Slechte tv-ontvangst boven de 820Mhz

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 00:10
Ik heb veel storing in de ontvangst van kanalen boven de 820Mhz (o.a. Discovery in Roosendaal). Het lijkt erop dat de storing al begint bij het tv-sgnaal dat uit de muur komt, aangezien de tv die met 1 splitter en op 1m afstand van de tv/radio/internet-splitter al last van heeft. Mijn computer met tv-kaart (op 25 meter afstand) heeft hier echt heel veel last van, ondanks dat er 2 versterkers tussen zitten. Het lijkt er dus op dat het tv-signaal dat uit de muur komt al niet goed is op deze frequenties (eerste tv heeft er namelijk ook last van, zei het in veel mindere mate).

Wat kan ik hier tegen doen? Kabelmaatschappij opbellen of zijn er nog andere tips en truuks (alle kabel is dubbel afgeschermd en 7-8 mm dik, alle stekkers zijn ook afgescherm)?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 13:39
misschien eens zonder splitter proberen? anders kan het ook door electronische apperaten komen , heb ik hier bij mijn pc , nl1 2 3 zijn hier nogal besneeuwd

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Ai, daar begint bijvoorbeeld de band voor het gsm verkeer.
Dat is echter draadloos, dus misschien zijn afgescheremde kabels een oplossing?

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

zou het storing van de digitenne signalen kunnen zijn? die geeft hier in rotterdam ook storing bij bepaalde zenders. een afgeschermde kabel zou inderdaad een oplossing bieden

[ Voor 7% gewijzigd door nimm2 op 28-06-2004 16:05 ]

• Klaus_1250
nimm2 schreef op 28 juni 2004 @ 16:05:
zou het storing van de digitenne signalen kunnen zijn? die geeft hier in rotterdam ook storing bij bepaalde zenders. een afgeschermde kabel zou inderdaad een oplossing bieden
(Dubbel) afgeschermde kabel en stekkers heb ik al en hier is nog geen Digitenne-signaal...

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08
Als de tv het ook niet goed doet als hij alleen zonder splitter is aangesloten moet je casema bellen(waarscijnlijk water in de grondkabel), anders een splitter nemen met ingebouwde versterker en de andere versterkers laten vervallen, een versterker heeft alleen zin aan het begin van een keten en werkt anders vaak averechts.

[ Voor 7% gewijzigd door snameroc op 28-06-2004 21:02 ]

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

en het goed afregelen van de versterker. optimaal is demping+versterking=0dB

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 16:20:
en het goed afregelen van de versterker. optimaal is demping+versterking=0dB
:?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op 26 juni 2004 @ 13:49:
Ik heb veel storing in de ontvangst van kanalen boven de 820Mhz (o.a. Discovery in Roosendaal). Het lijkt erop dat de storing al begint bij het tv-sgnaal dat uit de muur komt, aangezien de tv die met 1 splitter en op 1m afstand van de tv/radio/internet-splitter al last van heeft. Mijn computer met tv-kaart (op 25 meter afstand) heeft hier echt heel veel last van, ondanks dat er 2 versterkers tussen zitten. Het lijkt er dus op dat het tv-signaal dat uit de muur komt al niet goed is op deze frequenties (eerste tv heeft er namelijk ook last van, zei het in veel mindere mate).

Wat kan ik hier tegen doen? Kabelmaatschappij opbellen of zijn er nog andere tips en truuks (alle kabel is dubbel afgeschermd en 7-8 mm dik, alle stekkers zijn ook afgescherm)?
Is het met de TV zonder splitter, dus direct vanuit de muur naar de TV wel goed?

Ik zou in ieder geval vragen of de kabel leverancier komt meten, misschien moet er een verdeelversterker opgekrikt worden.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Ik heb zelf ook een beetje hetzelfde probleem, lijkt wel of bij mij mn kabel niet helemaal 100 zijn. Degelijke stekkers is natuurlijk een vereiste. Versterker moet je echt als allerlaatst aan beginnen. 2 etages en 1 etage lager is het signaal wel goed, dus het ligt waarschijnlijk aan mijn eigen spulletje?
Een splitter voor radio/tv als wandcontactdoos heeft ook welus effect!?

• Klaus_1250
eerdepeer schreef op 30 juni 2004 @ 00:13:
Ik heb zelf ook een beetje hetzelfde probleem, lijkt wel of bij mij mn kabel niet helemaal 100 zijn. Degelijke stekkers is natuurlijk een vereiste. Versterker moet je echt als allerlaatst aan beginnen. 2 etages en 1 etage lager is het signaal wel goed, dus het ligt waarschijnlijk aan mijn eigen spulletje?
Een splitter voor radio/tv als wandcontactdoos heeft ook welus effect!?
Belangrijkste is goed kabel (dubbel afgeschermd, minimaal 7mm dik, geen el cheapo zooi van de Gamma (alhoewel ze daar soms ook wel betere kwaliteit kabel verkopen)) en goede stekkers (met metaal afgeschermd, dus geen dunne plastic kapjes).

Andere dingen die ook nog wel eens willen helpen zijn een mantelonstoringsfilter (zeker als je hem op 100Hz-tv's of een computer aansluit). Mocht je een versterker gebruiken, zet deze dan zo vroeg mogelijk in de keten en gebruik een kwaliteits-versterker (Hirschmann).

Een andere tip, die ik zelf nog niet heb kunnen verifiëren is ferriet-klemmen (zoals op je monitorkabel) op de COAX doen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds kort is kanaal 64 in gebruik voor DVB. (Digitale televisie via de ether)
Op deze pagina staat een overzichtje van zender lokaties. Als je in de buurt van zo'n zender op kanaal 64 woont dan kan dat bij slechte afgeschermde kabels flink wat storing geven.
Pagina: 1