Toon posts:

[javascript] scrollen iframe niet altijd tot op de bodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een javascriptje geschreven om vanuit mijn hoofdframe een iframe te laten scrollen. Dat werkt prima, alleen scrollt het iframe soms niet helemaal tot aan de bodem. Het scrollen stopt dan een pixel of 20 boven de 'bodem' van het frame.

Mijn javascript code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
var t;

function scrollDown(scrollItem) 
{ 
    if (scrollItem == 'content2') { 
        var obj = top.content.frames['content2'];
    } else {  
        var obj = frames[scrollItem];
    }
    t = setInterval(function() { obj.scrollBy(0, 2) }, 10);
}

function scrollUp(scrollItem) 
{
    if (scrollItem == 'content2') {
        var obj = top.content.frames['content2'];
    } else {  
        var obj = frames[scrollItem];
    }
    t = setInterval(function() { obj.scrollBy(0, -2) }, 10);
}

function stopScroll()
{
    clearInterval(t);
}

Deze code wordt aangeroepen vanuit het onMouseOver en onMouseOut event van een plaatje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 14:39 . Reden: arg, topic fout, mods: kan iemand het topic voor me wijzigen naar '[javascript] scrollen iframe niet altijd tot op de bodem'? Bedankt! ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

wat heb je zelf al geprobeert?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Vanalles, een ander kant en klaar scrollscriptje geprobeerd, hulp gevraagd op irc, een gewoon frame ipv een iframe, enz. Het probleem kan ik ook niet duidelijk reproduceren. Soms treedt het wel op, soms niet.. ik ben er nu aan het kijken of ik precies kan ontdekken wanneer het optreedt en wanneer niet..

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

een ander kant en klaar scrollscriptje geprobeerd
oh, dus dit script is ook niet van jezelf?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar wat heeft dat met het oplossen van het probleem te maken?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie een aantal mogelijke manco's:

1) je hebt geen andere stopconditie behalve op je onmouseout, dus zelfs als je al helemaal naar beneden of naar boven bent gescrolled gaat de interval gewoon door.
2) Je kan er niet van uitgaan dat de onmouseout altijd getriggered wordt (bijvoorbeeld als het window de focus verliest), bouw dus altijd een check in of er toevallig nog een interval draait voordat je een nieuwe interval aanmaakt.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt voor de tips. Ik zal eens aan het scripten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden:

Ik heb twee iframes in elkaar, het binnenste iframe was iets langer dan het andere, waardoor het leek alsof ie er wel precies in paste (doh). Daarom werden de onderste regels van mijn tabel niet getoond. Deze scheiding viel precies op een regel van mijn tabel, waardoor ie niet te zien was.. Scriptje is dus wel okee.. Topic kan dicht wat mij betreft :)
Pagina: 1