:01 . Reden: q ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

wij hebben in nederland ook zulke winkeltjes nodig :D

ik ken de regenboog in maastricht (tegenwoordig steeds meer audio *kant en klaar* grootaers ook in maastricht *veel audiobouw* en radio centrum in utrecht.

ik woon in drienbergen, en vroeger was er precies zo'n winkeltje met allemaal van die dingen die niemand nodig had behalve ik. falliet natuurlijk.

kent iemand dergelijke winkels in nederland?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Pagina: 1