Toon posts:

[W2K] BSOD, Hoe autoreboot uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 Pro machine dat vast loopt tijdens het booten, Ik zie heel snel iets voorbij flitsen en hoppa reboot, Geen een van de bekende F8 opties werkt om in windows te komen, Hoe kan ik autoreboot uitschakelen? Ik weet hoe dat moet in Windows maar zover kom ik niet :( is er ergens een soort dump van de BSOD's? Ik wil weten waar het op vastloopt om het zo te kunnen repareren.

Google heeft me in de steek gelaten :'(

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Reptile209

- gers -

Staat ook in de FAQ van WOS: My Computer > Properties > Startup and Recovery. In dezelfde FAQ vind je overigens ook de BSOD-guide.

Edit: hier dus ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Reptile209 op 26-06-2004 13:05 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 26 juni 2004 @ 13:04:
Staat ook in de FAQ van WOS: My Computer > Properties > Startup and Recovery. In dezelfde FAQ vind je overigens ook de BSOD-guide.

Edit: hier dus ;)
Wil je mijn post AUB nog een keer lezen! Als het goed staat er ergens dat ik weet hoe het in Windows moet maar zo ver kom ik niet!
geen Windows!
Thnx anyway.

Verwijderd

Als je de recovery console geinstalleerd hebt kun je daarmee bepaalde service/devices uitschakelen en er zo achterkomen wat het probleem veroorzaakt.

Anders eventueel een recovery CD gebruiken (dat is dan wel zelfbouw denk ik) om bij de files op de system schijf te komen, daar wordt als het goed is een dumpfile opgeslagen (bij mij : C:\WINDOWS\MiniDump directory)

Overigens : als de machine het eerst wel gedaan heeft, en je komt er nu ook niet meer bij via het last known good profile dan zit het er dik in dat je straks mag gaan herinstalleren...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 13:07:
Als je de recovery console geinstalleerd hebt kun je daarmee bepaalde service/devices uitschakelen en er zo achterkomen wat het probleem veroorzaakt.

Anders eventueel een recovery CD gebruiken (dat is dan wel zelfbouw denk ik) om bij de files op de system schijf te komen, daar wordt als het goed is een dumpfile opgeslagen (bij mij : C:\WINDOWS\MiniDump directory)

Overigens : als de machine het eerst wel gedaan heeft, en je komt er nu ook niet meer bij via het last known good profile dan zit het er dik in dat je straks mag gaan herinstalleren...
Thnx!
Nwe install ben ik zoiezo (spel je dat zo?) van plan, Ik wil weten waarom deze PC niet meer boot.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Reptile209

- gers -

Sorry, je hebt gelijk: my wrong. Dan zou ik je aanraden om eens te gaan kijken naar het recovery console. Daarmee kan je wellicht het probleem fixen.
Wat je ook kan doen, is alles eruit slopen behalve video, proc, hd en één reepje geheugen en dan eens opstarten. Steeds componenten toevoegen tot het weer mis gaat. Geheugen testen met www.memtest86.com. HD('s) op fouten controleren. Voltages in je BIOS checken.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1