[Amilo 1840]Mandrake en Wireless

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10
Het volgende is er aan de hand, ik ben reeds bekend met wat Debian configuraties maar op een laptop wou ik het er toch niet op wagen en gewoon lekker alles basic aan de gang krijgen.

Echter zit er in deze notebook een Broadcom 11mbit wireless kaartje, waar er dus geen modules voor zijn te vinden.
Ik weet verder ook niet het exacte type nummer van de kaart.
Weet iemand misschien welke module er bij deze kaart hoort en zo ja misschien de source of tarball/rpm van?

Ook mis ik nog het kunnen dubbelklikken op mijn zogenaamde "mousepad".
Ik heb al verschillende muis en knop emulate buttons geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar, dat als ik 2 keer tip op het mousepad dat er dan bijv. iets geopend word.

Onder Debian had ik een Dual-screen config draaien en dit werkte prima, maar deze notebok beschikt over een Widescreen 15,4" .
Ik kan doen wat ik wil in me XF86Config-4 maar een 1280x800 resolutie wil die maar niet draaien.

Ik heb verscheidene forums gezocht naar deze combinatie van hard/software maar geen oplossingen gevonden ook fuji zelf bied mij geen oplossingen aangezien er WindowsXP bijgeleverd word.

Verwijderd

Even over het wireless
probeer even : lspci of cat /proc/pci
kijk of je die broadcom ertussen ziet staan met mischien een type nummer

Omdat Broadcom geen officiele linux drivers heeft voor die wireless kaartjes kan je het programma Ndiswrapper (http://ndiswrapper.sourceforge.net/) gebruiken.
code:
1
2
deb http://rigtorp.se/debian/ unstable/
deb-src http://rigtorp.se/debian/ unstable/

deze lines in /etc/apt/sources.list zetten

Ik weet niet of gewoon unstable naar stable kan verandere in die url, als je stable gebruikt..

Apt-cache search ndiswrapper
dan zie je een lijst om te apt-getten voor ndiswrapper
je moet iig ndiswrapper hebben met mischien type nummer erachter die jij gebruikt (bv ndiswrapper-bcmw15) en je moet de source downloaden (ndiswrapper-source)

maar zie de site van ndiswrapper voor meer info
(kom je er echt niet uit, voeg me maar toe op msn, dan help ik je verder)

• GeeMoney
Ik heb je toegevoegd met je email adres in je profile, ik heb ndiswrapper nu geinstalled en dergelijke ook zegt ie bij: ndiswrapper -l dat ie bcmw15 heeft geladen, toch nog steeds niets.

• GeeMoney
ik had voor alle zekerheid Mandrake erop gezet maar aangezien ik al bekend was met Debian toch maar heerlijk snel overgestapt!
Het volgende is nu het probleem, ik heb de pakketten: ndiswrapper, ndiswrapper-source met apt-get binnengehaald en geinstallee4rd.
keurig de readme en dergelijke gevolgd maar er komt een punt waar het bij mij dus niet verder kan:

Ik moet doen:
insmod ndiswrapper/driver/ndiswrapper.o

Ik kan dat dus helemaal niet omdat die file gewoonweg niet bestaat en ook niet word aangemaakt.

Dan toch maar de source gedownload van ndiswrapper en nu zit ik met het volgende:

" make"
You don't seem to have sources for your kernel; install them in /usr/src, link /lib/modules/2.4.26-1-386/build to it and try again.
(inhoud /usr/src:
kernel-source-2.4.26-386/
ndiswrapper-source.tar.gz

ook staat er in de readme dat ik een link moet maken tussen:
/lib/modules/bcmw15 naar /usr/src/<kernel>/build
Deze link (al heb ik nog nix gedaan) bestaat al zegt ie en faild dus.
Ik kan dus geen ndiswrapper " make install" doen vanwege de kernel-source die er wel is, en de standard debian pakketten die builden weer geen module voor me?
Ik vind op google alleen maar dat mensen een make uitvoeren en that's it, bij mij gaat het dus totaal niet zo ?

Sorry modjes, zat denk ik te slapen :) excuses voor dubbelpost nu.

• GeeMoney
*kickje*
Niemand die mij er even doorheen kan helpen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
The_Dart schreef op 28 juni 2004 @ 19:30:
nu zit ik met het volgende:

"make"
You don't seem to have sources for your kernel; install them in /usr/src, link /lib/modules/2.4.26-1-386/build to it and try again.
En wat is er dan precies onduidelijk aan de beschrijving van het probleem en de voorgestelde oplossing?

• GeeMoney
Het probleem is dat dat dus WEL geinstalleerd is, en ook de benodigde links leggen er.
En toch blijft ie zeggen dat het er niet is.
Pagina: 1