Toon posts:

[Outlook 2002] Importeren Distributielijsten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een kennis van mij heeft een e-mail adressenbestand met daarin al zijn dansleerlingen. Het gaat hier namelijk om een dansschool :) Voorheen waren deze leden geordend per dansjaar/dag zodat hij heel gericht een mailtje kon sturen naar een specifieke groep mensen als er bijvoorbeeld iets in het programma gewijzigd zou zijn.

Nu ging dit perfect; er was voor iedere groep een distributielijst, en als je bcc aanklikte bij een nieuw mailtje, kon je gewoon de hele groep in een keer zetten bij 'BCC' en kregen bijvoorbeeld alle eerstejaars van de vrijdag het voor hun bedoelde mailtje.

Nu is er een nieuwe computer geinstalleerd, en staat onder het kopje 'contactpersonen' nog wel alles goed in groepen gescheiden, maar niet meer in distributielijsten! Door Paradigit is namelijk het oude adresbestand gewoon geimporteerd. Dus op het moment dat ik een BCC wil uitvoeren en een bepaalde groep selecteer, is dat niet mogelijk omdat alle leden achter elkaar staan en niet meer onder de distributielijst waar ze onder hoorden te staan.

Nu heb ik geprobeerd om nieuwe distributielijsten aan te maken, en de leden los in een bestandje op te slaan. Maar onder het maken van een nieuwe distr. lijst zie ik alleen maar: nieuw lid toevoegen, maar niet de mogelijkheid om een bestandje te kunnen importeren met daarin precies de juiste leden.

Zou iemand mij hiermee misschien een zetje in de goeie richting kunnen geven?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Normaal gesproken zou je voor het exporteren klikken op Bestand --> Exporteren --> naar PST --> selecteer alleen het adresboek --> Exporteren maar.
Je houdt dan een PST over met alleen het geselecteerde adresboek. Importeren gaat dan ongeveer op dezelfde manier (Bestand --> importeer etc) en dan heb je dus een extra adreslijst die exact hetzelfde is (zou moeten zijn) als de geexporteerde versie.

Of sla ik de plank nou helemaal mis?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat je zegt is inderdaad gedaan door de mensen van Paradigit waar hij zijn nieuwe computer heeft aangeschaft, en het staat er ook gecategoriseerd in. Het enige probleem is dus nog dat het er wel úitziet als een distributielijst voor iedere groep, omdat alles nog gescheiden staat, maar in de praktijk werkt het dus niet.

Er valt geen groep te selecteren als je 'New' doet en vervolgens een mailtje kiest, en op de knop 'BCC' drukt. Alle gebruikers worden weergegeven, maar niet in het dansjaar waarin ze zouden moeten.. ontzettend raar he?

• Ook

Ook

Yes I can!

Als je de procedure doorlopen hebt, heb je volgens mij een exacte kopie van je adresboek?! Of ben je tegelijkertijd van Outlook versie gewisseld oid?! Zou op zich ook niets uit moeten maken, maar je weet maar nooit.

Kan je misschien eens een screenshotje plaatsen oid, want volgens mij snap ik nog steeds niet helemaal wat je bedoelt..

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 27-06-2004 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik best doen, maar het probleem is dat de computer bij hem thuis staat :)

Maar ik zal nog een keer m'n best doen om zo goed mogelijk te omschrijven wat er nou precies aan de hand is. Het gaat om een dansschool die dus iedereen per dansjaar/dag gecategoriseerd heeft en per groep dus voorheen een mailtje kon sturen. Bijvoorbeeld: 2ejaarsdo ( 2e jaars donderdag ) of 7ejaarsvr ( 7e jaars vrijdag ).

Als ik dit wilde doen, ging ik dus naar 'New' maakte ik een mailtje aan en drukte ik op 'BCC'. Dan zag ik aan de linkerkant de uitsluitend distributielijsten, en iedere distributielijst had de naam van een dansjaar. Als je dan op zo'n lijst klikte en je deed 'Aan' of 'BCC' en je drukte op dat pijltje ---> naar rechts, dan werden ze erbij gezet. Drukte je vervolgens op 'OK' dan stonden ze allemaal keurig onder BCC ( dus het dansjaar dat je geselecteerd had ) en als je de mail verzond kwam het prima deluxe aan.

Nu staan de dansjaren onder 'Contactpersonen' nog steeds per dansjaar/dag geordend. Als ik dan ook op een bepaalde groep van een een bepaald jaar druk, bijvoorbeeld 4ejaarsvr ( mijn groep ) dan zie ik gewoon alle mensen uit mijn groep, dus het staat nog wel goed geordend als je per dansjaar onder 'contactpersonen' kijkt.

Het probleem is nu dus: ook al staat deze ordening nu zo in het programma ( dus de dansjaren nog steeds gescheiden ) ze staan blijkbaar niet meer als distributielijsten in het systeem. Als ik namelijk een nieuw mailtje maak, en ik wil die oude procedure weer herhalen waarop ik vroeger een mailtje naar alleen een bepaalde dansgroep stuurde, dan zie ik alleen maar alle contactpersonen in 1 grote lijst en niet meer onder die lijsten waar ik uitsluitend een selecte groep kon kiezen.

Vandaar dat mijn vraag is, hoe zorg ik ervoor dat het weer werkt zoals eerst, boven beschreven?

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.. ik heb in ieder geval al aardig wat geprobeerd, maar ik ben bang dat alle contactpersonen weer vanuit die mega-grote lijst onder een distributielijst geplaatst moeten worden als ik het werkend wil krijgen..

• Ook

Ook

Yes I can!

Dus je ziet wel lijsten/DL's (Distributie Lijsten) als je 'handmatig' in je contacts kijkt, maar niet via het knopje "aan" of "bcc"?
Misschien staat de adreslijst niet actief als outlook-adresboek. Even rechtsklikken op je contacts --> eigenschappen --> "Deze map weergeven als e-mail adresboek" aanzetten.

En nieuwe (test) DL's werken dus wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nieuwe (test) DL's werken wel, maar ik ga het eventjes proberen, alvast hartelijk bedankt voor het advies kerel!
Pagina: 1