Ik wil binnenkort dus een digitale camera aanschaffen, en ik zit te twijfelen tussen een aantal camera's...
De camera's zijn:
Olympus e-20 (tweedehands)
Olympus C5060
Nikon Coolpix 5700
Minolta Dimage A1
Mijn keuze neigt naar de C5060 en de e-20 (e-20 weet ik nog niet zeker of ik die kan krijgen...) ik heb er veel over gelezen, en de meeste ervaringen zijn erg positief, alleen de zoeker laat niet alles zien wat uiteindelijk wel op de foto komt... Dit vind ik eigenlijk behoorlijk storend, aangezien ik er van hou om via de zoeker foto's te maken (ben analoge spiegelreflex camera's gewend). Over de rest heb ik ook veel gelezen, maar daar waren ook bij elke wat minpuntjes aan... Over Olympus ben ik iig altijd erg te spreken geweest, zowel kwaliteit als functies.
Wat wil ik er mee doen?
-Foto's van mensenmassa's maken (demonstraties bijvoorbeeld)
-Foto's van gebouwen
-Foto's van dieren (zowel ver weg als dicht bij)
-Macro foto's
-'s Nachts/met weinig licht foto's maken
-Zo veel mogenlijk functies (diafragma en sluitertijd vooral) zelf instellen
-Minimaal 5mp
Ik zoek dus eigenlijk een digitale camera die mijn analoge spiegelreflex kan 'vervangen', aangezien daar de tele lens van kapot is...
Ik heb al gezocht op GoT en heb ook al Gegoogled, maar ik wou toch nog graag advies hebben... Wat ik vooral graag zou zien is full-resolution foto's, want die heb ik helemaal niet kunnen vinden op internet...
Waarom post ik dit niet in 'het grote cameratopic voor camera's tussen de 200 en 500 euro' (of iets in die richting)? Omdat alle camera's eigenlijk meer dan 500 euro zijn, daarom
Mijn budget is ongeveer tot de 650 euro.
De camera's zijn:
Olympus e-20 (tweedehands)
Olympus C5060
Nikon Coolpix 5700
Minolta Dimage A1
Mijn keuze neigt naar de C5060 en de e-20 (e-20 weet ik nog niet zeker of ik die kan krijgen...) ik heb er veel over gelezen, en de meeste ervaringen zijn erg positief, alleen de zoeker laat niet alles zien wat uiteindelijk wel op de foto komt... Dit vind ik eigenlijk behoorlijk storend, aangezien ik er van hou om via de zoeker foto's te maken (ben analoge spiegelreflex camera's gewend). Over de rest heb ik ook veel gelezen, maar daar waren ook bij elke wat minpuntjes aan... Over Olympus ben ik iig altijd erg te spreken geweest, zowel kwaliteit als functies.
Wat wil ik er mee doen?
-Foto's van mensenmassa's maken (demonstraties bijvoorbeeld)
-Foto's van gebouwen
-Foto's van dieren (zowel ver weg als dicht bij)
-Macro foto's
-'s Nachts/met weinig licht foto's maken
-Zo veel mogenlijk functies (diafragma en sluitertijd vooral) zelf instellen
-Minimaal 5mp
Ik zoek dus eigenlijk een digitale camera die mijn analoge spiegelreflex kan 'vervangen', aangezien daar de tele lens van kapot is...
Ik heb al gezocht op GoT en heb ook al Gegoogled, maar ik wou toch nog graag advies hebben... Wat ik vooral graag zou zien is full-resolution foto's, want die heb ik helemaal niet kunnen vinden op internet...
Waarom post ik dit niet in 'het grote cameratopic voor camera's tussen de 200 en 500 euro' (of iets in die richting)? Omdat alle camera's eigenlijk meer dan 500 euro zijn, daarom
Mijn budget is ongeveer tot de 650 euro.
edit:
Ff wat dingetjes aangepast
Ff wat dingetjes aangepast
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 26-06-2004 12:01 ]