Toon posts:

Waar slaat Microsoft Outlook de mailbox op?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil namelijk mijn computer opnieuw installeren, maar ik heb sommige oude mailtjes nog nodig. Kan iemand me helpen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kijk eens in de instellingen van Outlook, daarin staat het. De plek is namelijk niet overal hetzelfde.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 12:09
even voor de duidelijkheid: gaat het over Outlook of Outlook Express?
(en JA, ik heb gelezen dat je Outlook zegt, maar veel mensen zeggen nou eenmaal Outlook tegen OE)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Kijk onder eigenschappen van je postvak IN.

edit:
Bij outlook express iig

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Outlook 2000

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

Reptile209

- gers -

Hangt ook nog van je windows-versie af. Kijk eens in Documents and Settings\<user>\Application data\Microsoft\Outlook (uit het blote bolletje...). Meestal heeft O(E) ook een export-functie om je mailboxen veilig te stellen.

Zo scherp als een voetbal!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het meest handige is om gewoon alles in outlook naar een pst bestand te exporteren en deze in je nieuwe installatie te importeren, dit heb ik gisteren zelf nog gedaan omdat ik mijn computer ook opnieuw moest installeren.

[ Voor 26% gewijzigd door kwiebus op 26-06-2004 12:56 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Dit is wel heeeeeel erg basic.
Wat heb je zelf aan aktie ondernomen (heb je gezocht enzo)?
Die info is gewoon bij Microsoft te vinden...

Maak gewoon een backup van je "Mijn Documenten" map. Daar zit het zeker bij!

Voor Outlook zoek naar *.pst
Voor Outlook Express zoek naar *.dbf
En bij OE ook even zoeken naar *.pab danwel *.wab (personal addressbook/Windows adressbook).

Enne de F1 toets is in dezen ook heel erg functioneel....!

We have just one world, but we live in different ones...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hoeft niks te importeren. Outlook 2000 slaat alles standaard al op in een PST bestand (tenminste als je off-line werkt, dus zonder exchange server, bijv met internet mail). Gewoon de PST opzoeken en bewaren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=outlook mail bestand]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Reptile209 schreef op 26 juni 2004 @ 12:53:
Hangt ook nog van je windows-versie af. Kijk eens in Documents and Settings\<user>\Application data\Microsoft\Outlook (uit het blote bolletje...). Meestal heeft O(E) ook een export-functie om je mailboxen veilig te stellen.
Dit komt me heel bekend voor ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

Reptile209

- gers -

Nulnulnix: de emails staan niet in Mijn Documenten! Bij mij zijn ze wel (ook outlook2000) te vinden in:
C:\Documents and Settings\Reptile209\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
(outlook.pst)
Maar via bestand > Importeren en exporteren weet je ook zeker dat je het weer teruggezet krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 26-06-2004 13:01 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Heel erg basic vraagje... Maar goed, hier heb je m'n tip:

Maak 2 nieuwe mappen aan in de andere partitie genaamd Mail out en Mail in. Open vervolgens je emailprogramma, selecteer je belangrijke emails en sleep daarna naar de zojuist aangemaakte mappen. Bij terugzetten van je emails doe je het omgekeerde.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Microkid schreef op 26 juni 2004 @ 12:56:
Je hoeft niks te importeren. Outlook 2000 slaat alles standaard al op in een PST bestand (tenminste als je off-line werkt, dus zonder exchange server, bijv met internet mail). Gewoon de PST opzoeken en bewaren.
Je kunt trouwens ook kijken waar outlook de boel opslaat via Tools > Options > Mail Setup > Data Files > Open Folder. Dan zie je het pst bestand staan. Ga ik echter via explorer zoeken dan vind ik het bestand niet ook al staat show hidden files en folders aan en hide protected operating system files uit. :?

[ Voor 6% gewijzigd door kwiebus op 26-06-2004 13:17 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. dit is al vaak genoeg voorbijgekomen :) Met de tips in dit topic moet je er zeker uit kunnen komen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.