opzeggen van planet ADSL, pas na 1 jaar?

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik ga binnenkort op kamers, en heb dan weinig zin meer om mijn adsl abbo van planet te houden.

Nu lees ik na gezocht te hebben in meerdere topics dat je pas na 1 jaar op kan zeggen, maar hierover lees ik niets in de voorwaarden. In een ander topic las ik tevens dat het na aandringen van de opta, consumentenbond etc mogelijk is om sneller op te zeggen.

Wie kan me vertellen hoeveel het nu precies is?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:13

samo

yo/wassup

contractbeindeging kan na 1 jaar (gratis)
opzeggen kan tussendoor ook, maar dan moet je misschien een afkoopsom betalen

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
tja, liever een afkoopsom dan nog €600 moeten betalen voor alleen gebruik in het weekend.

• samo

samo

yo/wassup

even de klantendienst bellen 0900 1905 (dacht ik) en het voorleggen (check wel effe het nummer want het kan ook hetnet zijn en die is vele malen duurder). Zij kunnen vast vertellen hoe het in jouw situatie is, gezien hoe lang je al klant bent enzo...

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:18
greatgonzo schreef op 26 juni 2004 @ 14:48:
tja, liever een afkoopsom dan nog €600 moeten betalen voor alleen gebruik in het weekend.
Het staat ongetwijfeld in de AV, want daar moet het juist in staan! Daar staat namelijk in onder welke voorwaarden jij en Planet een overeenkomst zijn aangegaan. In principe hanteert elke provider een minimumtermijn van 1 jaar. Na dat jaar hanteren providers een stilzwijgende verlenging van of 1 maand of 3 maanden of 1 jaar. Zeg je dus niet op tijd op, dan ben je voor de maand, kwartaal of jaar erna weer het bokje.

En afkoopsommen betalen: in het algemeen zijn ze dan niet lief hoor: de berekening gaat namelijk altijd in hun voordeel, dus (resterende maanden) * (maandtermijn). Kun je net zo goed op tijd opzeggen en tot die tijd nog genieten van de ADSL-aansluiting in de weekenden :Y).

Ik zal ff voor je opzoeken waar je de minimumtermijn, opzegtermijn en stilzwijgende verlenging kunt vinden...
[aanvulling]
Algemene Voorwaarden Planet Internet: klikplekje
Conclusie:
1) 14.1: Aan overeenkomst zit een minumumduur van 1 jaar (staat er niet, maar wel in de FAQ die je onder Help (deeplink) kunt vinden en ongetwijfeld is Planet niet zo stom om het niet in de overeenkomst expliciet te vermelden. Na afloop van de minimumduur wordt, zonder dat is opgezegd conform 14.2, de overeenkomst stilzwijgend verlengd met eenzelfde duur. 1 Jaar dus.
2) 14.2 Wil je opzeggen -> Opzegtermijn van 1 kalendermaand -> Abonnement loopt af op bv. 15 januari-> Opzeggen voor 1 december!

Zo, lijkt me wel voldoende. De rest mag jij weer doen ;)
[/aanvulling]

[ Voor 34% gewijzigd door rclahsen op 26-06-2004 15:01 ]

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
heb het sinds januari, zit dus in mijn eerste jaar

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Staat wel degelijk in de voorwaarden hoor.

Je hebt een contractduur van een jaar, met een opzegtermijn van een maand.

Stel je abbo is ingegaan per 1 okt. 2003, dan moet je voor 30 augustus hebben opgezegd. Anders gaat je nieuwe contractjaar automatisch in, en zit je er weer aan vast tot okt. 2005.

Bovenstaand verhaal is gebaseerd op de algemene voorwaarden.

Grap is wel dat er ook betalingsvoorwaarden online staan.
<quote>
Contractduur
Alle abonnementen worden aangegaan voor een periode van een jaar. Binnen deze periode kunt u uw abonnement niet opzeggen. Wel kunt u uw abonnement kosteloos wijzigen in een ander abonnement van Planet Internet. Raadpleeg voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.
</quote>

Hoewel hiervoor binnen PI geen duidelijke regels lijken te bestaan, kan je dus wel terugschakelen naar het goedkoopste abbo, en daarmee je adsl feitelijk opzeggen.

Door het opstellen van een correcte brief en deze aangetekend te versturen kan je een boel bereiken. Ik willde op een moment van Standard naar Comfort. PI probeerde dit middels de contractduur een jaar uit te stellen, maar heb ik op basis van genoemde quote toch voor mekaar gekregen.

