GPS op een laptop

Pagina: 1
Acties:

• Chippy4444
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 23:00
Hallo allemaal.

Ik ben er onlangs achter gekomen dat het mogelijk is om een GPS antenne via de usb op een laptop aan te sluiten. (USB GPS Reciever)

Dan komt er bij mij al gauw het idee naar boven om een laptop als navigatiesysteem te gebruiken.

De vraag is dan, welke software gebruik je daar dan voor.

Een route planner zo als Easy Travel lijkt mij niet de juiste software omdat je zelf moet aangeven waar je vertrekt en waar je naartoe wilt.
En deze software vertelt je ook niet welke afslag je moet nemen (met gesproken taal)

Is er iemand die hier wat meer kennis over heeft dan ik
en hij kan vertellen wat er mogelijk is.

Met vriendelijke groet Chippy

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 15:38

stefklep

((Stefklepje))

TomTom

• Chippy4444
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 23:00
Tot zover mij bekend is draait TomTom alleen onder palmtop's..
maar ik durf gerust toe te geven dat ik daar niet zeker van ben.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Route66 zou GPS moeten ondersteunen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Mapsonic kan volgens mij ook op laptop draaien.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Microsoft AutoRoute 2004 (en eerdere versies ook al) kunnen een kaart Tonen, en die laten meeschuiven als je het scherm uit rijd. (Je ziet een autotje op de plek waar je je bevindt)

Dit is echter geen Navigatiesysteem maar meer en kaartsysteem, je ziet alleen je huidige positie (is al stukken beter dan niets, maar je hoort geen aanwijzingen ofzo)

Ik heb naar verschillende andere paletten gezocht die dat wel doen, maar op een laptop is het me nog niet gelukt verder te komen dan dit

Route66 (slechte weg informatie, alleen doorgaande routes enzo, geen straatniveau, maar mischien is dat wel veranderd.
edit:
en ondersteunt ook geen navigatie.
)
Alturion (helemaal niet aan de praat gekregen zonder PDA)
De rest weer ik even niet meer.. maar ben wel geintereseerd in een programma die dat wel kan.. dan mik ik gewoon mijn laptop op de stoel... "De volgende straat rechts"... lijkt me stukken beter dan op de kaart moeten kijken

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn02 op 26-06-2004 14:53 ]

Verwijderd

Martijn02 schreef op 26 juni 2004 @ 14:52:
Microsoft AutoRoute 2004 (en eerdere versies ook al) kunnen een kaart Tonen, en die laten meeschuiven als je het scherm uit rijd. (Je ziet een autotje op de plek waar je je bevindt)

Dit is echter geen Navigatiesysteem maar meer en kaartsysteem, je ziet alleen je huidige positie (is al stukken beter dan niets, maar je hoort geen aanwijzingen ofzo)

Ik heb naar verschillende andere paletten gezocht die dat wel doen, maar op een laptop is het me nog niet gelukt verder te komen dan dit

Route66 (slechte weg informatie, alleen doorgaande routes enzo, geen straatniveau, maar mischien is dat wel veranderd.
edit:
en ondersteunt ook geen navigatie.
)
Alturion (helemaal niet aan de praat gekregen zonder PDA)
De rest weer ik even niet meer.. maar ben wel geintereseerd in een programma die dat wel kan.. dan mik ik gewoon mijn laptop op de stoel... "De volgende straat rechts"... lijkt me stukken beter dan op de kaart moeten kijken
Autoroute 2002 en 2003 kunnen routes plannen hoor dus ik volgens mij ook in 2004

Verwijderd

Route66 draait idd op PocketPC en Notebook. Alleen lijkt me zo'n lompe notebook niet erg handig om te navigeren, alhoewel je met de gesproken instructies ook wel vop de bestemming komt.

Indien je niet al te duur wilt navigeren denk dan eens aan een Mitac 168 of de Yakumo Delta 300 GPS. Beiden hetzelfde apparaat met ingebouwde GPS receiver.

Verwijderd

Als je zo'n gps wilt kijk dan ook even op ebay zijn ze net wat goedkoper

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
alturion werkt goed op de laptop met spraak en alles derbij.

• harrydej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Ik gebruik Alturion op mijn laptop, werkt prima en heeft alles wat je wilt.
Pagina: 1