Toon posts:

Kan ik RAID herstellen na Ghosten naar een harddisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lezers,

Ik heb twee schijven die ooit in een RAID-0 stonden op een Highpoint controller.

Het moederbord is nu geheel overleden.

Ik denk erover om elke schijf apart naar een soort virtuele schijf op hard disk te kopiëren en dan vanaf die virtuele schijven de data te recoveren.

((denk bij virtuele schijf aan de virtuele schijven die bedoeld zijn om complete CD's op je hard disk mee te zetten))

Heeft iemand dat ooit gedaan? Ervaringen of tips? _/-\o_

Ik heb veel geSearchd op Gathering maar niets gevonden.

BVD, Yalk

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 16:20 . Reden: probleempje met titel ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Als je beide schijven nog hebt.. is het dan niet handiger ze aan een gelijkwaardige of nieuwere Highpoint controller te hangen dan hoef je niet moeilijk te doen :)

En zoek eens op RAID0 herstellen / recoveren etc genoeg over te vinden ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 26 juni 2004 @ 14:45:
Als je beide schijven nog hebt.. is het dan niet handiger ze aan een gelijkwaardige of nieuwere Highpoint controller te hangen dan hoef je niet moeilijk te doen :)

En zoek eens op RAID0 herstellen / recoveren etc genoeg over te vinden ;)
Weet ik; ik wil graag weten of dit ooit in software is gedaan.
En je tweede tip: heb ik allemaal gelezen.

Yalk

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik denk adt het heel lastig wordt om een stuk software te vinden dat een highpoint raidcontroller emuleerd. Sowieso is er neit zo veel software beschikbaar om software-raids te bouwen, maar dat via een specifieke manier klinkt helemaal onlogisch.... Ik ben bang dat je echt naar een hardware oplossing moet gaan kijken. IIg succes!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik vrees het ook.

Maar het is natuurlijk wel een zeer universele manier om defecte RAID-arrays te redden. Van allerlei soorten en merken controllers.

Dus ik vraag me af of de bekende makers van "data-recovery"-software niet zoiets hebben. Of binnenkort gaan maken... :*)

Yalk

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 15:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix :)

Het is dat ik ook in dit topic keek, anders was er geen titelfix geweest. Het is de bedoeling om o.a. de titelwijzigingsrequests via Topicreports (het handje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif linksboven de startpost) te laten verlopen. Of je dat voortaan wil doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tuuuurlijk :*) . Ik heb nog gezocht naar een optie om de titel te corrigeren, maar zag die niet zo snel.

Verwijderd

Topicstarter
Even terugpakken: mijn probleem was (zie eerste post):

""
Ik heb twee schijven die ooit in een RAID-0 stonden op een Highpoint controller.
Het moederbord is nu geheel overleden.
Ik denk erover om elke schijf apart naar een soort virtuele schijf op hard disk te kopiëren en dan vanaf die virtuele schijven de data te recoveren.
""

Haha, welnu: de aanhouder wint :7

Er blijkt een tooltje te zijn dat een image van de beide RAID-0-schijven op een hard disk kan zetten. Je hebt dan dus twee images.
Een tweede tooltje van dezelfde softwaremaker is in staat om de schijven uit een Raid-0 of een Raid-5 te "de-stripen".

Het bijzondere is dat het tweede tooltje hiervoor de fysieke schijven kan gebruiken, maar de software werkt óók met images van die schijven. :9~
D.w.z. met de images die door de eerste tool gemaakt worden.

Zie www.runtime.org (org dus).

De eerste tool is DiskExplorer for NTFS (er is ook een FAT-versie).
De tweede tool is RAID Reconstructor V2.31. Dit tooltje kan diverse soorten Raid aan, inclusief de software Raid van Windows en Dynamische schijven.

Runtime.org is beter bekend als de makers van GetDataBack _/-\o_

==========

Hoe nu verder?? :*)
Ik heb twee identieke schijven waarvan de beide prints defect zijn.
Het voordeel van deze tooltjes is nu dat ik slechts één printje hoef op te sporen, en daarmee kan ik de twee schijven een voor een aan de praat helpen. Elke keer maak ik dan een image.

Ik laat nog weten hoe het afloopt :D

Verwijderd

Topicstarter
"Ik laat nog weten hoe het afloopt", welnu, bij deze.

Eerst het goede nieuws: het herstel van de data is volledig geslaagd.

Het "slechte" nieuws is dat we geen ervaring met die tooltjes hebben opgedaan.
Het bleek namelijk dat de schijven helemaal niet in RAID stonden, maar als gewone separate schijven bereikbaar waren ... 8)7

Er was al diverse keren mee geëxperimenteerd en de eigenaar was de laatste status vergeten :X
Pagina: 1