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
er staat ook nog:

Als uw opzegging noodzakelijk is vanwege verhuizing naar een adres waar ADSL niet mogelijk is dient u dat te vermelden in uw brief. Uw opzegging wordt dan behandeld door Planet Internet en tevens doorgezonden naar KPN

Zou ik dan evt wel eerder kunnen opzeggen? Ik ga waarschijnlijk in een studentenhuis wonen, en dan kan ik natuurlijk geen persoonlijk abbo afsluiten, daarbij komt dat de meeste studentenhuizen al zijn voorzien van een andere isp.

Probleem wat daarbij komt dat alleen ik ga verhuizen, terwijl mijn ouders thuis blijven wonen. Ze zouden dus kunnen zeggen dat opzeggen niet nodig is. Het feit dat mijn ouders geen gebruik maken van inet speelt dan natuurlijk geen rol.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54
als het abo op JOUW naam staat lijkt me dat als JIJ verhuist JIJ ook kan opzeggen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• rclahsen
greatgonzo schreef op 26 juni 2004 @ 15:00:
er staat ook nog:

Als uw opzegging noodzakelijk is vanwege verhuizing naar een adres waar ADSL niet mogelijk is dient u dat te vermelden in uw brief. Uw opzegging wordt dan behandeld door Planet Internet en tevens doorgezonden naar KPN

Zou ik dan evt wel eerder kunnen opzeggen? Ik ga waarschijnlijk in een studentenhuis wonen, en dan kan ik natuurlijk geen persoonlijk abbo afsluiten, daarbij komt dat de meeste studentenhuizen al zijn voorzien van een andere isp.

Probleem wat daarbij komt dat alleen ik ga verhuizen, terwijl mijn ouders thuis blijven wonen. Ze zouden dus kunnen zeggen dat opzeggen niet nodig is. Het feit dat mijn ouders geen gebruik maken van inet speelt dan natuurlijk geen rol.
Bel de helpdesk van Planet Internet eens op. Ik zou dit echt niet weten! Het kan zijn dat ze coulant zijn t.o.v. mensen die vroegtijdig verhuizen, waarbij er op hun nieuwe adres de dienst van Planet niet geleverd kan worden. Vraag eens hoe dit zit. Als er wel geleverd kan worden op het nieuwe adres, dan zit er weinig anders op dan het abonnement overzetten op je nieuwe adres. Heb je in ieder geval vijf dagen p/w profijt van i.p.v. twee.

• rclahsen
Phusebox schreef op 26 juni 2004 @ 15:02:
als het abo op JOUW naam staat lijkt me dat als JIJ verhuist JIJ ook kan opzeggen
Bedoel je het KPN-abonnement of het PI-abonnement?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
rclahsen schreef op 26 juni 2004 @ 15:04:
[...]

Heb je in ieder geval vijf dagen p/w profijt van i.p.v. twee.
Juist niet, want waar TS heen gaat hebben ze al een andere isp ;) dus hij betaalt in feite voor niks. Maar ik zou iig de klantenservice bellen.

• rclahsen
GreatGonzo, heb je mijn aanvulling in een eerdere post al gelezen?

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
het abbo staat op mijn naam, maar mijn ouders betalen het KPN deel, omdat het de vaste telefoon ook op hun naam staat.

Over downgraden, in de help van planet staat dat je alleen kan wijzigen aan het einde van de contractsperiode

Wat denken jullie, maak ik een goede kans om op te zeggen?

• rclahsen
LifeTecH schreef op 26 juni 2004 @ 15:05:
[...]

Juist niet, want waar TS heen gaat hebben ze al een andere isp ;) dus hij betaalt in feite voor niks. Maar ik zou iig de klantenservice bellen.
Staat er niet. Hij zegt alleen dat er in de meeste studentenhuizen internet ligt. Of het ook het geval is in zijn studentenhuis staat er niet bij ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:39

Reptile209

- gers -

Kijk eens op www.planet.nl/help onder ADSL, trefwoord verhuizen. Dan vind je deze tekst. Je kan dus een brief schrijven voor een downgrade naar een Plus Pakket, waar je dan vervolgens nog wel een jaar aan vast zit.

Zo scherp als een voetbal!

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
rclahsen schreef op 26 juni 2004 @ 15:05:
GreatGonzo, heb je mijn aanvulling in een eerdere post al gelezen?
ja, maar dat had ik ook al gelezen in de help van planet, toch bedankt voor het opzoeken.

Ik bel ze eens

• rclahsen
greatgonzo schreef op 26 juni 2004 @ 15:06:
het abbo staat op mijn naam, maar mijn ouders betalen het KPN deel, omdat het de vaste telefoon ook op hun naam staat.

Over downgraden, in de help van planet staat dat je alleen kan wijzigen aan het einde van de contractsperiode

Wat denken jullie, maak ik een goede kans om op te zeggen?
Als je mag opzeggen, ligt dat aan de coulance en is het niet je recht. Los van het feit dat PI wel een dienst moet leveren als jij verplicht bent om te betalen. Maar volgens mij wordt er niets gezegd over waar de dienst geleverd moet worden.

Destijds heb je aangegeven dat jij de dienst geleverd wilde hebben op je ouderlijk huis en dat doet Planet braaf. En dus hebben ze recht op de vergoeding die jij moet betalen. Ik ben geen jurist en ik ga me verder ook niet op glad ijs begeven, dus hoe groot de kans is dat je kunt opzeggen durf ik niet te geven. In principe ben jij met PI overeengekomen dat je 1 betaalt en PI 1 jaar lang een dienst levert. En waarschijnlijk heb je daar nog een Siemens MC60 voor gekregen ook :Y).

Maar bellen/mailen kan altijd naar PI. Wellicht doen ze niet moelijk en kun je met een simpel bewijsje waarmee je aantoont ook daadwerkelijk te verhuizen, kosteloos opzeggen.

• samo

samo

yo/wassup

Downgraden kan ook al na 1/2 jaar geloof ik tegen administratieve vergoeding...

(ik heb alleen op de sales afd. gezeten, dus ik weet er niet al te veel van)

• rclahsen
Reptile209 schreef op 26 juni 2004 @ 15:07:
Kijk eens op www.planet.nl/help onder ADSL, trefwoord verhuizen. Dan vind je deze tekst. Je kan dus een brief schrijven voor een downgrade naar een Plus Pakket, waar je dan vervolgens nog wel een jaar aan vast zit.
Ik heb even op dat klikplekje geklikt, maar daar staat dus:
Indien uw nieuwe adres buiten het dekkingsgebied van ADSL valt, wordt uw ADSL-abonnement om die reden ook door ons per verhuisdatum beëindigd. U kunt een verzoek indienen uw abonnement om te zetten naar één van onze inbelabonnementen.
Uit die tekst lees ik dat je alleen kosteloos kunt opzeggen wanneer je buiten het verzorgingsgebied valt. Val je er binnen, maar kun je op het nieuwe adres geen ADSL nemen (want het wordt daar al geleverd), dan heb je gewoon pech. Of je moet het bestaande ADSL van de lijn slopen om er vervolgens je PI-abonnement op aan te sluiten. Waarbij de houder van de lijn wel daarvoor moet tekenen (zodat het KPN-deel van de aansluiting op zijn rekening gefactureerd kan worden).

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
net gebeld, volgens de medewerker moet ik een brief schrijven waarin ik aangeef dat ik ga verhuizen, en het telefoonnummer niet meeneem. Dan wordt het gewoon opgezegd.

Maar eens die brief schrijven binnenkort, waarin ik ook aangeef dat ik niet de beschikking krijg over een eigen telefoon, dus ook geen gebruik kan maken van ADSL

• rclahsen
Wel raar trouwens,

In de AV staat dat er opzegtermijn van 1 kalendermaand geldt (zie mijn post eerder in dit topic), terwijl in de help een opzegtermijn van 1 maand staat (klik hier).

Better safe than sorry, houd maar 1 kalendermaand aan, want de AV zijn leidend en niet de helpfunctie die is uitbesteed aan SNT!

• rclahsen
greatgonzo schreef op 26 juni 2004 @ 15:20:
net gebeld, volgens de medewerker moet ik een brief schrijven waarin ik aangeef dat ik ga verhuizen, en het telefoonnummer niet meeneem. Dan wordt het gewoon opgezegd.

Maar eens die brief schrijven binnenkort, waarin ik ook aangeef dat ik niet de beschikking krijg over een eigen telefoon, dus ook geen gebruik kan maken van ADSL
Succes. Ik hoop voor je dat het je lukt...wees zeker en verstuur de brief aangetekend...dat zijn 5,75 welbestede euro's in zo'n geval :)

off-topic: heb je nou ook een MC60 gekregen bij het afsluiten van je abonnement?

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
rclahsen schreef op 26 juni 2004 @ 15:23:
[...]

Succes. Ik hoop voor je dat het je lukt...wees zeker en verstuur de brief aangetekend...dat zijn 5,75 welbestede euro's in zo'n geval :)

off-topic: heb je nou ook een MC60 gekregen bij het afsluiten van je abonnement?
een m55, de mc60 was op
Pagina: 1